فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز


فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 1 از 13
آپارتمان کوروا / ایزابلا باندیرا + گابریلا لوریا. تصویر: © جولیا توتولی

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

انعطاف پذیری و فضاهای باز موضوعی در طراحی خانه های معاصر هستند. فضاهای چند منظوره و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی خلاقانه زم، که به دنبال محیط‌هایی با سازگاری آسان برای برآوردن نیازهای دائماً در حال تغییر مالکان هستند، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. برای اینکه الهام‌بخشی تازه به شما بدهیم، ده پروژه را انتخاب کرده‌ایم که دارای کانترهایی هستند که برنامه‌های مختلف را ادغام می‌کنند و بیش از یک عملکرد را در خانه انجام می‌دهند.

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 2 از 13فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 3 از 13فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 4 از 13فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 5 از 13فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصاویر بیشتر+ 8

ادغام با معماری

Casa 4×30 که با مشارکت CR2 Arquitetura + FGMF ساخته شده است، تداوم غیرعادی بین اتاق نشیمن و میز ناهار خوری را ارائه می دهد که با یک اجاق داخلی در جزیره ادغام شده است. با پایین آمدن، آشپزخانه از طریق یک چشم انداز غیرمنتظره خود را به بازدید کننده ارائه می دهد. یکپارچه شدن با اتاق نشیمن توسط “میز کف”، توسط کانتر که از محیطی به محیط دیگر گسترش می یابد، با مواد و جزئیات، آشپزخانه خود را به ،وان بخشی از همان فضا قرار می دهد، اما پایین آمدن سطح تفاوت را برجسته می کند. بین برنامه ها

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 6 از 13
House 4×30 / CR2 Architecture + FGMF. تصویر: © Fran Parente

Sabiá Arquitetos + Pianca Arquitetura در یک راه حل متفاوت که یکپارچگی کامل را نیز فراهم می کند، کل برنامه آشپزخانه را روی یک میز 4 متری در Apartamento Praça da República متمرکز ،د.

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 10 از 13
آپارتمان Praça da República / Sabiá Arquitetos + Pianca Arquitetura. تصویر: © Pedro Vannucchi

انتقال بین محیط‌ها

در آپارتمان Arouche، مرکز خانه یک میز بزرگ است که در آن کار می‌کند، مطالعه می‌کند، آشپزی می‌کند و غذا می‌خورد. دفاتر guará arquitetura + Vão آن را با طول 6 متر طراحی ،د و یک میز بتونی بزرگ را تشکیل دادند که مسئول سازماندهی اتاق است. این ویژگی ها همچنین در ج، با فلپ های جمع شونده روی یک صفحه چوبی وجود دارد که بین آشپزخانه و اتاق نشیمن با ظرفیت حدا،ر 8 نفر در Apartamento Algés مفصل می شود. این قطعه توسط dbA طراحی شده است. arquitectura برای تثبیت خود به ،وان یک قهرمان در فضای باز.

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 3 از 13
آروشه آپارتمان / معماری گوارا + ون. تصویر: © آندره اسکارپا
فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 12 از 13
آپارتمان Algés / dbA. معماری. تصویر: © Garcês

همانطور که در 82SAN Restoration and Extension of a House Between Dividing Walls می بینیم، با کار در ارتفاع های مختلف روی یک مبلمان، می تو،م انتقال بین محیط ها و کاربری ها را پیکربندی کنیم. در یک راه حل ساده اما کاربردی، COM/O شمارنده را باز کرد و دو طرف آن را خالی گذاشت. این امر دسترسی به فضاهای ذخیره سازی را تسهیل کرد و ادغام بصری در Vila Venus Sol را تقویت کرد.

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 2 از 13
82SAN مرمت و گسترش یک خانه بین دیوارهای جداکننده / Vallibera Arquitectes. تصویر: © José Hevia
فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 5 از 13
آپارتمان ویلا ونوس سل / آتلیه COM/O. تصویر: © ماریانا لوپس

تطبیق پذیری در همان مبلمان

در آپارتمان کوروا، میز بین آشپزخانه و اتاق نشیمن دارای بازویی است که به سمت پنجره اتاق نشیمن پیش می رود. تمام طول فضا را می گذراند تا به آشپزخانه برسد. با ورود به این فضا یک منحنی گاهی مقعر و گاهی محدب تشکیل می دهد. طراحی ایزابلا باندیرا و گابریلا لوریا گردش بین محیط ها را نرم می کند و همچنین این دو فضا را به هم متصل می کند. نازک کاری آبی همچنین یک مبلمان چند منظوره ایجاد می کند که دارای یک تلویزیون، یک طاقچه برای صندلی ها و کابینت های ظرف رو به آشپزخانه است.

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 7 از 13
آپارتمان کوروا / ایزابلا باندیرا + گابریلا لوریا. تصویر: © جولیا توتولی

همچنین می توان در آشپزخانه های آمریکایی نوآوری کرد. استودیو مینکه پوشش‌های تک رنگ بیشتری را برای گفتگو با ساختار بتنی ا،پوز و ادغام فضای اجاق غذا، غذا و جزیره‌ای که می‌تواند کاربردهای متفاوتی در آپارتمان مونولیتو داشته باشد، اتخاذ کرد. COTA 760 همچنین یک جزیره مرکزی بزرگ را در آپارتمان سومائوما سازماندهی کرد که در آن میز پشتی آشپزخانه و میز ناهارخوری در سطح کمی پایین تر قرار گرفته است.

فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 8 از 13
آپارتمان Monolith / استودیو Minke. تصویر: © Maíra Acayaba
فضاهای چند منظوره: ادغام محیط خانه با میز - تصویر 9 از 13
آپارتمان Sumaúma / COTA760. تصویر: © کریس فرهت

این مقاله بخشی از موضوعات ArchDaily است: خانه معاصر، با افتخار توسط سازنده.

سازنده مسابقات معماری را به ،وان ابزاری مؤثر برای دستیابی به پیشرفت با پرورش ایده‌های پیشگامانه که صنعت را به جلو می‌برد جشن می‌گیرد. از طریق رقابت‌های دانشگاهی و پروژه‌ای، ما در حال ایجاد جامعه‌ای فراگیر و متنوع از معماران و طراحان هستیم، با ترویج موضوعات حیاتی مانند مسکن مقرون‌به‌صرفه، پایدار و در مقیاس کوچک برای رسیدگی به چالش‌های جه،. هدف ما الهام بخشیدن به نسل بعدی طراحان برای ارائه راه حل های نوآورانه و به چالش کشیدن وضعیت موجود است.

هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه های معماری به طور عمیق بررسی می کنیم. از شما دعوت می کنیم تا در مورد آن بیشتر بد،د موضوعات ArchDaily ما. و مانند همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. اگر می خواهید مقاله یا پروژه ای ارسال کنید، با ما تماس بگیرید.




منبع: https://www.archdaily.com/1000280/multifunctional-،es-integrating-،me-environments-with-countertops