خرید بهترین ارقام تجاری نهال آلو پیوندی شناسنامه دار جهادکشاورزی پالیز نهال | nahalfa

خرید بهترین ارقام تجاری نهال آلو پیوندی شناسنامه دار جهادکشاورزی پالیز نهال | nahalfa

این درخت برای کنترل فرسایش بسیار مناسب بوده و در خاک های فقیر رشد می کند. همچنین به عنوان یک گیاه زینتی نیز به شماره می رود. به شکل درختچه ای است که تا ارتفاع 10 متر رشد می کند. دارای ریشه های جانبی ضخیم است که این ریشه ها بسیار گسترده اند. رنگ میوه از قرمز، ارغوانی تا قرمز تیره متفاوت بوده و به ندرت زرد رنگ است.

  • آلوها علاوه بر دارا بودن طعم های بی نظیر ترش و شیرین دارای خواص بی شماری می باشند، به همین دلیل دارای بازار فروش مناسبی می باشد.
  • برای تکثیر نهال آلو از روش‌های متفاوتی همچون استفاده از بذر اصلی، خوابانیدن، قلمه زدن و پیوند زدن می‌توان بهره گرفت که در این میان قصد داریم دو شیوه‌ی به ترتیب غیر مرسوم و مرسوم استفاده مستقیم از بذر اصلی و پیوند زدن را با یکدیگر مقایسه کنیم.
  • خاک مناسب برای کاشت نهال آلو شابلون خاک لومی شنی است.
  • ابن محصول یکی از پیش رس ترین شابلون‌ها به حساب می‌آید و به همین دلیل اصلاً مناسب مناطقی که سرمای بهاره دارند نیست و فصل برداشتش از اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه می‌باشد.
  • نهال آلو یلواک خورشتی ( پیشنهاد ویژه نهالستان ) رقم بسیار تجاری .

مقاوم به سرما .میوه های چنین نهال های آلو زرد و گاهی سبز است. زمان لقاح این نهال پایان زمستان است و تقریباً 5 تن کود پوسیده در هر هکتار از زمین ساخته می شود. در فصول سرد سال ، آبیاری کمتر است و در تابستان ، حدود 20 لیتر آب در هفته مورد نیاز است. این نوع نهال آلو یکی از بهترین انواع نهال آلو با کیفیت بسیار خوب است.

گرده افشان نهال آلو:

این انواع نهال در برابر سرما بسیار مقاوم بوده و از دمای تا 42 درجه نیز پشتیبانی می کند. این رقم نهال آلو به عنوان یکی از ارقام کمیاب نهال محسوب می شود. بازار بسیار خوبی دارد و در مناطق غنی این میوه به میوه های لوکس نیز معروف است. کاشت این نهال ها در بیشتر ایران قابل کشت است.

آلوچه پاییزه عبدالعظیم

مصرف تازه خوری و فرآوری برای استفاده در کمپوت و لواشک متداول است. طعم این آلو کمی ترش است و اصطلاحا میخوش نامیده می شود. از ویژگی های بارز این نوع نهال می توان به دیرگل بودن آن اشاره کرد. این نوع الو را می توان به صورت تازه خوری، خشکباری و کمپوت سازی استفاده کرد. برای تسکین سردرد ، قبل از غذا آلو تازه یا خشک بخورید. مناسب برای درمان ضعف عمومی بدن ، استفاده از آلوهای خیس خورده نهالستان نهال فا صبح ناشتا است.

یکی از انواع نهال آلو اصلاح شده نهال شایرو نام دارد. میوه این نهال الو اندازه کوچک و شکل آن گرد و بیضی است. نهال آلو قطره ‌طلا یا آلو زرد یکی از ارقام نهال آلو با هسته درشت و مزه ترش و شیرین میباشد. این رقم دارای میوه هایی به رنگ زرد (طلایی) بوده و به دلیل تفاوت در طعم و خواص بالا با استقبال خوبی از سوی باغداران و خریداران روبرو شده است. نهال آلو اختری یکی از ارقام درختان آلو با میوه های درشت میباشد این درخت بسیار پربار و زودبازده بوده و بسیار بازار پسند است از ارقام پرفروش در بین نهال های آلو میباشد به دلیل داشتم میوه صادارتی از اهمیت بالایی برخوردار است .