دادگاه پواتیه / B+A ARCHITECTS


دادگاه پواتیه / B+A ARCHITECTS

دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، باغ، حیاط
© سرجیو گریس

دادگاه پواتیه / معماران B+A - عکاسی بیرونی، پنجره، نمادادگاه پواتیه / معماران B+A - عکاسی بیرونی، پنجره، نمادادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی، شیشه، تیردادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره ها، نردهدادگاه پواتیه / B+A Architectes - تصاویر بیشتر+ 28


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    14300 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2019


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: فنی، ،ینی، آ،تیک BASWA، بالسان، باریسول، بولون، نورپردازی CINTRAT، معدن Hainaut، کلت، فورستر، رایکو، سادف

  • معماران اصلی:

    مایکل فلمن



دادگاه پواتیه / معماران B+A - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© سرجیو گریس

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. چیدمان یک دادگاه با نماد تاریخی قوی از یادبود، استقلال و برابری اداره می شود. همچنین باید با جریان‌های کاملاً تفکیک‌شده مطابقت داشته باشد: قاضی، متهم و مخاطب باید بتوانند بدون عبور از مسیر به سالن‌های دادگاه برسند. مک، است که برای کار، تعامل و س،ت طراحی شده است که به آرامش و وقار نیاز دارد. در پواتیه چندین دادگاه در سرتاسر شهر پراکنده بود که کار کارآمد با یکدیگر را دشوار می کرد. و، دادگستری تصمیم گرفت تمام حوزه های قضایی را زیر یک سقف جمع کند و یک مسابقه معماری راه اندازی کرد.

دادگاه پواتیه / معماران B+A - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© سرجیو گریس

دادگاه جدید قرار بود در یک مدرسه سابق یسوعیان ساخته شود که در سال 1864 به سبک نئوگوتیک ساخته شد و اخیراً به دلایل ایمنی متروک شده است. این ساختمان عظیم و سخت که در مقابل دامنه تپه مرکز شهر تاریخی قرار دارد بسیار چشمگیر است. همچنین از آنجایی که مدرسه نسل های بسیاری از کودکان شهر بوده است، حضور نمادین قوی در حافظه جمعی دارد.

دادگاه پواتیه / معماران B+A - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© سرجیو گریس
دادگاه پواتیه / B+A ARCHITECTES - تصویر 29 از 33
آ،ونومتری

چالش اصلی تبدیل یک ساختمان منزوی، طراحی شده برای محافظت از دانش آموزان، به یک موسسه باز و عمومی و تصور طرحی کاملا متفاوت است که شواهد فضایی و عملکردی جدیدی را ایجاد می کند. نصب دادگاه‌های عمومی و راهروهای مجزای آن‌ها که به فضای زیادی در ساختارهای موجود یک میراث حفاظت‌شده نیاز دارد، پیچیده است.

دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی، نورپردازی
© سرجیو گریس
دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی، میز، پنجره
© سرجیو گریس

معماران B+A یک ساختمان اضافی در زیر باغ مرکزی شامل اتاق‌های دادگاه طراحی می‌کنند تا وضعیت اصلی ساختمان تاریخی را حفظ کنند. در گسترش معاصر، همه مناطق عمومی بر روی یک سکوی واحد مستمر به ساختمان موجود میزب، می شوند. سالن انتظار و 21 سالن دادگاه که در مرکز جغرافیایی این بنای تاریخی واقع شده است، نقاط کانونی هستند که قضات، متهمان و بازدیدکنندگان به سمت آن جمع می شوند.

دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی، شیشه، تیر
© سرجیو گریس
دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، نیمکت
© سرجیو گریس
دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی
© سرجیو گریس
دادگاه پواتیه / B+A Architectes - تصویر 30 از 33
طرح طبقه همکف

ساختمان جدید با یک سقف کاشته شده با نورگیرهایی پوشانده شده است که بخشی از طراحی منظره است و سالن انتظار و سالن های دادگاه زیر آن را روشن می کند. استحکام لازم برای عبور از دهانه بزرگ بالای سالن انتظار اصلی توسط یک دال سقف تا شده به دست می آید. در بالا، حفره ها حاوی لایه ای از خاک لازم برای باغ هستند. سقف شیب دار زیرین نور خورشید را به طور یکنواخت به داخل سالن می تاباند و پراش صدای من، را فراهم می کند.

دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© سرجیو گریس

دیوارهای دادگاه با الگوی سنگ آهکی پوشیده شده است که یادآور لایه سنگ برداشته شده است. در این بنای تاریخی، راهروهای عریض که روزگاری جریان دانش‌آموزان را اداره می‌،د، باقی مانده و ک،‌های درس سابق با فضاهای اداری جایگزین شده‌اند. بنابراین، حوزه های قضایی به ،وان واحدهای مستقل که توسط یک خیابان داخلی به هم مرتبط شده اند، به کار خود ادامه می دهند.

دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی، پنجره، تیر
© سرجیو گریس

معماری دادگاه جدید تلفیقی از دانش سنتی و مهندسی پیشرفته – معماری معاصر با الهام از کیفیت فضاهای تاریخی است. دادگاه جدید که مجدداً در مرکز تاریخی پواتیه ادغام شده است، نشان دهنده اقتدار نهاد قضایی است و در عین حال خاطره مکتب باست، را زنده می کند.

دادگاه پواتیه / B+A Architectes - عکاسی داخلی
© سرجیو گریس




منبع: https://www.archdaily.com/1000638/court،use-of-poitiers-b-plus-a-architectes