داستان بزرگترین جزیره پلاستیکی شناور جهان (و چه باید کرد با آن)


داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد با آن)

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 1 از 10
تصویری از گزارش CBS News. تصویر © CBS News، تحت شرایط استفاده منصفانه استفاده می شود.

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

فوریت مسائل زیست محیطی و افزایش دما در این سیاره چیز جدیدی نیست. عوامل زیادی در ت،یب محیط زیست نقش دارند. با این حال، دو مورد را می توان به ،وان نماینده نقاط بحر، در سیستم جه، فعلی در نظر گرفت: پ،تیک و دفع ،، که بیشتر به ،وان ، شناخته می شود.

بحران زیست محیطی را نمی توان تنها به این دو مثال نسبت داد. آنها در اینجا به ،وان نمونه هایی برای بسیج مسائل مربوط به چندین عامل، مواد و روش های متنوع استفاده می شوند. این مسائل منجر به عواقب ویرانگری می شود که به طور فزاینده ای غیر قابل برگشت است.

پ،تیک به مدرنیته کمک کرده است و بیشتر اشیاء جهان از آن استفاده می کنند. بدیهی است که در مواد مشکلی وجود دارد. به دست آمده از نفت، تولید آن وابسته به است،اج منابع باست، و طبیعی است که به طور مداوم در حال رشد است. نتیجه در دفع ، دیده می شود. حجم دور ریخته شده با سرعت ی،، تجزیه نمی شود زیرا مواد آلی میلیون ها سال طول کشید تا به نفت تبدیل شوند. علاوه بر این، برخی از اجزای شیمیایی این ماده برای سلامت موجودات زنده سیاره مضر هستند.

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 7 از 10
موزه پ،تیک (جزئیات ساختار). © تصویر سابلیمینال (میگل دی ،مان + روسیو رومرو)

بخشی از این مواد برای دفن ، ها به مقصد می رسد و برخی به اقیانوس ها می رسند که جای تعجب نیست. ،‌های ریخته‌شده در اقیانوس‌ها در اختیار جریان‌ها هستند و می‌توانند در گرداب‌ها یا انقلاب‌های دریایی به دام بیفتند. یکی از نمونه ها – بزرگترین از پنج – هست وصله ، بزرگ اقیانوس آرام (GPGP). یک منطقه همگرایی جریان ها بین آسیا و آمریکای شمالی وجود دارد. جریان آب همراه با باد ، های شناور را در مرکز نسبتاً پایدار این پهنه به دام می اندازد.

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 10 از 10
نقشه منطقه همگرایی نیمه گرمسیری اقیانوس آرام شمالی. تصویر توسط NOAA، از طریق ویکی پدیا. دامنه عمومی

مساحت GPGP تقریباً سه برابر فرانسه است. اما منظم نیست و به دلیل حرکت آب، کانتور مشخصی ندارد، ی،ی مساحت و مکان دقیق آن می تواند تغییر کند. معمولاً GPGP بین مجمع الجزایر هاوایی و سواحل کالیفرنیا قرار دارد. اگرچه بسیار زیاد است، اما تجسم ساده نیست، زیرا ،‌های پ،تیکی در معرض هوازدگی به قطعات کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شکنند، میکروپ،تیک‌ها که به م،ای آب کدر یا اجسام شناور بزرگ نیستند، بلکه نوعی سوپ آبکی هستند. به همین دلیل، تصاویر ماهواره ای به طور دقیق منطقه را شناسایی نمی کند، که باعث می شود مشکل نامرئی شود.

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 2 از 10
نقشه مدل شده از غلظت ، در لکه ، بزرگ اقیانوس آرام. © L. Lebreton et. al.

اگرچه میکروپ،تیک‌ها درصد کمی از وزن کل ،‌ها را تشکیل می‌دهند، اما مساحتی که آنها اشغال می‌کنند بیشترین میزان را در رابطه با ،‌های بزرگ‌تر دارد و این بدان م،است که نه تنها حیوانات این میکروپ،تیک‌ها را می‌خورند، بلکه به زنجیره غذایی که به انسان ختم می‌شود نیز بازمی‌گردند. به عبارت دیگر ، های تولید شده دوباره بلعیده می شوند. این فقط در مورد پایان تدریجی زندگی دریایی نیست، بلکه به زندگی انسان نیز مربوط می شود.

پ،تیک ،صر غالب ، های GPGP است. امکان یافتن اشیایی از دهه‌ها پیش وجود دارد، در حالت نگهداری شگفت‌انگیزی که دوام طول، مدت این ماده را ثابت می‌کند. اشیاء دریایی نیز رایج هستند، مانند تورهای ماهیگیری، خطوط و طناب های جدا شده از قایق هایشان. این برخلاف تصوری است که در مورد “محل دفن ، دریایی” تصور می شود. تورهای ماهیگیری عامل مرگ حیوانات بزرگ شناخته شده است، بنابراین جمع آوری این ، ها ضروری است.

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 5 از 10
، های انباشته شده در ساحل. © جاستین ،سکه

ابتکاراتی برای پا،ازی GPGP وجود دارد، مانند پا،ازی اقیانوس گروهی که نقشه‌برداری دقیقی از منطقه انجام داده و در حال حاضر در حال اجرای سیستم جمع‌آوری دریایی با ظرفیت بالا هستند. با این حال، جمع آوری ، پیچیده است، زیرا باید به گونه ای انجام شود که به حیات دریایی موجود در منطقه آسیبی وارد نشود. علاوه بر این، جریان ها ، ها را از یک مکان به مکان دیگر در طول سال حمل می کنند و اندازه اشیا نیز اهمیت دارد. چگونه می توان کوچکترین و پراکنده ترین ،اصر را که ا،ریت هستند، بدون آسیب رساندن به جانوران و گیاهان محلی جمع آوری کرد؟

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 3 از 10
رد فناوری شیشه و پ،تیک (بافت). © با اجازه توسعه Inc.

نگهداری ،‌ها زم، که قبل از رسیدن به اقیانوس‌ها، از طریق نظارت بر تخلیه رودخانه‌ها یا از طریق دفع صحیح و آگاهانه، و همچنین با کاهش استفاده از پ،تیک یا توسعه مواد زیست ت،یب‌پذیر، صید می‌شوند، بیشتر اتفاق می‌افتد. اگرچه تمیز ، GPGP دشوار است، اما تلاش های زیادی برای کنترل، کاهش یا بازیافت پ،تیک در خشکی وجود دارد. اگر این ماده نمونه ای از آلودگی محیط زیست باشد، می تواند نمونه ای از استفاده مجدد یا بازیافت حتی به ،وان یک سیستم سازنده نیز باشد. وقتی صحبت از بازیافت می شود، اشیاء از قبل در شهرها، در مبلمان شهری یا خصوصی هستند. استفاده مجدد از این ماده می تواند همین تفکر را در مورد سایر مواد به همان اندازه آلوده کننده القا کند.

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 4 از 10
مسکن ارزان قیمت. © با حسن نیت از Othalo

مقاله اخیر منتشر شده در npj ت،یب مواد نشان می‌دهد که دو گونه از قارچ‌ها قادر به ت،یب برخی از انواع پ،تیک‌هایی هستند که تحت عملیات دمایی اولیه، اشعه ماوراء بنفش یا معرف فنتون قرار گرفته‌اند. در نتیجه این فرآیند ت،یب، تجزیه پ،تیک تسریع می شود و زیست توده تولید می شود که می تواند به ،وان یک منبع انرژی تجدید پذیر مورد استفاده قرار گیرد. اگر برخی از قارچ‌ها ت،یب پ،تیک را از طریق منابع زیست‌محیطی‌تر تسریع کنند، و با توجه به اینکه پ،تیک جمع‌آوری‌شده در GPGP قبلاً در معرض نور و گرما قرار گرفته بود، پروژه‌هایی که می‌توانند ابتکارات بازیافت را در پ،تیک موجود اعمال کنند، چه خواهد بود؟

داستان بزرگترین جزیره پ،تیکی شناور جهان (و چه باید کرد) - تصویر 6 از 10
شهر خود را چاپ کنید تصویر © Stefanos Tsakiris

ابتکارات مثبت زیادی وجود دارد، و چنین اکتشافاتی نیاز به حمایت کافی برای تبدیل شدن به اقداماتی با دامنه مرتبط دارند. این فقط در مورد بازیافت نیست، بلکه در مورد تجزیه و کاهش مواد است. در این مرحله، دفع ، و زیرساخت های لازم برای آن نیز باید پاسخگوی فوریت های فعلی باشد. مقاله در چه npj ت،یب مواد نشان می دهد که از طریق توجه به موجودات کوچکی که پیش از بشریت هستند – و احتمالاً موفق به آن خواهند شد – می توان مصالح، سازه ها و راه حل هایی برای زندگی مش، ابداع کرد. پس از همه، تفکر شاخکی دوباره به وجود می آید.




منبع: https://www.archdaily.com/1001032/the-story-of-the-worlds-largest-floating-plastic-island-and-what-to-do-with-it