مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند


مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 1 از 28
کمیسیون خصوصی توسط فیلیپ آدواتز برای کارا مان. تصویر © Paris Tsitsos

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

آیا می تو،د تصور کنید که بتو،د با لمس یک دکمه یک قطعه مبلمان را نمونه اولیه کنید و آن را تنها در چند ساعت آزمایش کنید؟ این ممکن است زودتر از آنچه ما فکر می کنیم به یک رویه رایج تبدیل شود. با نوآوری در مواد، اتوماسیون و فناوری پیشرفته، عصر جدیدی در دکوراسیون خانه در حال ظهور است. یکی که در آن پرینت سه بعدی دنیایی از امکانات خلاقانه را باز می کند که از مرزهای طراحی سنتی فراتر می رود. بله، مبلمان هنوز با استفاده از روش‌های مرسوم – قالب‌گیری، برش، خمش – به‌طور انبوه تولید می‌شوند، اما چاپ سه‌بعدی همچنان این صنعت را مختل می‌کند. همانطور که فناوری انقلابی تکامل می‌یابد و در دسترس‌تر می‌شود، سطح بی‌نظیری از بیان خلاقانه و کارآمدی را رها کرده است. مفهوم ساده است: یک طرح دیجیتال با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی ایجاد می شود و سپس لایه به لایه، به شکل یک جسم فیزیکی چاپ می شود و هندسه های پیچیده را زنده می کند. این یک نوع کاملاً جدید از صنایع دستی دیجیتال است.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 2 از 28مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که هنر دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 3 از 28مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 4 از 28مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 5 از 28مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصاویر بیشتر+ 23

چاپ سه بعدی هزینه طراحی مبلمان را ساده، ساده و کاهش می دهد. به سرعت و با دقت بسیار بالا، می توان چندین نمونه اولیه را آزمایش کرد و قطعات سفارشی سازی شده ای را ساخت که توسط سلیقه معمولی مهار نمی شوند. معماران و طراحان این آزادی را دارند که با فرم ها و سبک های جدید آزمایش کنند، که اغلب منجر به طرح های پیچیده ای می شود که تولید آنها با قالب های سنتی غیرممکن است. در عین حال، روش‌های تولید افزودنی درها را برای فرآیندهای تولید پایدارتر باز می‌کند: آنها می‌توانند از مواد به‌روز شده استفاده کنند. قطعات مبلمان را می توان در مقادیر کم یا بر اساس تقاضا تولید کرد که باعث کاهش ضایعات می شود. و توانایی ایجاد فایل های دیجیتال از راه دور و ساخت محلی می تواند انتشار کربن را با کاهش حمل و نقل طول، مدت کاهش دهد.

برای الهام بخشیدن به معماران، طراحان و صاحبان خانه که در دنیای مبلمان پرینت سه بعدی تحقیق می کنند، در زیر مجموعه ای از طرح های ماهرانه را ارائه می دهیم. با کاوش در مواد مختلف، زیبایی شناسی و فرآیندهای خلاقانه، نگاهی اجمالی به پتانسیل گسترده فناوری چاپ سه بعدی در معماری معاصر ارائه می دهد.

مجموعه مبلمان Gradient مجموعه ای از اشیاء کاربردی را به نمایش می گذارد که از زیبایی زیبایی شناسی ریاضی و شیب رنگ الهام گرفته شده اند. این مجموعه دارای نیمکت‌ها، صندلی‌ها و گلدان‌هایی است که با استفاده از فرآیند چاپ سه‌بعدی پیشرفته بتن ساخته شده‌اند، که شامل افزودن رنگ به مواد هنگام عبور از نازل است. این به یک طرح رنگ مدرج مسحورکننده تبدیل می شود که نمی توانست از طریق روش های رنگرزی سنتی به دست آید.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کنند - تصویر 7 از 28
مجموعه مبلمان گرادیان توسط فیلیپ آدواتز و incremental3d. تصویر © Paris Tsitsos

این سری شامل دو مبل بزرگ، دو صندلی و یک نیمکت به طول 7.3 متر، یک کمیسیون گسترده از مبلمان سفارشی برای یک مشتری خصوصی است. قطعات مستقل از بتن پرینت سه بعدی بر اساس سیمان سفید برای محیطی دائمی در فضای باز ساخته شده اند. از آنجایی که بتن اغلب به تقویت نیاز دارد، آدواتز با استفاده از ،یبی از میله های الیاف شیشه و مواد نساجی کربنی که به طور یکپارچه در طرح ادغام شده بودند، یک استراتژی نیمه اتوماتیک سفارشی و نیمه اتوماتیک ایجاد کرد که به طور یکپارچه در طرح ادغام شده بود و ثابت کرد که موثر و با کارایی بالا است.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 9 از 28
کمیسیون خصوصی توسط فیلیپ آدواتز برای کارا مان. تصویر © Paris Tsitsos

زیبایی سیال این میزهای مجسمه‌سازی که دنیای گل‌ها و دایره‌ای فصول را تداعی می‌کند، نتیجه یک فناوری جدید مواد است. استودیو NYXO می‌گوید: اشکال ارگ،ک و سینوسی «با نظم هندسی ،یب شده‌اند تا نمادی از بازسازی چرخه‌های طبیعی باشند و مواد پایدار مورد استفاده برای میزها را یادآوری کنند». ال،ای هر قطعه که به طرز ماهرانه‌ای از بیوپ،تیک فوم‌دار سبک وزن چاپ سه‌بعدی (PLA) ساخته شده‌اند، با ارتفاع تکامل می‌یابند و از پایه به بالا پیچیده‌تر و رنگارنگ‌تر می‌شوند.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 11 از 28
Primavera توسط NYXO Studio. تصویر © شتر بیطر

برای مجموعه کویر، طراحان از تپه های فسیلی صحرای ابوظبی الهام گرفتند. لایه‌بندی پرینت سه‌بعدی ج، را درست می‌کند به همان صورتی که لایه‌بندی شن و ماسه در طول زمان فسیل‌هایی را ایجاد می‌کند و بافت شن‌های صحرا را تکرار می‌کند. چاپ با فوم PLA – مشتق شده از منابع تجدید پذیر و ارگ،ک مانند نشاسته ذرت یا نیشکر – هندسه جسورانه گواهی بر امکانات خلاقانه ارائه شده توسط روش های تولید افزودنی می شود.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 12 از 28
کویر توسط NYXO Studio. تصویر © کامل بیطر

سری دوم مبلمان بر اساس شکل ها و بافت های موجودات دریایی طراحی شده و به صورت دیجیتالی از پ،تیک های دریایی نوسازی شده ساخته شده است. طرح‌های پرینت سه‌بعدی -شامل گلدان‌ها، نیمکت‌ها و صندلی‌ها- که به شبکه‌های ارواح ریخته‌شده در اقیانوس ج، دوباره می‌بخشند، 100% دایره‌ای هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند. هدف ارتقای پایداری و اتصال کاربران به یک مشکل بزرگ زیست‌محیطی، با استفاده از نوآوری‌های فناوری و فرهنگی برای تجسم مجدد ا،یستمی است که در آن پ،تیک دریایی ماده خام جدیدی برای اقتصاد جدید است.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که هنر دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 13 از 28
سری دوم طبیعت توسط The New Raw for Blue Cycle. تصویر © آلینا لفا

با پیروی از رویکرد بدون ،، صندلی یکپارچه صندلی ارمیس با خطوط ساده و ارگونومیک مشخص می شود. این به صورت رباتیک با یک نخ پ،تیکی مارپیچی ساخته شده است که از هندسه پیروی می کند و بافت گرافیکی منحصر به فردی را در سطح آن ایجاد می کند و در عین حال از حداقل مواد استفاده می کند. صندلی های پرینت سه بعدی از مواد زائد خود The New Raw ساخته شده اند و آنها را به اشیایی بادوام، باکیفیت و منحصر به فرد تبدیل می کند که می توانند بارها و بارها تا زم، که به پایان عمر خود برسند دوباره استفاده شوند.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 15 از 28
صندلی ارمیس توسط The New Raw. تصویر با حسن نیت ارائه شده از The New Raw

همراه با بالا آمدن صندلی، صندلی کمان آ،ین نمونه از تعهد ZHA به پیش بردن مرزهای چاپ سه بعدی و آزمایش مواد است. این صندلی از ساختارهایی که معمولاً در طبیعت یافت می شود الهام می گیرد و آنها را در PLA محکم می کند. صندلی کمان با ال،ای فضایی پیچیده و شیب رنگی خود، از تعریف معمولی مبلمان فراتر رفته و نشان می دهد که چگونه طراحی تخیلی می تواند مبلمان را به ارتفاعات جدیدی برساند.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که هنر دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 17 از 28
کمان توسط معماران زاها حدید برای ناگامی. تصویر © Angel Fernandez Nunez

صندلی Robotica TM که به ،وان یک چهارپایه بلند، میز، مجسمه مستقل یا هر چیزی که کاربر به آن نیاز دارد عمل می کند، از همگرایی دو زمینه شکل می گیرد: گیاه شناسی و رباتیک. بازوی توزیع کننده رباتیک پلیمری امکان چیدمان عمودی را فراهم می کند، به سمت بیرون یا داخل قدم می گذارد تا رسوب تدریجی شکل ایجاد کند. به این ترتیب، طراحی برنامه‌ریزی طبیعی در طبیعت را با برنامه‌نویسی رباتیک ،یب می‌کند تا محصولی چند منظوره ساخته شده از PLA ایجاد کند.

مبلمان پرینت سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کنند - تصویر 19 از 28
Robotics™ توسط راس لاوگرو برای Nagami. تصویر با حسن نیت از Nagami

Mawj – کلمه ،ی برای “موج، موج دار، ترد یا موج دار” – نامی است که مفهوم پشت این طرح را منع، می کند. صندلی Mawj با استفاده از حداقل مواد، امکانات چاپ سه بعدی رباتیک را برای تولید مبلمان سفارشی بررسی می کند. این شکل بر اساس یک فرم پیوسته است که در کنار آن با ضخامت تنها 6 میلی متر و با استفاده از پلیمرهای پ،تیکی پیشرفته چاپ شده است. ال،ای موج دار سطح سبز آکوامارین که یادآور دریای ، است، به سفتی ساختاری صندلی کمک می کند و همچنین عملی بودن، راحتی و زیبایی چشم نواز را تضمین می کند.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کنند - تصویر 21 از 28
صندلی بزرگ توسط MEAN برای Nagami. تصویر © لوئیس فیلیپ

Interesting Times Gang در ت، برای جلوگیری از پایان یافتن آنها در اقیانوس، تورهای ماهیگیری را به ماده ای نوآورانه تبدیل کرده است که برای صندلی کلپ پرینت شده سه بعدی استفاده می شود – که نام آن از جنگل های در حال ناپدید شدن کلپ تحت تأثیر آلودگی دریایی گرفته شده است. طراحی دایره‌ای با هندسه‌ای الهام گرفته از خطوط و شبح‌های موجود در پوشش گیاهی اقیانوس، تورهای ماهیگیری بازیافتی را با الیاف چوب ،یب می‌کند و چشم‌انداز جدیدی از آنچه می‌توان با مبلمان پرینت سه‌بعدی در مقیاس بزرگ ساخته شده از ،‌های بازیافتی به دست آورد، ارائه می‌کند.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 23 از 28
کلپ کلپ توسط Interesting Times Gang. تصویر © ماتیلدا کرتسون بلمن

میز ناهار خوری CORAIL دارای یک پایه بتنی پرینت سه بعدی با دیوارهای روان است که رویه شیشه ای را پشتیب، می کند. اگرچه شکل مواج یادآور قارچ های موجود در درختان، مستعمرات ص،ه های مرج، یا پوسته های غول پیکر است، شکل و بافت آن کاملاً قابل تنظیم است. Roche Bobois نرم افزار نوآورانه ای را توسعه داده است که مشتریان می توانند در خانه یا با یک مشاور در فروشگاه برای کمک به ساخت شی استفاده کنند. “کد” به دست آمده، چاپگر سه بعدی را تغذیه می کند و طرح های کاملا منحصر به فردی را ایجاد می کند که مطابق با نیازهای خاص کاربران باشد.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که هنر دیجیتال را بررسی می کند - تصویر 25 از 28
میز ناهار خوری CORAIL توسط Antoine Fritsch و Vivien Durisotti برای Roche Bobois. تصویر © فلاویان کارلود و باپتیست لو کوینیو

صندلی Reform Lounge با بی، خلاقانه و در عین حال ارگ،ک، زیبایی طبیعت را منتقل می کند. طراحی مجسمه ای و جسورانه به طور کامل از یک بیوکامپوزیت مبتنی بر چوب ساخته شده است که با فناوری سه بعدی ساخته شده است و باعث می شود تولید، استفاده و بازیافت آن پایدار باشد. هنر و فناوری در قطعات باکیفیت ادغام می‌شوند که راحت، بادوام و من، برای استفاده در محیط‌های داخلی و خارجی هستند – همه اینها در حالی که جاده را به سمت تولید مبلمان دایره‌ای و پایدار هموار می‌کنند.

مبلمان چاپ سه بعدی: 12 طرحی که صنایع دستی دیجیتال را بررسی می کنند - تصویر 27 از 28
صندلی استراحت Reform مشکی توسط Reform Design Lab. تصویر با حسن نیت از آزمایشگاه طراحی اصلاحات




منبع: https://www.archdaily.com/996143/3d-printed-furniture-12-designs-that-explore-di،al-craftsman،p