مدرسه آریمونانی / Aulets Arquitectes + Aixopluc


مدرسه آریمون، / Aulets Arquitectes + Aixopluc

مدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی بیرونی، ویندوز
© خوزه هویا

مدرسه آریمون، / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی خارجی، نمامدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی خارجی، تیر، نما، پنجره، نردهمدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی داخلی، پرتومدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیر، پنجرهمدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - تصاویر بیشتر+ 8


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    2350 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2019


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    فرانسیسکو سیفوئنتس، سباستیا مارتورل، دیوید تاپیاس

مدرسه آریمون، / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی خارجی، نما
© خوزه هویا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. تعلیم و تربیت این مدرسه مبتنی بر رویکردی مترقی از آموزش عملی، پویا، مشارکتی، دموکراتیک، محرک و انگیزشی است (پائولو فریره). هدف این پروژه ایجاد مک، برای توسعه این آموزش است. این پروژه با مطالعه صومعه‌های گونه‌شناسی مدیترانه‌ای آغاز می‌شود.

مدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی خارجی، تیر، نما، پنجره، نرده
© خوزه هویا
مدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی داخلی، پرتو
© خوزه هویا

یکی از ویژگی های این صومعه ها ایجاد واحه در حیاط اندرونی خود است. مکان نه تنها طرح داستان بلکه محیطی است که آن را احاطه کرده است. به همین ترتیب، مدرسه نه تنها ساختمان بلکه همزیستی برقرار شده بین طبیعت و معماری است. این پروژه حاصل طراحی فضاهای بیرونی و داخلی است تا آموزش در هر نقطه از طرح انجام شود.

مدرسه آریمون، / Aulets Arquitectes + Aixopluc - تصویر 9 از 13
پلان طبقه

این پروژه با تجزیه و تحلیل شرایط آب و هوایی محل شروع می شود: جهت بادهای سرد شمال و نسیم تابست، دریا، دمای تابش خاک و تابش خورشید در زمستان و تابستان در قطعه. پس از مطالعه، اقدامات لازم برای تبدیل شدن طرح به پناهگاه اقلیمی در چند سال آینده طراحی می شود. این پیشنهاد اقدامات گیاهی و معماری را برای مق، با شرایط شدید آب و هوایی پیشنهاد می کند. این ساختمان به گونه ای طراحی شده است که با سایه زدن درختان و برآمدگی ها در برابر تشعشعات تابست، محافظت شود.

مدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیر، پنجره
© خوزه هویا

ک، ها دارای پلان باز هستند که در تابستان به گردش امبت (نسیم دریا) کمک می کند و شرایطی را برای روشنایی من، در داخل ک، ها بدون نیاز به نور مصنوعی ایجاد می کند و در زمستان از نور خورشید بهره می برد. علاوه بر این، حیاط داخلی ساختمان یک واحه اوج ایجاد می کند که مستقیماً با ک، های درس ارتباط برقرار می کند. این ساختمان عمدتاً با موادی از بیوسفر ساخته شده است که امکان کاهش انتشار CO2 را تا 60٪ فراهم می کند.

مدرسه آریمون، / Aulets Arquitectes + Aixopluc - تصویر 12 از 13
بخش – عرضی

از چوب کاج رادیاتا از کشور باسک برای سازه و نجاری استفاده شده است، کفپوش آن مشمع کف اتاق (روغن بذر کتان و خاک اره) است و پانل های بیرونی از سیمان با تراشه های چوب برای اطمینان از دوام خوب و کاهش نگهداری استفاده شده است. لبه های سقف و برآمدگی ها با ورق روی محافظت می شوند.

مدرسه آریمون، / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© خوزه هویا

سیستم سازه ای ساختمان گونه شناسی آن را حل می کند. هر ،صر سازه ای با توجه به باری که به آن وارد می شود، تعریف می شود. از یک طرف رواق ستون ها و تیرهای چند لایه بار عمودی را به فونداسیون منتقل می کنند، از طرف دیگر طبقات CLT بار افقی را منتقل می کنند و اثر دیافراگمی سازه را دارند و در نهایت دیوارهای CLT ساختمان را مهار می کنند.

این پروژه علاوه بر اینکه یک بررسی اقلیمی است، یک تجزیه و تحلیل است که یک نمونه اولیه از ساخت و ساز چوبی را توسعه می دهد. پروژه ارائه شده مربوط به فاز 1 ساختمان جدید است که با آلاچیق های پیش ساخته اجاره ای همزیستی دارد. واقعیت پیشنهادی ساختمان به صورت فازی امکان ادامه تحقیقات برای بهبود راه حل های سازه ای، فضایی و سازنده را فراهم می کند.

مدرسه Arimunani / Aulets Arquitectes + Aixopluc - عکاسی خارجی، پنجره، نما، تیر
© خوزه هویا




منبع: https://www.archdaily.com/995281/arimunani-sc،ol-aulets-arquitectes-plus-aixopluc