محیط های مارک دار چیست؟ | آرک دیلی


محیط های مارک دار چیست؟

محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 1 از 8
فروشگاه انبه نوجوان / Masque،io. تصویر © لوئیس بلتران

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

وقتی ،ی وارد یک استاربا، می‌شود، تقریباً فوراً متوجه می‌شود که در قهوه‌خانه معروف است، نه در مک‌دونالد. به غیر از کارکنان یونیفرم پوش و یک تابلوی غول پیکر روی در، عوامل بی شمار دیگری وجود دارد که استاربا، را شبیه استاربا، می کند. بافت ها، مواد، شکل ها، رنگ ها، چیدمان ها، مبلمان و نور همه به تجربه حضور در یک محیط برند کمک می کنند. این ،اصر در سطح جه، برای ایجاد یک تصویر قابل شناسایی تکرار می شوند. با تغییر ال،ای اقتصادی، برندها به دنبال گسترش هویت خود در تجربیات فضایی هستند تا بتوانند در زندگی روزمره خود با مشتریان خود تعامل بهتری داشته باشند.

محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 2 از 8محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 3 از 8محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 4 از 8محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 5 از 8محیط های مارک دار چیست؟  - تصاویر بیشتر+ 3

برندها همه جا هستند. مردم در تعامل دائمی با برندها هستند و درباره آنها نظر می دهند – از خمیردند، که هر روز صبح استفاده می شود تا تشکی که شب ها روی آن می خوابد. این حضور همه جانبه با پیام رس، و تبلیغات آنلاین و آفلاین تقویت می شود. برندها با هدف تبدیل آنها به مشتریان وفادار، مأموریت جذب، جذب و تعامل با افراد را دارند. با تعامل فیزیکی با شرکت به روشی شخصی، اعتقاد بر این است که مشتری بهتر متصل می شود با نام تجاری و تبدیل شدن به یک م،ع قوی آن.

محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 2 از 8
مرکز / انبار برند آدیداس. تصویر © عکاسی Duo

محیط های مارک دار


مقاله مرتبط

چگونه طراحی و تجربه می تواند فروشگاه های ،ده فروشی را ذخیره کند؟


محیط برند، فضایی است که برای میزب، فعالیت های برند یا تعامل با مشتریان طراحی شده است. آنها ممکن است شکل یک فروشگاه ،ده فروشی، یک فروشگاه پاپ آپ، یک محل کار، یک مرکز خدمات یا یک مرکز تجربه داشته باشند. این فضا فرصتی را برای برند فراهم می کند تا ارزش های خود را از طریق نقاط تماس فیزیکی که افراد می توانند به طور غوطه وری با آنها تعامل داشته باشند، بیان کند. فضاهای فیزیکی امکان تجربه چند حسی برند را از طریق تصاویر، رایحه، لمس و طعم فراهم می کند. مواجهه مستقیم با برند، مشتریان را تشویق می کند تا مشارکت خود را در آن افزایش دهند تکامل برند. چنین تجربیات مرحله‌ای، هر مک، را به فرصتی برای بازاریابی به روشی قابل دسترسی و مشتری محور تبدیل می‌کند.

ایجاد یک فضای مارک دار به چیزی بیش از گنجاندن رنگ های اصلی شرکت در فضا یا نمایش لوگوی آن نیاز دارد. فرآیند طراحی معمولاً با درک مأموریت و هدف برند آغاز می شود که سپس به یک هویت فضایی تبدیل می شود. فضای فیزیکی به ،وان یک بوم برای داستان سرایی استفاده می شود و هدف آن ایجاد ارتباط عاطفی با مشتری است. از طریق ،اصر بصری و چیدمان‌های فضایی، ارزش‌های برند می‌توانند به صورت استراتژیک برای ایجاد یک زبان فضایی منحصر به فرد و قابل تکرار منتقل شوند.

محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 8 از 8
Apple Brompton Road / Foster + Partners. تصویر © نایجل یانگ
محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 6 از 8
Aesop Duke of York Square / Snøhetta. تصویر © پائولا پانسینی

محیط های دارای برند تجلی فیزیکی ارزش های برند هستند. برای نایک، این ممکن است به نظر برسد کاراییبرای ازوپ، تجملات سودمند، و یادگیری برای اپل از زمان اولین فروشگاه خود در سال 2001، اپل با اطمینان از اینکه فضاهای ،ده فروشی آن بیشتر از مقاصد ،ید هستند، سازگار بوده است. فروشگاه‌های اپل تجربیاتی هستند که در آن مشتریان می‌توانند با محصولات هیجان‌انگیز خود آشنا شوند و آموزش ببینند. تقویت روابط چهره به چهره و اعتماد بین مشتریان و برند، مراکز ،ده فروشی اپل تعامل را در اولویت قرار می دهند از طریق ،ید کمکی و فعالیت های فرهنگی. محصولات بر روی جداول نمایش داده می شوند تا به راحتی توسط بازدیدکنندگان قابل دسترسی و آزمایش باشند. دسته‌های مبلمان با ارتفاع متوسط ​​در یک پلان باز امکان جهت‌گیری بصری در فضای بزرگ را فراهم می‌کنند و مشتریان را در یک «جامعه اپل» بزرگ‌تر تصور می‌کنند.

برند مراقبت از پوست Aesop از طراحی داخلی به ،وان یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای جذب مشتریان ایده آل خود استفاده می کند. تجربیات زیبای ،ده‌فروشی Aesop به گونه‌ای طراحی شده‌اند که منع، کنند هویت مکان آنها، هر یک از رسانه های بین المللی آنها با دیگری متفاوت است. آنچه ثابت می‌ماند، بازنمایی فضایی ارزش‌های آنها است – «کارآمدی» و «لذت نفس،». با بیان این ایده ها، یک حوضه مرکزی به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا محصول را در یک محیط حسی تجربه کنند. در هر ورودی فروشگاه Aesop تسترهای محصول وجود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد بدون ورود به فروشگاه، محصول را امتحان کنند. طراحی فروشگاه به محصولات این امکان را می دهد که خودشان صحبت کنند.

محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 5 از 8
محل کار مقر مک دونالد / استودیو O+A + معماران داخلی IA. تصویر © Garrett Rowland

اقتصاد تجربه

با تکامل فرهنگ ها و تغییر اقتصاد، تمدن بشری خود را در آن می یابد دوره ای از خواسته ها و نیازهای افزایش یافته. ما در حال حاضر در آغاز یک “اقتصاد تجربه” هستیم که در آن برندها فراتر از فروش محصولات و خدمات و به سمت ارائه تجربیات حرکت می کنند. فضاهای مارک دار خود را به بازاریابی تجربی گسترش می دهند – یک استراتژی بازاریابی که ماهیت مشارکتی دارد. آنها میزبان تعاملات طراحی شده ای می شوند که روایت های برند را به اشتراک می گذارند، تجربیات به یاد ماندنی ایجاد می کنند و رفتارهای هدایت کننده را ایجاد می کنند. این تجربیات، احساسات و احساساتی را که یک شرکت به صورت استراتژیک ایجاد می کند، یکپارچه می کند و در نتیجه خاطرات مثبت را در ذهن مشتریان تحمیل می کند. طراحی فضایی در این تغییر اقتصادی بسیار مهم می شود زیرا تجربیات در فضای مجسم ریشه می گیرند.

محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 3 از 8
پارک ورزشی نایک / معماران KOSMOS. تصویر از نایک
محیط های مارک دار چیست؟  - تصویر 7 از 8
Spyder Flag،p Store Gangnam / Jo Nagasaka + Schemata Architects. تصویر © Jiseon Park

تقاطع بین نقاط تماس فناورانه و ملموس با فرصت هایی برای تجارب نوآورانه مشتری آماده است. تجربیات برند ممکن است برای فضاهای فیزیکی و دیجیتالی و همچنین ،یبی طراحی شوند. همانطور که تمایز بین تجربیات دیجیتال و غیر دیجیتال همچنان در حال از بین رفتن است، برندها می توانند طراحی کنند فیژیتال فضاهایی که با مشتریان به صورت آنلاین و آفلاین در تعامل هستند. همانطور که متاورس توسعه می یابد، برندها باید حضور خود را در چندین پلت فرم فضایی تثبیت کنند.

استفاده از معماری به ،وان یک وسیله ارتباطی برای دستیابی به اه، بازاریابی، پتانسیل بسیار زیادی را نشان می دهد. تجارب فضایی می تواند به ،وان رسانه ای برای تعامل شخصی بین برندها و مشتریانشان عمل کند. محیط های برند را می توان به ،وان فضاهای جامعه محور دید که در آن برندها و مشتریان بر اساس ارزش های مش، به هم متصل می شوند. امروزه مردم دیگر صرفاً مصرف کنندگان محصولات نیستند، بلکه مصرف کنندگان احساسات و سبک زندگی هستند. برندها باید همراه با خواسته های مردم برای ایجاد زمین های بازی برای تجربیات انس، پیشگامانه تکامل یابند.

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در تاریخ منتشر شده است


مقاله مرتبط

چگونه طراحی و تجربه می تواند فروشگاه های ،ده فروشی را ذخیره کند؟





منبع: https://www.archdaily.com/992486/what-are-،nded-environments