ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران


ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Deed Studio

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی خارجی، پنجره، نماساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی خارجی، پنجره، نماساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی خارجی، پنجره، نماساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی بیرونی، پنجره، منظر شهریساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    2300 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: AutoDesk، Adobe، کرابن، ال جی، شرکت NDA ، سرامیک پا،مو، پردیس ،ر، بمیر، سوپر لوله

  • معماران اصلی:

    شهاب علیدوست، سونا افتخارآزم

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، منظره شهری
© Deed Studio

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. ساختمان اداری-تجاری ECUT در منطقه بلوار گیلان در شهر رشت واقع شده است که در گذشته میدان با ارزشی در این منطقه بوده است. مساحت زمین 400 متر مربع و کل بنا حدود 3000 متر مربع شامل طبقه همکف و نیم طبقه برای لابی و کاربری تجاری، طبقات 2 و 1 تجاری، یک طبقه برای زیرزمین با پارکینگ و 4 طبقات بالا برای استفاده اداری چالش های استراتژی طراحی و اجرا در این پروژه حول محور کاربری، ارتفاع، مقیاس و موقعیت ساختمان است که در بافتی از ساختمان ها برای کاربری تجاری و اداری قرار گرفته است و نیاز به همسویی حجم این پروژه با این پارچه است.

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Deed Studio

برای ایجاد هماهنگی با بافت شهری، طراحان بر ت،یم حجم در مقیاس بزرگ به حجم های کوچک متمرکز شدند که از نظر ارتفاع و مقیاس با ساختمان های مجاور مطابقت داشت. به طور دقیق تر، یکپارچگی و ویژگی کلی ساختمان حفظ شد، در حالی که حجم های کوچکتری ایجاد شد. سقف های شیبدار دو طرفه برای هماهنگی با گونه شناسی ساختمان ها در رشت و به طور کلی در شهرهای شمالی ایران به جعبه های ریز مقیاس ایجاد شده و ت،یر در پروژه اضافه شد.

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Deed Studio
ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - تصویر 25 از 25
بخش
ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - تصویر 22 از 25
نمودار 01

برای پیشبرد استراتژی اصلی طراحی و در نظر گرفتن محدودیت سطح اشغال، احجام بر روی یکدیگر لغزیدند و تراس‌های باز و تراکم مازاد را تشکیل دادند. مساحت مؤثر هر داستان را افزایش داد و ویژگی های فضایی آن را افزایش داد و ما را به یاد گونه شناسی روستایی آشنای شهر رشت، خانه با حیاط انداخت.

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Deed Studio
ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - تصویر 16 از 25
پلان – طبقه 1

در طراحی جزییات ساختمان ها از تکنولوژی نمای سرامیک خشک و سرامیک های برش بزرگ برای جلوگیری از مشکلات ساخت نما در مناطق مرطوب استفاده شده است. همچنین از رنگ سفید در پروژه هماهنگ با بافت شهری شهر رشت استفاده شده است. در نتیجه موقعیت پروژه و نمای شهری ایده آل اطراف آن، سطوح شفاف گسترده ای را در نما پیشنهاد می کنیم. این سطوح باعث می شود که پروژه به ،وان یک ساختمان طراحی شده برای استفاده اداری و تجاری تلقی شود و در عین حال به کاربران فرصت حدا،ر دید را می دهد.

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Deed Studio

در نهایت، هدف طراحان ساختمان اداری-تجاری ECUT هماهنگ ، مقیاس، شکل و رنگ غالب با بافت شهری است. فرآیند طراحی همچنین شامل دستورالعمل هایی برای دستیابی به هدف فوق و همچنین ارتقای فضای داخلی بود.

ساختمان اداری ECUT / علیدوست و همکاران - عکاسی بیرونی، پنجره، منظر شهری
© Deed Studio




منبع: https://www.archdaily.com/992546/ecut-office-building-alidoost-and-partners