مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura


مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی خارجی، نما
© Nicolás Provoste C.

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی خارجی، نمامرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی داخلی، آجر، نما، تیرمرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی داخلی، نما، پرتومرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی داخلی، پرتومرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - تصاویر بیشتر+ 31


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    370 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • معماران اصلی:

    سباستین بنیتز و خوزه پدرو واس،ز

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی خارجی، نما
© Nicolás Provoste C.

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. مرکز روزانه جدید سالمندان بخشی از برنامه پروژه های توسعه سرزمینی است که توسط ،ت اکوادور ترویج می شود و هدف آن پوشش نیازهای اساسی ارضا نشده، سرمایه گذاری اجتماعی و کاهش فقر بر اساس پایداری فضای اجتماعی-سرزمینی در این منطقه است. تاثیر نیروگاه های تولید برق

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی خارجی، نما
© Nicolás Provoste C.
مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - تصویر 36 از 36
طرح
مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی داخلی، آجر، نما، تیر
© Nicolás Provoste C.

منطقه جنرال پروانو، که پروژه در آن واقع شده است، یکی از هشت ناحیه روستایی است که کانتون مورونا را تشکیل می‌دهند، در استان مورونا سانتیاگو، واقع در منطقه آمازون اکوادور، با آب و هوای عمدتاً گرم و مرطوب.

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، پرتو
© Nicolás Provoste C.

از ما خواسته شد که زیرساخت های موجود مرکز روزانه سالمندان را جایگزین کنیم که بیشتر شبیه یک انبار بود تا یک مرکز نگهداری. زیرساخت‌های بزرگ و با وقار جدید ما به سالمندان با دسترسی به فعالان گروه و پرسنل مراقبت‌های بهداشتی که منجر به یک روز پر هدف و پربارتر می‌شود، کیفیت زندگی آنها را افزایش می‌دهد.

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی داخلی، نما، پرتو
© Nicolás Provoste C.
مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - تصویر 30 از 36
پلان طبقه

این تسهیلات یک ساختار تک سطحی است که استفاده ایمن و راحت توسط مراجعین مسن را تسهیل می کند. این مجموعه از یک مطب پزشکی و دندانپزشکی، یک اتاق و کارگاه چند منظوره، یک محوطه اداری، یک آشپزخانه و اتاق غذاخوری برای 40 نفر، حمام و انبار تشکیل شده است. این پروژه در یک ملک مشاع متعلق به شهرداری واقع شده است که قبلاً چندین ساختمان عمومی با کاربری های مختلف وجود داشته است. طراحی U شکل ساختار جدید این سازه‌های از قبل موجود را با خدمات مرتبط آنها در بر می‌گیرد. مرکز روزانه جدید برای سالمندان و ساختمان موجود که مقر ،ت خودمختار پرو،و را در خود جای داده است، یک پاسیو داخلی را احاطه کرده است که به محض عبور از در ورودی، پذیرای بازدیدکنندگان است. پاسیو به ،وان فضایی برای تفکر و تفریح ​​عمل می کند.

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی داخلی، پرتو
© Nicolás Provoste C.

چیدمان احجام، خود ساختمان را به مرز بین فضای عمومی و خصوصی تبدیل می‌کند و امنیت و حفاظت را برای هر،ی که در آن است، فراهم می‌کند و به ،ه خود، رهگذر را به تصاحب میدان جلویی دعوت می‌کند. از سوی دیگر، سقف با الهام از ،، که در اطراف هستند، ورودی را مشخص می کند و هر منطقه را برجسته می کند. معماری پیشنهادی صادقانه، ریاضت‌انگیز و صادقانه است و تضمین می‌کند که هر ماده شکل بیان خاص خود را دارد و در صورت ،یب، معماری محلی و مصالح آن را دوباره تفسیر می‌کند.

مرکز روز جدید برای سالمندان / Side FX Arquitectura - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Nicolás Provoste C.




منبع: https://www.archdaily.com/994524/the-new-day-center-for-the-elderly-side-fx-arquitectur،