ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور


ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور

ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 1 از 7
مسکن در جودپور، هند. تصویر © Gayatri Mal،tra

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در آوریل 2023، هند به نقطه عطف مهمی دست یافت که مسیر شهرنشینی آن را در آینده شکل خواهد داد. بر اساس داده های سازمان ملل متحد، شبه قاره آسیای ج،ی اکنون خانه بیش از 1.4286 میلیارد نفر است که از 1.4257 میلیارد نفر، رهبر سابق چین، پیشی گرفته است. با رونق جمعیت که است ،ن زده می شود که با نرخ 0.7٪ سالانه رشد کندهند در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت جه، با چالش ها و فرصت های متعددی مواجه است. چگونه جمعیت رو به رشد هند بر محیط ساخته شده آن تأثیر می گذارد؟

ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 4 از 7ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 3 از 7ساختم، برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 6 از 7ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 5 از 7ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصاویر بیشتر+ 2

توسعه زیرساختی در این کشور در 15 اوت 1947، روزی که هند به ،وان یک کشور مستقل از سلطه بریت،ا اعلام شد، به اولین پیشرفت مهم خود رسید. در آن مقطع، هند کشوری جوان بود که خود را در یک شبکه جه، پس از جنگ تثبیت می کرد. 76 سال بعد، ملت به کشور تبدیل شده است سومین مصرف کننده بزرگ انرژی اولیه، دومین ارتش بزرگ نیرو، پنجمین اقتصاد بزرگو اکنون پرجمعیت ترین کشور است. در حال حاضر، هند جاه طلبی های خود را در صحنه جه، مطرح می کند.

ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 7 از 7
خوشه ای از آسمان ،اش های تازه ساخته شده در بمبئی، هند. تصویر © Towering Goals

با پیامدهای قابل توجهی بر وضعیت اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی کشور، افزایش جمعیت هند نیاز به درک مجدد از شیوه های معاصر در توسعه شهری دارد. با این حال، ا،ر هندی ها در مناطق روستایی زندگی می کنند جمعیت شهری با سرعت بیشتری در حال رشد است. افزایش طبیعی جمعیت، مهاجرت روستا به شهر برای فرصت‌های اقتصادی و استانداردهای زندگی، و طبقه‌بندی مجدد مناطق روستایی به ،وان شهری موجب این افزایش می‌شود.


مقاله مرتبط

نقطه عطف جمعیت جهان: جمعیت جه، به 8 میلیارد نفر می رسد


انتظار می رود روند شهرنشینی در هند در دهه های آینده ادامه یابد. سازمان ملل متحد برآورد می کند جمعیت شهری 600 میلیون نفر تا سال 2030. در مواجهه با چالش‌های برنامه‌ریزی و توسعه شهری، شهرها برای تطبیق با افزایش سریع جمعیت و انطباق با تقاضاهای در حال تغییر تحت فشار هستند. این کشور به معماری شهری مبتکرانه و پایدار نیاز زیادی دارد. برای رشد شهری برای پاسخگویی به نیازهای جوامع مختلف و اطمینان از اینکه مزایای شهرنشینی به طور مساوی ت،یم می شود، حیاتی است.

ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 4 از 7
زیرساخت های حمل و نقل برای رشد شهری هند بسیار مهم است. تصویر © Parikh Mahendra N

افزایش تعداد جمعیت از نظر ،یب جمعیتی آن جنبه جالبی دارد. با یک میانگین سنی 28.2 سالبیش از 40 درصد از جمعیت زیر 25 سال سن دارند. این رشد پتانسیل سود جمعیتی – رشد اقتصادی ناشی از نیروی کار جوان و مولد را ارائه می دهد. رشد نیروی کار مست،م نوآوری بیشتر در صنایع است.

اخیراً هند موارد زیادی را به خود دیده است شرکت های بین المللی در حال ایجاد پایگاه برای دفاتر، مراکز ظرفیت جه، و مراکز ،ده فروشی. این کشور به دلیل مقیاس رشدی که ارائه می دهد، یک مرکز نوظهور برای آزمایش نوآوری های مختلف است. پیشرفت در این جبهه ممکن است تا حد زیادی بر ال،ای مهاجرت داخلی و بین المللی تأثیر بگذارد. برای سرمایه گذاری از رونق، هند باید در آموزش، مراقبت های بهداشتی و مراکز تجاری سرمایه گذاری کند که فرصت های شغلی را برای تضمین پیشرفت کشور فراهم می کند.

ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 3 از 7
کلکته هند دارای تراکم 814.80 وسیله نقلیه در هر کیلومتر طول جاده است. تصویر © Radiokafka

با تراکم جمعیت در حدود 470 نفر در هر کیلومتر مربعرشد جمعیتی چالش هایی را در زمینه تامین مسکن، حمل و نقل و زیرساخت های من، ایجاد می کند. شهرها مجبور خواهند شد به طور مداوم زیرساخت های خود را گسترش داده و ارتقا دهند تا نیازهای پویا شهروندان خود را برآورده سازند. ازدحام بیش از حد، ازدحام ترافیک، بهداشت نامن، و کمبود فضا برای زیرساخت ها، برنامه ریزان شهری و معماران را می طلبد تا سازه ها و سیستم های کارآمد بسازند. محدودیت منابع مالی و فنی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شهری در حال حاضر فرصت‌ها را تحت فشار قرار داده و فراهم ، امکانات رفاهی برای ،نان، به‌ویژه آنهایی که در س،تگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، دشوار می‌سازد.

تراکم بالای جمعیت در نواحی شهری می‌تواند منجر به رشد س،تگاه‌های غیررسمی موجود، مانند محله‌های فقیرنشین و س،ت‌گاه‌های ،ن شود. این مستعمرات – اغلب در زمین های غیرمجاز واقع شده اند – فاقد امکانات اولیه مانند آب تمیز، سرویس بهداشتی و برق هستند. ادغام س،تگاه های غیررسمی در بافت شهری یک اقدام فوری برای برنامه ریزان و طراحان شهری است. رشد جمعیت شهری نیاز به مسکن مقرون به صرفه را بیشتر می کند و فرصتی را برای طراحان فراهم می کند تا راه حل های مبتکرانه و مقرون به صرفه ایجاد کنند. خطاب به نیازهای مسکن خانواده های کم درآمد برای توسعه شهری فراگیر بسیار مهم است.

ساختمان برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 5 از 7
محله فقیر نشین داراوی در بمبئی، هند. تصویر از Flickr CC کاربر MM

علاوه بر این، هند با چالش جه، توسعه پایدار مواجه است. آسیب پذیری این کشور در برابر تغییرات آب و هوایی مست،م طراحی شهری است که تاب آوری در برابر رویدادهای شدید آب و هوایی را افزایش داده و سهم شهرها را در تغییرات آب و هوایی کاهش می دهد. هند با منابع محدود خود باید استراتژی هایی برای سیستم های دایره ای و احیا کننده طراحی کند که نیازهای فعلی را برآورده کند و در عین حال رشد آینده را تقویت کند. هند با کشف رویکردهای خاص زمینه، می تواند جهان را به سمت توسعه اقتصادی پایدار سوق دهد.

درس هایی برای آینده

ساختم، برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 6 از 7
راه حل های فضایی نوآورانه برای جمعیت رو به رشد هند – “شبکه تناسخ” برای مسابقه Arch Out Loud “Reside”. تصویر توسط Arch Out Loud، شبکه Reincarnation

هر چالش شهری حاوی بذرهای فرصت و رشد است. اتخاذ ابتکاراتی مانند ماموریت شهرهای هوشمند ،ت هندتوسعه ترانزیت محور، توسعه های با کاربری مختلط، مسکن مقرون به صرفه و طراحی پایدار در حال تغییر چشم انداز شهری برای ایجاد زیستگاه های قابل زندگی بیشتر است. هند کشوری چند فرهنگی با زبان ها، سنت ها و مذاهب مختلف است. “وحدت در تنوع” چشم انداز توسعه فضاهای شهری را دعوت می کند که شامل نیازها و ارزش های جوامع مختلف باشد. در آینده، طراحی فضایی هند باید در حفظ شیوه های طراحی فرهنگی و حفظ شخصیت شهری موفق باشد.

با عبور هند از این نقطه عطف حیاتی، دنیایی از توسعه و پیشرفت چشمگیر آشکار می شود. نگر،‌های قرن بیست و یکم از هند می‌خواهد که به سمت توسعه شهری پایدار و عادلانه هدایت شود و از دانش محلی خود به جای تقلید از سوابق منسوخ استفاده کند. این کشور می تواند در نشان دادن راهبردهایی برای دستیابی به اه، توسعه پایدار در مورد فقر، گرسنگی، سلامت، برابری و پایداری رهبری کند. پرورش ابتکارات مردمی و پرورش روحیه آزمایش، رشد اقتصادی پایدار را به ارتفاعات بی سابقه ای سوق خواهد داد. هند به جای واکنش منفعلانه به رویدادهای جهان، اکنون نقش فعالی در شکل دادن به آنها خواهد داشت.

ساختم، برای میلیاردها: ظهور هند برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور - تصویر 2 از 7
یک مایل سبز / MVRDV. تصویر © سلیمان بازرگان

این مقاله بخشی از مجموعه ArchDaily با ،وان India: Building for Billions است، جایی که ما در مورد اثرات افزایش جمعیت، شهرنشینی و رشد اقتصادی بر محیط ساخته شده هند بحث کنید. از طریق این مجموعه، نوآوری‌های محلی و بین‌المللی را بررسی می‌کنیم که به رشد شهری هند پاسخ می‌دهند. ما همچنین با معمار، سازندگان و جامعه صحبت می کنیم و به دنبال تأکید بر تجربیات شخصی آنها هستیم. مثل همیشه، در ArchDaily، ما از نظرات خوانندگان خود بسیار قدرد، می کنیم. اگر فکر می کنید ما باید پروژه خاصی را ارائه دهیم، لطفا پیشنهادات خود را ارائه دهید.




منبع: https://www.archdaily.com/1000988/building-for-billions-indias-rise-to-becoming-the-most-populous-nation