ساختمان دانشگاه روما تری / معماران ماریو کوسینلا


ساختمان دانشگاه روما تری / معماران ماریو ،ینلا

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Moreno Maggi

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی بیرونی، نماساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی بیرونی، نماساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی داخلیساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی خارجی، نما، منظره شهریساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - تصاویر بیشتر+ 9


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی بیرونی، نما
© Moreno Maggi

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. سه برج بیضی شکل با قاب فولادی سبز و سفید، یک سالن نمایش شیشه‌ای با نمای خیابان، یک میدان عمومی جدید، و یک «باغ معلق» برجسته، ،اصر کلیدی متمایزکننده Rectorate of Roma Tre هستند، یک توسعه جدید و چشمگیر طراحی شده توسط معماران ماریو ،ینلا در قلب سومین دانشگاه رم.

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی داخلی
© Moreno Maggi

در مجاورت خیابان شلوغ Via Ostiense – مسیر جاده باست، از شهر رم به بندر Ostia – Rectorate تصویر جدیدی از Roma Tre در حالی که ،اصر معماری و مهندسی تاریخی این محله صنعتی سابق را بررسی می کند، ارائه می دهد. در ج، غربی شهر در دهه اول قرن بیستم توسعه یافت و در سالهای اخیر به مرکز آموزش و فعالیت فرهنگی تبدیل شد. Roma Tre که در سال 1992 تأسیس شد، از ساختمان های صنعتی متروکه استفاده گسترده ای کرده است. این دانشگاه بخشی از توسعه مجدد منطقه است که در آینده شامل مسکن های جدید می شود.

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - نما
© Moreno Maggi
ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - تصویر 13 از 14
طرح

از میدان عمومی جدید، سه برج، با هسته‌های بتنی، از طریق روزنه‌های بریده شده در سطح نیم طبقه «باغ معلق» که به ،وان یک فضای گردهمایی نیمه عمومی عمل می‌کند، بالا می‌روند. برج‌ها با ستون‌هایی از جنس ف، ساخته شده‌اند که در ،مت‌هایی لعاب‌دار و در ،مت‌های دیگر باز هستند. اثر معماری نفوذپذیر، سایه دار و دارای تهویه من، است. این همچنین اشاره ای به گازومتر 90 متری معروف در محله Ostiense است، یک سازه فولادی فیلیگرنی که قدمت آن به سال 1937 می رسد، یک سایت برجسته در سواحل Tiber نزدیک به Roma Tre را اشغال می کند. این ساختار زم، به رم انرژی تازه‌ای بخشید: رکتورات جدید قصد دارد از طریق طراحی متحرک و هدف آن به ،وان محل تحقیق، آموزش و یادگیری، انرژی به همان اندازه جدید و متفاوت به شهر بدهد.

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی داخلی، نما
© Moreno Maggi
ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی بیرونی، نما
© Moreno Maggi

سه بلوک متقاطع شامل مراکز مدیریت و اداری دانشگاه، مرکز زبان جدید و سالن است. از نظر پلان و مقطع بیضوی هستند تا کمترین سطح را به شرق و غرب ارائه دهند. به این ترتیب، تابش نور خورشید در حال طلوع و غروب را مهار می کنند و در عین حال افزایش گرما را در ماه های تابستان کاهش می دهند.

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Moreno Maggi
ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی بیرونی، هندریل
© Moreno Maggi

باغ‌های ج، برج‌ها با درختان برگ‌ریز، گیاهان معطر، و چمن‌زارها، سایه و رنگ‌های طبیعی و همچنین پناهگاه بیشتری را در طول فصول ایجاد می‌کنند، همان‌طور که میدان عمومی سطح زمین این کار را انجام می‌دهد. دفاتر و اتاق های جلسه در اطراف برج ها چیده شده اند تا نور طبیعی و تهویه را به حدا،ر برسانند.

ساختمان دانشگاه روما تره / معماران ماریو ،ینلا - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© Moreno Maggi




منبع: https://www.archdaily.com/993548/roma-tre-university-building-mario-cucinella-architects