محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند


محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 1 از 21
© Phu Dao

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خواه برای استراحت، استراحت یا حتی وای فای رایگان باشد، کافی‌شاپ‌ها میزبان موقعیت‌هایی هستند که فراتر از لذت بردن از یک فنجان قهوه است. مک، آرام و دلنشین که علاوه بر هر چیز دیگری یک نوشیدنی گرم خوب را ارائه می دهد، برای ،، که به دنبال کافی شاپ هستند برای گذراندن چند ساعت جذابیت بسیار خوبی دارد.

از این نظر، یک پروژه منظر که فضای سبز را در این محیط‌ها ادغام می‌کند، می‌تواند با کاهش دما و ایجاد مانعی در برابر آلودگی‌های جوی، صوتی و بصری، راحتی مشتریان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. علاوه بر این، پس از محدودیت های اعمال شده توسط همه گیری کووید-19، فضاهای باز با تهویه طبیعی و باغ ها در اولویت بسیاری از پروژه ها از جمله کافی شاپ ها قرار گرفت.

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 2 از 21محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 3 از 21محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 4 از 21محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 5 از 21محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصاویر بیشتر+ 16

با توجه به مزایای بیوکلیماتیکی که توسط پوشش گیاهی ارائه می شود، گنجاندن آن در کافه تریاها از طریق پروژه های چشم انداز به ویژه در آب و هواهایی که با دمای گرم تر در طول سال مشخص می شود جالب می شود. به همین دلیل، یافتن آن به ویژه در کافه های ج، و ج، شرق آسیا مانند هند، تایلند، ویتنام و اندونزی رایج است. چند نمونه را در زیر بررسی کنید:

کافه Ring Garden به نام Tanatap نمونه اولیه کوچکی از فضای سبز چند سطحی با سکوهای پویا است که بالا و پایین می‌روند تا سقفی قابل پیاده‌روی ایجاد کنند. این سازه برای ایجاد مجموعه‌ای از آمفی تئاترهای شناور در اطراف فضاهای سبز و فعالیت‌های گرمسیری در فضای باز در وسط.”

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 6 از 21
© KIE، Mario Wibowo
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 7 از 21
© KIE، Mario Wibowo

“مسیر باریک در ورودی احساسی از بالا به پایین، از روشن به تاریکی می دهد. هنگامی که در باغ قرار می گیرند، دید آنها ناگهان گسترده تر و روشن تر می شود. بازدیدکنندگان پس از یک حرکت چرخشی وارد خانه اصلی به ارتفاع 3.8 متر می شوند. پس از پذیرایی و پذیرایی دوباره دور می‌چرخند و مسیر سرپوشیده را طی می‌کنند و برای نشستن و استراحت به اتاق پشتی می‌آیند و در طول مسیر می‌توانستند گیاهان باغ را ببینند و از نمای شفاف آن لذت ببرند.»

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 5 از 21
© Yumeng Zhu
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 8 از 21
© Yumeng Zhu

“با تمایل به آوردن طبیعت به پروژه، مردم می توانند برگ ها، گل ها را با طبیعت نور، و وحشی لمس کنند. ساختمان ها توسط درختان بلند و درختان کم ارتفاع پوشیده شده اند و دارای گل ها، درختچه ها و برخی از انواع انگور هستند. با لایه هایی از انگور. پوشش گیاهی، مشکل گرما در اینجا به خوبی حل شده است.”

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 9 از 21
© نگوین هوانگ سون
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 10 از 21
© نگوین هوانگ سون

“سبک اصلی معماری این کافی شاپ مواد اولیه طبیعی است که توسط گلدان های منحصر به فرد تراریوم و همچنین گونه های مختلف گیاهان داخلی و خارجی احاطه شده است. آنها به طور طبیعی چیده شده اند تا فضایی شاداب و دلپذیر ایجاد کنند. گیاهان اطراف آن را به فضایی ایده آل برای جلسات، گردهمایی ها یا حتی ،، که به دنبال گوشه ای آرام هستند.”

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 2 از 21
© نگوین تای تاچ
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 11 از 21
© نگوین تای تاچ

با توجه به چیدمان فضا، طبقه همکف با روحیه وارد ، باغ به خانه، احساسی «داخلی اما بیرونی» را برای مهمانان برای نشستن سریع یا نشستن دور بار ایجاد می‌کند.

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 3 از 21
© Phu Dao
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 12 از 21
© Phu Dao

“تیم طراحی این سیستم ستون را با یک نوار ج، مش، بزرگ که کل فضای طبقه اول را پوشانده است، متصل کرد. علاوه بر این، ایجاد مسیر دیگری در خارج از ساختمان، مهمانان را از فضای داخلی طبقه 1 به یک “باغ کوچک در فضای باز” در طبقه دوم هدایت می کند. کف.”

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 4 از 21
© Do Sy
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 13 از 21
© Do Sy

“داخل کافی شاپ به سمت فضاهای کاملا باز طراحی شده است. ما ،مت های نشیمن را با پارتیشن های کم ت،یم می کنیم و از گسترش نمایی از محوطه اعماق داخل ساختمان به چشم انداز جلو اطمینان می دهیم. با استفاده از ،یبی از مواد اولیه: بتن، آجر، سرامیک، فولاد کورتن… فضاهای داخلی، حضوری روستایی، دوستانه و طبیعی را به ارمغان می‌آورند و با فضای سبز و چشم‌انداز اطراف، مهمان را خشنود می‌کنند.»

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 14 از 21
© Hoang Le
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 15 از 21
© Hoang Le

ایده این بود که با به حدا،ر رساندن پتانسیل سایتی که در آن درختان انبوه زیادی در اطراف ساختمان وجود دارد، فضایی و احساسی از فضای باز ایجاد شود تا بازدیدکنندگان خود را در فضای سبز احاطه کرده و نسیم بیرون را احساس کنند.

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 16 از 21
© Agung Fadriansyah
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 17 از 21
© Agung Fadriansyah

ما بسیار آگاه بودیم که با یک ،صر بسیار معمولی مانند دیوار و مرز بین ساختمان‌ها و مناظر موجود شروع کنیم، زیرا این ،صر اساسی است که مرز منطقه را تعیین می‌کند. اگر معمار بخواهد مرزها را بشکند و معماری را به اطراف پراکنده کند چه اتفاقی می‌افتد. زمینه؟ و در عین حال استفاده از منظره برای تعریف یک مرز رقیق جدید بین منطقه داخلی و خارجی.”

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 19 از 21
© Rungkit Charoenwat
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 18 از 21
© Rungkit Charoenwat

“این پروژه بار دیگر بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا از زیبایی شناسی انبارهای خشک کن تنباکو و طبیعت غنی قدرد، کنند و در مورد تاریخ محلی، گیاهان بومی و بوم شناسی در محل بیاموزند.”

محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 20 از 21
© Space،ft Studio
محوطه سازی در کافه ها: 10 پروژه که فضای سبز را در معماری ادغام می کند - تصویر 21 از 21
© Space،ft Studio

توجه: متون نقل شده از توضیحات هر پروژه است،اج شده و توسط معماران مربوطه ارسال شده است. منابع پروژه بیشتر را کشف کنید در این پوشه My ArchDaily ایجاد شده توسط نویسنده

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 10 اکتبر 2022 منتشر شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/989992/landscaping-in-cafes-10-projects-that-integrate-greenery-into-architecture