مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیوی طراحی CCDI GROUP 21


مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیوی طراحی CCDI GROUP 21

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نما
© جیان نیش

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، پنجره، منظر شهری، نمامرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نمامرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نما، پنجرهمرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره هامرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - تصاویر بیشتر+ 29


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نما
© جیان نیش

زمینه پروژه – مرکز تحقیقات مهندسی و فناوری خودروهای سنگین ملی در مرکز منطقه فناوری پیشرفته جینان، در مجاورت دره طلایی ه،و در شمال، و نزدیک به پارک شونائو، با حمل و نقل من، و چشم انداز خوب واقع شده است. مساحت این پروژه 22861 متر مربع، با مساحت کل ساختمان 145516.21 متر مربع، ارتفاع دیوار پرده برج 96 متر و ارتفاع سقف سازه ای 89.85 متر است.

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، پنجره، منظر شهری، نما
© جیان نیش

ایده های طراحی – دفتر مرکزی بر ،یب کارایی و تجربه تاکید دارد. در محیط اطراف که قبلاً در طراحی ساختمان های بلند در دره طلایی ه،و شرکت کرده بودیم، تضاد قوی بین حجم معلق بسیار ساده و فضای داخلی غنی، نشان خاصی را ایجاد می کند که فراموش نشدنی است. ما امیدواریم که نوآوری CNHTC را با ایجاد فضای اداری انس،‌شده پویاتر و با کیفیت بالا تحریک کنیم و معتقدیم که در آینده خلاقیت بیشتری در اینجا وجود خواهد داشت.

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، منظره شهری، نما
© جیان نیش
مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - تصویر 34 از 34
نسل فرم
مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© جیان نیش

طرح کلی – پایه پروژه به شکل “L” بلند و باریک از شرق به غرب است. از نظر چیدمان کاربردی، برج اداری در زاویه شمال غربی قرار دارد تا تصویر اصلی را برجسته کند. سالن نمایشگاه سازم، به صورت افقی در امتداد جهت شرق به غرب چیده شده است تا منطقه نمایش را گسترش دهد. ظاهر کلی ساختمان یک رابطه هندسی مینیمالیستی را نشان می دهد، با برج اداری که مانند مکعبی سفید خالص بالای تریبون شناور است، گفت و گوی بین قدیم و جدید را با فاز اول ساختمان شکل می دهد و فرهنگ کارآمد شرکت ملی چین را منع، می کند. شرکت کامیون های سنگین طبقه اول تریبون افقی سالن نمایشگاه سازم، و بالاتر از آن مرکز کنفرانس و کافه تریا است. حجم معلق فضای زمین را در سمت شرق به سمت پارک و شهر آزاد می کند و یک فضای خا،تری انس، را تشکیل می دهد.

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© جیان نیش
مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیوی طراحی CCDI GROUP 21 - تصویر 27 از 34
طرح سایت
مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، حصار، نما
© جیان نیش

طراحی نما – این ساختمان بر اساس استاندارد Green Building Two Stars ساخته شده است و از شیشه های فوق سفید با سه شیشه Low-E نقره ای استفاده می کند. ساخت مینیمالیستی و دقیق نمای بیرونی و همچنین دیوار پرده ای تنفس پذیر با فن های بازکننده پنهان، نه تنها تمیزی و یکپارچگی نما را تضمین می کند، بلکه مشکلات ،وج دود و تهویه طبیعی در فضاهای اداری را حل می کند. برج و سکو دو عضو مثلثی عمودی در مقیاس‌ها و جهت‌های مختلف را می‌پذیرند و ریتمی منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند. خطوط تزئینی تخته آنودایز مثلثی یک سایه بان را تشکیل می دهند که سازگار با محیط زیست و صرفه جویی در انرژی است. علاوه بر این، استفاده از صفحه آلومینیومی آنودایز شده بر خلق و خوی پایدار و قدرتمند ساختمان تأکید می کند و سایبان ورودی از فولاد ضد زنگ با طرح پارچه استفاده می کند و بر بافت ف،ی تأکید می کند و جلوه بصری کلی را بیشتر می کند. از نظر طراحی نورافکن، شیار نور مخفی نمای ساختمان را تمیزتر می کند. از طریق شکل نورافکن شستشوی دیوار، نور بر روی شیب مثلثی ریخته می شود و یک جلوه نورپردازی سطح بالا و درونگرا ایجاد می کند.

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© جیان نیش
مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - تصویر 29 از 34
طرح 12F
مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© جیان نیش

فضای درون – ظاهر مختصر دارای هسته غنی در داخل است. فضای داخلی ساختمان فضایی را ایجاد می کند که بر کارایی و تجربه از طریق فضاهای مش، چند سطحی تأکید می کند و خلاقیت کارکنان را تحریک می کند. رابط بین فضای سرویس و فضای سرویس شده کامل و واضح است. این برج مربعی یک حیاط بلند شش تا هجده طبقه عمودی ایجاد می کند که باعث افزایش روشنایی و افزایش تهویه طبیعی در محیط فیزیکی، بهبود آسایش و کاهش مصرف انرژی در طول فصل انتقال می شود. لوله اصلی در دو طرف شرق و غرب در اطراف حیاط چیده شده است که سالن آسانسور رو به حیاط است که جلوه بسته سالن آسانسور را در ساختمان های اداری عمومی می شکند و راحتی کارمندان را برای ورود و ،وج از سالن آسانسور بهبود می بخشد. حمام‌های برج همگی از نوع مینگ وی هستند و شیشه‌های U راه راه ظریف حریم خصوصی را تضمین می‌کنند و نیازهای نور را بهتر برآورده می‌کنند. پرده های ف،ی متراکم به شکل شاتل، تغییرات ظریف و نور و سایه ای را به حیاط مرکزی می آورند، همراه با نورگیرهای خوش شکل در دهلیز، نور خورشید فیلتر شده به داخل دهلیز ریخته می شود و ساختمان را به یک دستگاه برداشت نور تبدیل می کند. اندازه سرسام‌آور اتاق‌های کنفرانس در دو طرف حیاط داخلی، مانند غرفه بایبائو، فضای حیاطی غنی و تجربی را ایجاد می‌کند. تراس نامن، به کارکنان دفتر اجازه می دهد تا به سکوی باغ نزدیک دسترسی پیدا کنند تا به فضای سبز طبیعی دسترسی داشته باشند، هوای تازه نفس بکشند و در آفتاب گرم زمستان حمام کنند.

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی داخلی
© جیان نیش
مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - تصویر 30 از 34
بخش

این برج دارای یک حیاط بلند نه تا هجده طبقه است که رو به ضلع شمالی جاده اصلی است که نماد پنجره گفتگو بین ستاد مرکزی شرکت و شهر است. فضاهای عمومی متنوع بیشتر تجربه کار اداری داخلی را غنی می کند. نمای حیاط کناری دارای دیوار پرده ای شیشه ای کابلی با بیش از هزار متر مربع شیشه فوتوالکتریک است. به ،وان صحنه شهری، حس آینده‌نگر از فناوری را به حجم ساختمان شناور خالص نقره‌ای-خا،تری می‌آورد.

مرکز تحقیقات فناوری مهندسی خودروهای سنگین ملی / استودیو طراحی CCDI GROUP 21 - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© جیان نیش




منبع: https://www.archdaily.com/1001212/national-heavy-vehicle-engineering-technology-research-center-ccdi-group-21-design-studio