ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز


ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز

ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی خارجی، ،ه
© Sammi Zhuang

ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی بیرونی، ستونساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی خارجی، طاقساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی داخلی، ستون، تیرساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی داخلی، میز، نما، پنجره، صندلی، تیرساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - تصاویر بیشتر+ 64


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی داخلی، تیر
© Sammi Zhuang

بررسی اجمالی. واقع در ج، شرقی تقاطع جاده Z،ngxing و جاده Zhenguan، شهر Xitang، شهرستان Jiashan، یک نمایشگاه سازه چوبی دو طبقه و مرکز کنفرانس ساخته شده است. این پروژه رو به سیستم آب طبیعی ج، بندر شیلی است که شهر تاریخی هزاره Xitang را به غرب متصل می کند و سپس منشاء دلتای رودخانه یانگ تسه – سالن واتر تاون را به شرق متصل می کند. با رعایت دقیق موضوع توسعه “ادغام” و “کیفیت بالا”، موقعیت پروژه بر ایجاد یک معیار ساختمان سبز پیشرفته بین المللی با ویژگی های Jiangnan تاکید دارد. مساحت زیربنای پروژه حدود 12800 ㎡با اتاق های جلسات بزرگ و متوسط، پذیرایی، سالن نمایشگاه، پارکینگ و مناطق فعالیت در فضای باز است که می تواند حدود 500 نفر را برای یک کنفرانس، نمایشگاه و فعالیت های تحقیقاتی به طور همزمان در خود جای دهد. .

ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی بیرونی، صندلی
© Sammi Zhuang

مفهوم. از مفهوم طراحی “برگ شناور” برای اجرای هدف ساخت و ساز “کم کربن، صرفه جویی در انرژی، سبز و پایدار” و ادغام زمان و فرهنگ برای برجسته ، زیبایی منطقه جیانگ نان و میراث فرهنگی طول، مدت حمایت کنید. “برای خاطره شهر Xitang، راهروی طول، یک ،صر ضروری است.” ،یب فضای معماری میراث رگ فضایی شهر باست، Xitang است، راهروی طول، Xitang منبع الهام برای سقف منحنی بزرگ از ساختمان به فضا است و سقف سه متری برآمدگی اطراف را در بر می گیرد. آب، که تفسیری مدرن از راهرو باران مه آلود است. وقتی در راهرو قدم می زنند، به نظر می رسد مردم از یک قرن باران مه آلود در منطقه جیانگ نان عبور می کنند. کل ساختمان در تصویر یک اسکیف ارائه شده است که از طریق سطح آب بزرگ بندر شیلی در ج، هدایت می شود، درست مانند کشتی که شروع به حرکت می کند و “فرهنگ کشتی قرمز” جیا،ینگ را به ارث می برد.

ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی بیرونی، پله ها
© Sammi Zhuang
ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی بیرونی، ستون
© Sammi Zhuang

سایت. مفهوم طراحی «ایجاد چشم انداز کوه و آب» در باغ های سنتی منبع الهام برای چیدمان ارتفاع و ارتباط آب و زمین محوطه اطراف است. آب منبع زیبایی جیانگ نان است. آب مدور ساختمان را در آغوش می‌گیرد و بازتاب آن را نشان می‌دهد و رابطه صمیمی شبیه شهر باست، Xitang و آب را نشان می‌دهد. سیستم آب بندر شیلی در دو طرف بنا بزرگ و مقعر است و ،ه را در شهر باست، بازتولید می کند. معماری و طبیعت به یکپارچگی کامل پی می‌برند و مک، طبیعی با کوه‌ها و رودخانه‌های مواج در زمین هموار ایجاد می‌شود. چشم انداز آبشار روی پله های بزرگ با سطح آب طبیعی بندر شیلی ادغام شده است و سه سنگ منظره از مفهوم سنتی “یک است، و سه کوه” الهام گرفته شده است. سه پله مرتفع در ورودی گوشه شمال غربی، نمایشی انتزاعی از پله‌های پل قوسی شهر باست، را به ارمغان می‌آورد و نوعی شتاب منظره ایجاد می‌کند. با بالا رفتن از پله ها، مردم می توانند میدان کاشت چند سطحی را ببینند که به ،ه خود باز می شود. پله های بزرگ، سایبان بزرگ، سقف منحنی بزرگ و نورگیر شیشه ای در امتداد محور، تجسم محور و نظم مرکزی سنتی است.

ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی داخلی
© کائو لیانگ
ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© کائو لیانگ

فضا. تعبیه اتاق های کنفرانس بزرگ و کوچک جعبه مانند و اتاق های VIP در ساختمان ترجمه ای از خانه مردمی در شهر باست، است. ساختار فضایی شهر باست، دارای طراحی راهروهایی در اطراف و حیاط های متصل به داخل است. گشت و گذار در اطراف ورودی اصلی به طور فزاینده ای جذاب می شود، در حالی که خارج از پنجره، مناظر به تدریج از گیاهان به سمت آب باز می شود. هنگام رسیدن به کمان کشتی، بازدیدکننده قبلاً در طبقه دوم قرار دارد که نمای آن توسط لبه‌های بی‌نهایت کشیده به سطح آب کاهش می‌یابد. با پایین رفتن از پله ها، حال و هوا و مناظر ناگه، روشن می شود. عرشه، چشم انداز آبشار و ساختمان خارج از پنجره در این لحظه کاملاً با طبیعت ادغام می شوند.

ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© Sammi Zhuang
ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، نورپردازی، پنجره، پرتو
© Sammi Zhuang

قاب چوبی در اتاق‌های ملاقات بزرگ و کوچک نیز از نمونه اولیه ساختار چوبی سنتی سالن‌های جیانگ نان گرفته شده است. سقف کم، پنجره‌های جانبی بلند و حیاط داخلی بین راهرو حلقه‌ای و اتاق اجتماع بزرگ، زیبایی لذت‌بخش فضای باغ را در خانه‌های سنتی منتقل می‌کند. استفاده از نور روز و گیاهان سبز برای تزیین بنای جامد سنگین، زیبایی منحصر به فرد معماری شرقی است که با معماری غربی متفاوت است.

ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی داخلی
© Sammi Zhuang
ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی داخلی، تیر، نرده
© Sammi Zhuang

سفارش. ترتیب ساختار راهرو توسط چهار قوس دایره ای مماس و متقارن کنترل می شود، قوس های کوتاه شمالی-ج،ی بر 9 ت،یم می شوند و دهانه های کوچکی به اندازه 15 درجه ایجاد می کنند و قوس های بلند شرقی-غربی بر 10 ت،یم می شوند و دهانه های کوچکی ایجاد می کنند. 4.5 درجه چیدمان دیوار پرده شیشه ای، پانل های سقف ف،ی، طرح تیرهای چند آجدار سقف و ،پا سقف مثلثی اتاق جلسات کوچک نیز بر این اساس ت،یم بندی می شوند. ساختار اتاق کنفرانس بزرگ از یک شبکه یکنواخت 1.8 در 1.8 متر گرفته شده است، 12 ،پا چوبی و فولادی دهانه 18 متری توسط شیرو، شرقی و غربی و تیرهای کششی چوب و فولاد با فاصله 1.8 متری به صورت طولی در سالن بزرگ ساخته شده است.

ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی داخلی، پنجره، تیر
© Sammi Zhuang
ساختمان اداری برگ شناور/ معماران سبز - عکاسی داخلی، میز، نما، پنجره، صندلی، تیر
© Sammi Zhuang

ساختار. از نظر مصالح ساختم،، “چوب” و “سنگ” سنتی به ارث رسیده است و از ساختار چوبی مدرن برای تفسیر چوب‌کاری بزرگ سنتی استفاده می‌شود. حلقه داخلی سقف دایره ای به تدریج از ج، به شمال به دور تیر بالا می رود که تفسیری مدرن از روش ساخت سنتی “بالا و تاشو” است، لبه های بیرونی به طور طبیعی یک منحنی از پایین به بالا تشکیل می دهند و سپس به تدریج سقوط می کنند. یک سقف منحنی زیبا با قو،ن ساده ایجاد می شود. سیستم ساختاری اتاق کنفرانس بزرگ ترجمه مدرنی از سازه چوبی سنتی چینی است، نقاشی‌های دیواری شیرو، با ستون‌های چوبی در هم آمیخته شده‌اند که بر ساختار ستون و کراوات دلالت دارد و ،پاها بر اساس بخش برآمده شده و تیرهای ثانویه بین آنها نصب شده است. بر ساختار پست و لنگه دلالت دارد و در نتیجه فضایی برای ملاقات با حال و هوای تالار سنتی تشکیل می دهد.

ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی داخلی، تیر
© Sammi Zhuang
ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی داخلی
© Sammi Zhuang

اتاق کنفرانس کوچک بر اساس تیر ،پا قوسی، یک ،پا سقفی مثلثی را هر 4.5 درجه ترتیب می دهد. اشکال مختلف ،پا سقف اتاق های کنفرانس بزرگ و کوچک با سلسله مراتب چوبی سنتی مطابقت دارد. بر این اساس، سازه با خطوط لوله روشنایی سقف و تج،ات ادغام می شود، ،پا چوب به قاب پشتی نورگیر جانبی تبدیل می شود و تیرهای شکاف دار به طور مساوی با یک شیار 8 سانتی متری در وسط، جایی که خطوط لوله آبپاش آتش نش،، روشنایی می شود. وسایل و سایر خطوط لوله تج،ات مرتب شده اند.

ساختمان اداری برگ شناور/ GREEN ARCHITECTS - عکاسی خارجی، ،ه
با حسن نیت از GREEN ARCHITECTS




منبع: https://www.archdaily.com/993764/floating-leaf-green-architects