سفارت جمهوری ترکیه در داکا / معماران اویغور


سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور

سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© آصف سلمان

سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی بیرونی، ویندوزسفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - ویندوزسفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی داخلی، پله ها، هندریلسفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی داخلی، آجر، نماسفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - تصاویر بیشتر+ 21


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    6146 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2020


  • <،le>ع، ها
سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© آصف سلمان

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. ساختار سفارت جمهوری ،یه در داکا در جاده اصلی منطقه ای قرار دارد که به ،وان سایت دیپلماتیک محفوظ است. در زمینی واقع شده است که از یک طرف با سفارت جمهوری کره و از طرف دیگر با سفارت پادشاهی ،ستان سعودی و همچنین سفارتخانه های کانادا و ایالات متحده آمریکا در آن طرف جاده همسایه است. اندازه زمین کوچکتر در مقایسه با سفارتخانه های همسایه و محتوای فشرده برنامه مورد نیاز می تواند به ،وان یکی از جنبه های چالش برانگیز فرآیند پروژه در نظر گرفته شود. این برنامه عمدتاً شامل کنسولگری، صدارت، اقامتگاه سفیر، اتاق های پذیرایی، اقامتگاه و واحدهای اقامتی مهمان است. از آنجایی که اندازه زمین برای حل برنامه نیازمندی های فشرده با یک طرح پراکنده من، نیست، گروه های کاربری با روابط گردشی مختلف، حریم خصوصی و نیازهای امنیتی از یکدیگر جدا شده و در یک ساختار کانونی حل می شوند.

سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - ویندوز
© آصف سلمان
سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - تصویر 23 از 26
ارتفاع ج، شرقی
سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی خارجی، پنجره، در، آجر، نما
© آصف سلمان

شروع روایت این پروژه را می توان به دلیل ارجاعات الهام بخش و صحت ویژگی های محلی، بازدید معماران از داکا دانست. آب و هوا، همراه با مواد غالب در منطقه، نقش هدایت کننده ای را در تنظیم تصاویر اصلی برای طراحی ایفا کرد. با شناخت روال زندگی در هوای آزاد آب و هوای گرمسیری به ،وان داده‌های مهم فرهنگی، ویژگی‌های بیرونی مانند حیاط، پوشش، خیابان، بالکن، تراس، کفپوش، و سایبان، تصویر اصلی را از طریق تفسیر مجدد شکل داده‌اند. همزمان، “پوشیده در فضای باز” ویژگی ها برای ادغام تفاسیر فضای نیمه باز در طراحی مورد استفاده قرار می گیرند تا نیاز به پناهگاه در برابر بارندگی های فصلی این آب و هوا را برآورده سازند. وقتی همه این جنبه ها به طراحی تبدیل می شوند، محله تجربه در داخل مجموعه دوباره تفسیر می شود و ،اصر ذکر شده نقش تعیین کننده ای در حجم کلی سازه دارند. راه‌اندازی خیابان‌های باز و سرپوشیده، معابر تعریف‌شده، و فضاهای گردشی با طراحی دقیق، حسی چندوجهی را در یک طرح غیرقطعی با توجه به اندازه آن به کاربر ارائه می‌دهد.

سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی خارجی، نما
© آصف سلمان
سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - تصویر 22 از 26
پلان – طبقه همکف
سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی داخلی، پله ها، هندریل
© آصف سلمان

طراحی با چیدمان فضاهای خصوصی و نواحی استفاده خارجی در اطراف الف حیاط، جدا از یکدیگر اما در یک تنظیم گذرا. واحدهای اقامتی و اقامتی مهمان در حاشیه حیاط قرار می گیرند و اتاق پذیرایی که به باغ باز می شود در زیر محوطه اقامتی برنامه ریزی شده است. با وجود اینکه سازه به ،وان یک حجم واحد و بزرگ تلقی می شود، با پیروی از این راه حل طرح که در آن حریم خصوصی هر واحد و روابط تعریف شده آن با واحدهای دیگر دنبال می شود، در واقع به مجموعه ای فشرده از ساختمان های کوچکتر با گردش ها، تراس ها و پیشروهای خاص خود تبدیل می شود. . فرم‌های منشوری توده‌ها با ،اصر معماری غنی شده‌اند که در زیر نور تند خورشید بازی‌های نور و سایه ایجاد می‌کنند. ،صر حیاط کاملاً به مرکز ثقل یک مجموعه نفوذپذیر تبدیل می شود که در آن روابط متقابل واحدها پیچیده می شود. مواردی از تاریخ جمهوری ،یه که این بنا نمایانگر آن است، مانند دروازه ایوان و تاج، جداسازی شده و دوباره تفسیر شده است تا به ساختمان هویتی معاصر و منحصر به فرد بدهد.

سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی داخلی، آجر، نما
© آصف سلمان
سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - تصویر 24 از 26
ارتفاع ج، غربی
سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی خارجی، آجر، نما، طاق
© آصف سلمان

در معماری، ،یب مصالح نقش مهمی در ساختن هویت و حافظه فضایی دارد. در سفارت جمهوری ،یه در داکا، همزیستی مرمر مرمر منحصر به فرد آناتولی، و آجر که یک ماده محلی منحصر به فرد برای داکا است، کشوری را که نمایندگی می کند با کشوری که در آن واقع شده است در یک حجم مشخص ادغام می کند. مختصر بودن رپرتوار مواد متشکل از بتن ا،پوز، مرمر سفید و آجر قرمز، تکتونیکی را تشکیل می‌دهد که این ساختار را با ،یب برنامه‌های مختلف زیر یک سقف از طریق وحدت زبان ،یب می‌کند.

سفارت جمهوری ،یه در داکا / معماران اویغور - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© آصف سلمان




منبع: https://www.archdaily.com/993620/emb،y-of-the-republic-of-turkey-in-dhaka-uygur-architects