روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک


روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک

روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 1 از 6
چشم انداز مفهومی نمای ساختمان با گیاهان و ربات ها، کشاورزان شهری رباتیک. تصویر © IAAC

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در شرایط کنونی بحران اکولوژیکی، گرم شدن کره زمین، از دست دادن تنوع زیستی، رشد جمعیت انس، و گسترش شهرها، ما باید در نحوه ساخت و ساز و زندگی در شهر خود تجدید نظر کنیم. ما عواقب برنامه ریزی و ساخت و سازهای شهری کنترل نشده را مشاهده کرده ایم که تنها با دید سرمایه داری و بهره وری از شهر هدایت می شود و تا آنجا که ممکن است انسان ها را در ارزان ترین ساخت و سازهای موجود بسته بندی می کنیم، بدون در نظر گرفتن تأثیر بر سیاره ما، ،نان حیوانات و گیاهان. ، و رفاه خودمان. جنگل‌های بتنی که در قرن گذشته ساخته‌ایم ثابت کرده‌اند که آب و هوای ما (گرمایش جه،، اثر جزیره گرمایی محلی)، ا،یستم ما (از بین رفتن تنوع زیستی و جمعیت حیوانات و گیاهان) و اقتصاد ما (غذا) را مختل می‌کنند. و صنعت محصول جابجا شده اند و تنها صنعت خدمات جایگزین شده اند و حجم عظیمی از ، در شهر تولید می شود).

روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 2 از 6روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 3 از 6روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 4 از 6روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 5 از 6روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصاویر بیشتر+ 1

بازاندیشی در نحوه ساخت و ساز و زندگی در شهرمان نیازمند یک رویکرد جامع نگر، به تعامل رشته‌ها و مقیاس‌های عملیاتی متعدد است. مطالعات بین رشته ای نشان داده است که شهرهای ما می توانند از رابطه همزیستی بیشتری با طبیعت بهره مند شوند. راه حل پایه طبیعت (NBS)، ،یب گیاهان و حیوانات در محیط ما می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • کاهش گرمایش جه، (گیاهان C02 را جذب کرده و آلبدو را کاهش می دهند)
  • کاهش از دست دادن تنوع زیستی جه، (حفظ زیستگاه برای گونه های مختلف)
  • کاهش گرما و رطوبت شدید محلی (از طریق خنک سازی تبخیری گیاهان)
  • کاهش آلودگی هوای محلی (فیلتر ، C02 و سایر ذرات)
  • بهبود عملکرد حرارتی ساختمان ها (تامین سایه، جرم حرارتی و عایق)
  • بهبود رفاه انسان (هم از نظر جسمی و هم از نظر رو،).
  • تامین بخشی از انرژی و نیازهای محصول محلی (سوخت های زیستی، بیوفوولتائیک، بیوپ،تیک ها)
  • تامین بخشی از نیازهای غذایی محلی (کیلومتر متر، سبزیجات فوق تازه، قارچ و جلبک)

مقاله مرتبط

دوسالانه معماری تالین در 7 سپتامبر با موضوع “معماری متابولیسم” افتتاح می شود.


اما چرا هنوز این کار را انجام نمی دهیم؟ فرض ما این است که فشار اقتصادی بر شهر و برنامه ریزان ساختمان، ادغام طبیعت در شهر ما را به یک چالش تبدیل کرده است، به ویژه از دو جنبه: هزینه فضای ارزشمند زمین و هزینه نگهداری. برای حل اولین مبحث کاربری زمین، بسیاری از پروژه‌های دیوارها و نماهای سبز امکان (و سود) را برای ادغام طبیعت در محیط ساخته شده، نما و دیوارهای سبز، متأسفانه با هزینه اضافی افزایش هزینه‌های نگهداری، نشان داده‌اند.

روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 3 از 6
کوهنورد، که از آسمان ،اش سبز “Bosco Verticale”، The Flying Gardener نگهداری می کنند. تصویر © Laura Cionci

از سوی دیگر، ظهور فناوری‌های دیجیتال مانند هوش مصنوعی، IOT، Computer Vision و Robotics امکان خودکارسازی بسیاری از جنبه‌های صنایع ما، از مراکز لجستیکی گرفته تا مزارع صنعتی را نشان داده است. پیشرفت‌های اخیر این پیشرفت‌ها را در مقیاسی بسیار کوچک‌تر و پراکنده‌تر، به سمت لایه‌ای فراگیرتر از اطلاعات و روباتیک که در شهرهای ما توزیع شده است، می‌آورد.

ربات‌های کشاورزی در مقیاس کوچک و منبع باز اکنون می‌توانند گیاهان و خاک را اسکن کنند، وضعیت سلامتی آن‌ها را تشخیص دهند، مواد مغذی و آب من، را فراهم کنند، علف‌های هرز را حذف کنند، برداشت کنند و گیاهان بعدی را بکارند.

روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 5 از 6
ربات منبع باز که قادر به نظارت بر محصولات است. تصویر © ROMI: Robotics for Microfarms

سایر ربات های متخصص در لجستیک قادر به مق، با حرکت بسته ها در فضای مسطح دو بعدی و همچنین سه بعدی هستند. آیا می‌تو،م فناوری‌های روباتیک را با نمای سبز ادغام کنیم؟

روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 4 از 6
یک ربات لجستیک که قادر است بسته ها را در فضای ذخیره سازی عمودی جابجا کند. تصویر © BionicHIVE

در نهایت، دیوارهای سبز “هوشمند” که از IOT، Biop،tovoltaic، پرینت سه بعدی و برنامه های وب استفاده می کنند، اکنون قادر به ارائه یک رابط جدید بین انسان، گیاهان و حیوانات هستند و اطلاعاتی در مورد هوا، آب، گیاهان، ،ات و سلامت حیوانات جمع آوری می کنند. ،نان محلی را در نگهداری و مراقبت از این ا،یستم مشارکت دهند.

روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 2 از 6
یک دیوار سبز هوشمند که قادر به تعامل با کاربران است، Co-mida. تصویر © IAAC

آیا می‌تو،م آینده‌ای را متصور شویم که در آن فناوری‌های جدید به ما کمک می‌کنند تا طبیعت را به شهر خود ادغام کنیم؟

در زمینه دوسالانه تالین 2022: خوراکی، تیم IAAC ادغام ربات ها را در محیط ساخته شده ما بررسی کرده است تا گیاهان و محصولات غذایی بخشی از شهر ما باشند.

پروژه کشاورزان شهری رباتیک این یک تاسیسات فیزیکی است که آینده زیستگاه ما را بررسی می کند، جایی که انسان ها، گیاهان و روبات ها به صورت همزیستی در شهرها زندگی می کنند. این پروژه یک سیستم نمای جدید را پیشنهاد می کند که عوامل رباتیک و گیاهان خوراکی را در محیط شهری ما ادغام می کند. یک پروتکل متقاطع مبتنی بر داده، تجربه جدیدی از همزیستی فضایی در بین انسان‌ها، خوراکی‌ها و آژانس‌های محیطی را به ارمغان می‌آورد و اجزای معماری را به یک رابط بوم‌شناختی تقویت‌شده مداخله شهری تبدیل می‌کند.

سیستم نمای پیشنهادی یک ساختار آلومینیومی م،ار است که می تواند ا،امات زیر را ادغام کند:

  • برای ربات ها: ،اصر افقی و عمودی ریل هایی برای ربات هستند
  • برای گیاهان: یک زیرساخت انعطاف پذیر که پشتیب،، آب و اتصال داده را فراهم می کند
  • برای ساختمان: یک سیستم تطبیقی ​​سبک وزن که می تواند در صورت نیاز افزایش حفاظت از خورشید، جرم حرارتی و/یا عایق را فراهم کند)
  • و برای انسان: از جمله فضاهایی برای نگهداری و برداشت گیاهان، بلکه بالکن و تراس برای لذت بردن از این فضای بیرونی.

در این سیستم پیش بینی شده، روبات ها این امکان را دارند که کارخانه را از یک مکان به مکان دیگر و طی عملیات های بی شماری منتقل کنند. می تواند نما را در طول روز و فصول بازسازی کند. گیاهان با توجه به نیازهای اقلیمی خود (مانند خورشید) به مکان های جدید منتقل می شوند، برای مراقبت و برداشت به انسان آورده می شوند و برای درمان های خاص تر در فضاهای ویژه قرار می گیرند. ساختمان می تواند از این حرکات بهره مند شود، به ،وان مثال افزایش حفاظت حرارتی در تابستان و آوردن تمام گیاهان به نمای آفتابی. یک برنامه کاربردی و سیستم هوش مصنوعی اجازه می دهد تا نیازهای مختلف گیاهان، ،ات، حیوانات، انسان ها و ربات ها را به سمت یک شهر همزیست میانجیگری کند.

روابط شهرهای Rethinkinh با طبیعت: کشاورزان شهری رباتیک - تصویر 6 از 6
نمودار عملکردی نمای ساختمان با گیاهان و ربات ها، کشاورزان شهری رباتیک. تصویر © IAAC

تاسیسات ساخته شده Robotic Urban Farmers در دوسالانه معماری تالین 2022 وانمود می کند که م،فست یک ارگ،سم معماری جدید است که محیط شهری مولد را بهبود می بخشد، غذای تازه و محلی تولید می کند و در عین حال میکرو اقلیم شهری و تنوع زیستی محلی را بهبود می بخشد.

برای ادامه بحث شما را در تالین می بینیم.

اعتبارات پروژه

  • کشاورزان شهری رباتیک پروژه ای توسط موسسه معماری پیشرفته کاتالونیا (IAAC) با همکاری استاد رباتیک و ساخت و ساز پیشرفته (MRAC) از گروه معماری پیشرفته (AAG) است. این پروژه توسط دوسالانه معماری تالین 2022 (TAB22) به نمایش گذاشته شده و تا حدودی تامین مالی شده است.
  • سرپرست پروژه: کریستین ریزوتی، ال،اندر دوبور
  • مشارکت کنندگان پروژه: آرتی مارکوپولو، آلدو سولازو، شاهر آبلسون، مایکل دیکارلو، فران،کو پولوی، لاوکیک لاد، ناره خالویان دارنقی، هلنا حمسی
  • حامیان پروژه: LaMaquina (3Dprint)، WearPureTech (Material).




منبع: https://www.archdaily.com/993541/rethinkinh-cities-relation،ps-with-nature-robotic-urban-farmers