غرفه صربستان به بررسی همکاری جهانی در لابینال دی ونزیا 2023 می پردازد


غرفه صربستان به بررسی همکاری جه، در لابینال دی ونزیا 2023 می پردازد

غرفه صربستان همکاری جه، را در La Biennale di Venezia 2023 بررسی می کند - تصویر 1 از 2
با حسن نیت از غرفه ملی صربستان

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

غرفه ملی صربستان، به سرپرستی ایوا نجنجیچ و تیهومیر دیچیچ، به تازگی نمایشگاه خود را در دوسالانه ونیز 2023 اعلام کرده است که آینده، حال و گذشته معماری را از دریچه یک نمایشگاه بین المللی در لاگوس، نیجریه، در سال 1977 بررسی می کند. این نمایشگاه محصول همکاری غیر متعهد بین یوگسلاوی و نیجریه بود.

در سال 1961، یک سازمان بین المللی به نام جنبش غیرمتعهدها، ضد استعمار، ضد امپریالیسم، خودمختاری و همزیستی مسالمت آمیز ارزش قائل شد. یوگسلاوی به ،وان یکی از پیشگامان جنبش، کشورهای عضو را تشویق کرد تا فعالانه با یکدیگر همکاری کنند. این امر با چندین پروژه ساخت‌وساز با هدف مدرن‌سازی، صنعتی‌سازی و شهرنشینی کشورهای در حال توسعه آفریقا امکان‌پذیر شد و بسیاری از معماران و مهندسان یوگسلاوی به طور قابل توجهی در طراحی واقعی پروژه‌ها مشارکت داشتند.

معماران متعددی از این شرکت سازه‌هایی را برای آمریکای شمالی و ج،ی طراحی ،د که بیانگر آینده‌نگر توسعه و استقلال این مناطق بود. پس از استعمار، بسیاری از این پروژه‌ها – مراکز کنگره، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی- قرار بود به ،وان گره‌هایی در زیرساخت‌های بین‌المللی عمل کنند و شهرهای آفریقایی را به بقیه جهان متصل کنند.


مقاله مرتبط

پاویون تایوان در دوسالانه ونیز 2023، هوش نهفته در مناظر اطراف را برجسته می کند


به ،وان بخشی از پروژه نمایشگاه لاگوس، 350 هکتار از تالاب ها بین سال های 1974 تا 1976 پس از انتخاب در یک رقابت بین المللی، شهری شده و توسعه یافتند. این ساختار نمایانگر ،ت چندملیتی تازه تشکیل شده، پنجره ای به سوی آینده و فاصله ای از گذشته استعماری بود. معماری سالن‌های نمایشگاهی با در نظر گرفتن آینده‌ای که هنوز باز است، نیاز به بازخو، دارد، نه در مورد پادگان‌ها و انبارهایی که در بیست سال گذشته آنها را احاطه کرده‌اند.

غرفه صربستان همکاری جه، را در La Biennale di Venezia 2023 بررسی می کند - تصویر 2 از 2
با حسن نیت از غرفه ملی صربستان

این نمایشگاه به تشریح آناتومی نمایشگاه بین‌المللی می‌پردازد، از جمله اینکه چگونه بر یک شهر تأثیر می‌گذارد، بر معماری تأثیر می‌گذارد و آگاهی و تجربه‌ی فوری افراد را شکل می‌دهد. این طرح فضای غرفه را به یک نقشه مک،-زم، بیضی شکل تبدیل می کند که آرشیو مورد نظر را گردآوری می کند. با توجه به موقعیت فعلی نمایشگاه، بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند تا خود را در پتانسیل انواع جدید محیط‌های ساخته شده در نظر بگیرند و در آن قرار دهند.

نمایشگر “In Reflections” توجه را به معماری تولید شده در اثر همکاری جه، جلب می کند و آن را منبع و امک، برای آینده می بیند. این نویسندگان را قادر می سازد تا با ال،ای معماری ساخته شده توسط نسل هایی که در بلگراد کار می کنند و این شانس را داشتند که در سراسر جهان غیرمتعهد به ،وان زیرساختی برای آینده کار کنند، تعامل داشته باشند.

از زمان شروع پروژه، ما به یک دوره منحصر به فرد در گذشته کشیده شده ایم که معماران از میان ما این فرصت را داشته اند تا فضاهایی را در سراسر جهان طراحی کنند. شرایط ،تی و سیاسی که در آن کار می کنیم ارتباط چند، با گذشته ای که در اینجا درباره آن صحبت می کنیم ندارد، که حتی از نظر نسلی به ما تعلق ندارد. ما جذب تغییرات پویایی شده ایم که این پروژه را در بیست سال گذشته از نمایشگاه بین المللی به یک هایپرمارکت آشفته تبدیل کرده است. ما می خواستیم از افرادی که تجربه مستقیمی از این فضا دارند بشنویم و فرآیندهایی را آغاز کنیم که این پروژه را دوباره به فعلیت برساند.
–نجونیچ و دیچیچ

بسیاری از کشورهای دیگر غرفه های خود را برای نمایشگاه بین المللی معماری به سرپرستی لسلی لوکو اعلام کرده اند. موضوع اصلی این دوسالانه “آزمایشگاه آینده” است و چندین کشور نیز در گذشته خود به کاوش در گذشته خود پرداخته اند تا تصمیمات بهتری برای آینده محیط های ساخته شده ما بگیرند. به ،وان مثال، پاویون روم،ایی، «اکنون، اینجا، آنجا»، ایده‌های نوآورانه و در عین حال غیرعادی و نوآوری‌های فناوری گذشته را به ،وان منبع الهام برای ایجاد محیط‌های شهری لذت‌بخش‌تر و انعطاف‌پذیرتر به نمایش می‌گذارد. پاویون تایوان، “دستگاه های دیاکرونیک تایوان،” نشان می دهد که چگونه مردم محلی در طول تاریخ تایوان از شهود خود برای شکل دادن به محیط خود استفاده کرده اند و آنچه را که ممکن است از طبیعت بیاموزیم دوباره کشف کنند. در نهایت، غرفه استرالیایی “Unsettling Queenstown” به موضوعات استعمار زدایی می پردازد، شهر های ملکه را در سراسر امپراتوری بریت،ا ت،یب می کند، و مخاطبان را تشویق می کند تا آینده و امکانات آن را تصور کنند.




منبع: https://www.archdaily.com/1000195/the-serbia-pavilion-explores-global-collaboration-at-la-biennale-di-venezia-2023