خانه گورامی / آثار طراحی


خانه گورامی / آثار طراحی

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی، پنجره
© Yoon, Joonhwan

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونیخانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی داخلی، آجر، بتن، حیاطخانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی داخلی، تیرآهن، نیمکت، صندلی، عرشه، پنجرهخانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی، پنجره، جنگلخانه گورامی / کارهای طراحی - تصاویر بیشتر+ 23


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی
© Yoon, Joonhwan

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. یک منطقه مس، که در زمینی ساخته شده بود که نسل‌ها در آن 50 سال است که به تازگی تعمیر شده است. این روستایی در جچئون، چونگ‌چئونگ‌بوک-دو است که امروزه «گوام-دونگ» نامیده می‌شود و نام سابق این منطقه روستای گورامی (گورمی) بوده است. یک زوج متاهل مالک ساختمان هستند و آنها در آپارتم، در بوندانگ، سئونگنام زندگی می ،د و به زندگی شهری عادت داشتند زیرا در فعالیت های اجتماعی فعال بودند. سپس، صاحب مرد مجبور شد از مادر مسن خود مراقبت کند، بنابراین آنها 5 سال پیش به جچئون نقل مکان ،د تا لوبیا و میوه های اومیجا را در زمینی به اندازه بیش از 2500 پیونگ بکارند. صاحب زن یک مهدکودک را اداره می کند و هنوز در آپارتمان زندگی می کند، اما او آ، هفته ها به خانه گورامی می آید تا آنها یک زوج آ، هفته باشند.

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی، پنجره
© Yoon, Joonhwan

با نگاهی به روزی که پس از درخواست آنها برای طرح طراحی به خانه ای در جچئون رفتم، خانواده در اوایل زمستان در طول روز در حیاط از من استقبال ،د و در حالی که ما از چای اومیجا و سیب زمینی شیرین لذت می بردیم خاطراتی را در مورد خانه خود تعریف ،د. در حالی که ما در مورد موضوعات زیادی بحث می کردیم، از جمله اینکه آیا می توان خانه ای ساخت که ظاهر خود را در گذشته حفظ کند اما فضاهای لازم را در خود جای دهد، خورشید با نسیمی طراوت در حال غروب بود و نور خورشید از پشت بام ها عبور کرد. من با خانواده از کوه پشت خانه بالا رفتم و به روستای اطراف خانه نگاه کردیم و از منظره قدرد، کردیم.

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی داخلی، آجر، بتن، حیاط
© Yoon, Joonhwan
خانه گورامی / آثار طراحی - تصویر 15 از 28
طرح

در معماری مدرن، جزئیات باید دقیق باشد و هر چه نفیس تر باشد، بزرگتر می شود، اما در مقابل ،اصر عامیانه که روشنگری می کنند، همه چیز بی فایده است. این خانه یک نوع هانوک (خانه سنتی به سبک کره ای) نیست که برای ما قابل درک باشد زیرا ما با شکل سلسله چوسون مطابقت داریم. کاج های کج در ال،ای پیچیده لایه بندی شده بودند. هیچ ،صری هیچ نکته دقیقی را در خانه نشان نمی دهد. بعد از سنجاق ،، انگار دستم به خانه‌ای می‌رسد که به هم ریخته است، اما این‌طور نیست. لحظه ای که برای اولین بار این خانه را دیدم، متوجه این ،اصر نشدم. در عوض، فقط آسایشی را که تصویر خانه و نور و نسیمی که در کنار حیاط می‌چرخد، احساس کردم. ،اصر عامیانه خطوط طبیعی را دنبال می کنند و طبیعتاً ردپای زمان را همراه با حال و هوای فضا منتقل می کنند و دو پیشرو و عمق، حال و هوای حیاطی خاص را منع، می کنند.

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی داخلی، تیرآهن، نیمکت، صندلی، عرشه، پنجره
© Yoon, Joonhwan

خانه موجود ساختاری درهم و برهم داشت تا جایی که به نظر بی نظم می رسید، شاید به این دلیل که یک مزرعه قدیمی است. سقف مسطح زیر قاب سقف در دو لایه با سیمان و داب ساخته شده بود، بنابراین بر ستون ها سنگینی می کرد. همچنین گل خشک شده بیرونی کج شده بود که سعی شد با لوله های سازه ای آنها را ثابت کرد که تا حدی فرو ریخت. این یک نوع کلی از هانوک نبود که مطابق شکل سلسله چوسون آنطور که ما می شناسیم باشد، و خانه ای بود که با لایه بندی کاج ها در لایه های گیج ساخته شده بود. الوار کج بود و گل خشک شده اینجا و آنجا پر شده بود، بنابراین هیچ یک از ،اصر خانه مفصل نبود. با این حال، خانه فضایی راحت و بی‌رقیب ایجاد می‌کرد، بنابراین ت،یب آن هدر رفت.

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی، آجر
© Yoon, Joonhwan
خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، حیاط
© Yoon, Joonhwan

حیاط به دلیل اینکه نور و نسیم از آن عبور می کرد و همچنین به دلیل شبیه بودن به پیکره های طبیعت جذابیتی طبیعی و عامیانه داشت. فضایی با فضای منحصر به فرد همراه با ردپای زمان ایجاد شد و عمق بام و حیاط جلوه ای ملایم را به وجود آورد. مرد صاحب ساختمان که دوران کودکی خود را در این منطقه گذرانده بود، به خانه قدیمی علاقه داشت زیرا با نوه هایش از خانه بازدید می کرد. ساخت یک خانه جدید برای صاحبان ساختمان برای زندگی در آنجا و همچنین برای فرزندانشان برای بازدید از آنجا مفیدتر بود، اما آنها تصمیم گرفتند خانه را بازسازی کنند تا چشم انداز خانه قدیمی خود را گرامی بدارند. طراحی خانه با همکاری بین صاحبان ساختمان که به خاطراتشان از خانه قدیمی خود اهمیت می دادند و یک معمار که به جای ت،یب خانه قدیمی و ساختن جدید، هدفش تضمین راحتی و جان بخشیدن به احساسات خانه قدیمی بود، آغاز شد.

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی داخلی، پنجره، تیر
© Yoon, Joonhwan

به این فکر کردم که چه چیزی را خالی کنم، کنار بگذارم و بپوشانم. خانه‌های قدیمی هر کدام شکل‌های متفاوتی دارند و ساختمان اصلی به شکل ㄱ و اتاق‌های خدمتکاران به شکل ㅡ با احاطه ، حیاط به شکل ㄷ چیده شده‌اند. این ترتیب زم، حیاتی شد که تغییراتی در ساخت و ساز ایجاد شد. در ساختمان اصلی که قبلاً 3 اتاق داشت، یکی از اتاق ها به بخشی از اتاق نشیمن تغییر شکل داد و از آنجایی که پنجره ها برای روشنایی طراحی شده بودند، حفظ ظاهر آن دشوار بود. اتاق نشیمن و آشپزخانه ساختمان اصلی در ناحیه متصل به فضای ㄱ شکل چیده شده و 2 اتاق در دو طرف آن طراحی شده است. تیرهای سقف قبلی نگهداری شدند و برای نصب مواد عایق روی آنها تخته سه لا قرار داده شد. بر همین اساس، دیوارهای سفید رنگ در دو طرف نشیمن و آشپزخانه و با ارتفاع سقف بلند تعبیه شد. اتاق خدمتکاران که قبلاً به ،وان انبار استفاده می شد فقط به یک اتاق و حمام نیاز داشت، بنابراین می شد بافت و آثار جذابی را مانند گذشته حفظ کرد. اتاق خدمتکاران می تواند اولین برداشت از خانه ای باشد که از خیابان دیده می شود و به گونه ای طراحی شده است که بتوان از آن به ،وان فضای مهمان استفاده کرد.

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی داخلی، پنجره، تیر
© Yoon, Joonhwan

محله خدمتکاران مناظر جاده را مسدود می کند و همچنین به ،وان دیواری عمل می کند تا به اندازه کافی از خانه محافظت کند. حیاط دید باز به سمت شرق دارد، بنابراین مسیری نسیم دار بود. درهای انبار ،وار و خادمان که قدمت 50 ساله دارد برای حفظ نفیس زمان نگهداری می شد و سنگ های مسطحی که در ساختمان اصلی وجود داشت به ،وان سنگ های منظره در حیاط استفاده می شد. . تیرهای اصلی در حالی که تخته سه لا برای ساخت و ساز روی آن پوشانده شده بود، نگهداری شدند. در نظر گرفته شده بود که آن را شبیه به چوب ناهموار قرار دهد و آن را با ظاهر قبلی متعادل کند. سقف با ساختار موج مانند با نصب ،ت ف،ی و در عین حال اجتناب از ساخت چوب موجود تولید شد. به ،وان ماده تکمیل بیرونی سقف، تخته سنگ طبیعی برای پیشی گرفتن از طرح طراحی استادانه ساخته شد و در حین ایجاد آن، ال،ا را تثبیت کرد. دو ساختم، که به صورت نابجا ساخته شده اند توسط یک سقف به هم متصل شده اند. سقف دارای شیب های متعددی است زیرا شبیه برآمدگی های کوه پشت خانه است، بنابراین سقف به نظر می رسد که روی خانه نشسته است.

خانه گورامی / آثار طراحی - تصویر 17 از 28
بخش
خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی
© Yoon, Joonhwan

ما روی نمای خانه که از خیابان قابل مشاهده است تمرکز می کنیم، صحنه ای که از ورودی شروع می شود و به حیاط و از حیاط به خانه منتهی می شود و منظره ای که از حیاط به بیرون باز می شود. از بعد روش‌های سازه‌ای، فرم و مصالح، روش‌های گذشته و مدرن به طور هماهنگ با هم ،یب می‌شوند. خانه گورامی که درازمدت ساخته شده و پتانسیل زمین با نمایان شدن و پوشش لایه ای، گذشته، حال و حتی آینده را به هم پیوند می دهد.

خانه گورامی / کارهای طراحی - عکاسی بیرونی، پنجره، جنگل
© Yoon, Joonhwan




منبع: https://www.archdaily.com/999146/gorami-،use-drawing-works