فضای باز مجتمع کارولث – پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG


فضای باز مجتمع کارولث – پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی خارجی، پنجره، باغ
© عکاسی تیک آف

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی بیرونی، منظر شهریفضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی بیرونی، جنگل، باغفضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی خارجی، پنجره، باغفضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - تصویر 5 از 16فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - تصاویر بیشتر+ 11


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی بیرونی، منظر شهری
© عکاسی تیک آف

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. فضای باز مجتمع کارولث ،یبی یکپارچه از شکل و عملکرد را نشان می‌دهد که به موجب آن استراتژی‌های مدیریت آب طوفان با برنامه‌های تفریحی و آموزشی عمومی در یک فضای سبز خطی 1.60 هکتاری ادغام می‌شوند. Carvolth IOS از سه نوع منظره متمایز تشکیل شده است، با مجموعه ای از ویژگی های آب طوفان متصل که منع، کننده گذار از زمین طبیعی تر به یک پارک عمومی به یک میدان شهری است. در سرتاسر این سه نوع منظره، رشته مش، آب همیشه وجود دارد. از نظر زیبایی شناختی، فرم های پررنگ مانند قطره آب این مفهوم را تقویت می کند و در عین حال فضاها را مشخص می کند و برای نشستن، نگه داشتن و سایر عملکردها فراهم می کند. هنرهای بصری با جزئیاتی همراه شده است که دوباره مفهوم آب را تقویت می کند، در حالی که از رنگ های ظریف برای تکمیل نماهای محافظت شده کوه گلدن گوش فراتر استفاده می شود. بسیاری از جنبه‌های آب در طراحی گنجانده شده‌اند، از نمایش بصری آن در فرم، رنگ، و الگو، تا گنجاندن خود آب در گلوله‌ها، آب‌نماها و آب بازی، تا اتصالات شنوایی ظریف‌تر که در آن طراحی اجازه می‌دهد صداهای آب در مواردی که در زیر سنگفرش ها حرکت می کند شنیده می شود.

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی بیرونی، جنگل، باغ
© عکاسی تیک آف
فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - تصویر 14 از 16
طرح منظر
فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - عکاسی خارجی
© عکاسی تیک آف

از نظر عملکردی، Carvolth IOS به‌،وان یک تسهیلات عمومی برای آب‌های طوفان عمل می‌کند و رواناب آب طوفان را از سایت 6.3 هکتاری با کاربری مختلط دریافت می‌کند، سرعت آن را کاهش می‌دهد و آن را قبل از رها شدن در لاتیمر کریک و رودخانه سرپنتاین تمیز می‌کند. ادغام قابل مشاهده این تابع آب طوفان در یک چشم انداز عمومی به خوبی برنامه ریزی شده، دستاورد مهمی است که آگاهی از نحوه طراحی مناظر با توجه به آب طوفان در مقیاس پارک محله را افزایش می دهد.

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی خارجی، ،ه، باغ
© عکاسی تیک آف

PMG مسئول هدایت تمام جنبه های طراحی این فضای باز بود. چیزی که به ،وان یک مفهوم صرفاً زیبایی‌شناختی آغاز شد که آب را به ،وان یک موضوع اصلی نشان می‌داد، الهام‌بخشی را در میان ذینفعان ایجاد کرد، که پتانسیل آن را بیش از یک پارک محله می‌دانستند. با آگاهی از مفهوم آب، این فضا به ،وان یک امکانات رفاهی عملکردی آب طوفان، به شکل پارک دوباره تصور شد.

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی خارجی، پنجره، باغ
© عکاسی تیک آف
فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - تصویر 15 از 16
طرح مدیریت آب و آب باران
فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظره PMG - عکاسی خارجی، پنجره، باغ
© عکاسی تیک آف

تحقق این فضای عمومی موفق از طریق همکاری قوی با توسعه دهندگان، شهر ل،ی، و PMG به ،وان مشاور اصلی و پر ، شکاف به دست آمد. به ،وان معماران منظر که طراحی را رهبری می ،د، PMG توانست از درک نیازهای توسعه دهنده با انتظارات شهرک استفاده کند تا آرزوهای ناهمگون را در یک فضای عمومی منسجم و یکپارچه ،یب کند که از نظر فیزیکی و بصری قابل دسترسی باشد و به محله اطراف و از نظر عملکردی مرتبط باشد. متصل به ا،یستم بزرگتر

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - تصویر 5 از 16
© عکاسی تیک آف
فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - عکاسی خارجی
© عکاسی تیک آف

Carvolth IOS آگاهی زیست محیطی و اجتماعی مثال زدنی را با ارائه فضای عمومی حیاتی در فضای باز برای ارتباط و بازی در محله نشان می‌دهد، در حالی که فرصت‌های آموزشی غیرفعال و فعال را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا بتوانند مدیریت آب طوفان را ببینند و یاد بگیرند. Carvolth IOS با آشکار ، فرآیندهای آب طوفان به مردم اجازه می دهد تا سیستم های طبیعی را مشاهده و جشن بگیرند. تابلوهای تفسیری برای آموزش بیشتر و اطلاع رس، به بازدیدکنندگان در مورد آب و نحوه مدیریت آن در محل گنجانده شده است، با این امید که با افزایش درک، نظارت بیشتر بر زمین و آب حاصل شود، و قطع ارتباط ایجاد شده توسط دهه‌ها پنهان شدن زیرساخت‌های حیاتی را التیام بخشد. دور از چشم است، دور از ذهن است.

فضای باز مجتمع کارولث - پارک گلدن ویو / معماران منظر PMG - تصویر 16 از 16
نمای بالا مشروح شده. تصویر © عکاسی برداشته




منبع: https://www.archdaily.com/1000607/carvolth-integrated-open-،e-goldenview-park-pmg-landscape-architects