مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA


مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی بیرونی، حیاط
© Jaime Navarro

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی داخلی، پنجره، ستونمرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی خارجی، پنجره، نمامرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی داخلی، پله ها، نمامرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی داخلی، ستونمرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا



  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    گوستاوو کارمونا

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Jaime Navarro

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه بخشی از محل و ملک اصلی “Quinta Montes Molina” است که در مریدا، یوکاتان، مکزیک واقع شده است. این خانه در ابتدا در سال 1906 ساخته شد و به نماد معماری و نشان پاسئو مونته‌خو، بدنام‌ترین خیابان شهر تبدیل شد که ا،ر خانه‌های اوایل قرن در دوران رونق سیزال در آن ساخته شدند.

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی خارجی، نما
© Jaime Navarro
مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی داخلی، پله ها، نما
© Jaime Navarro

در سال 2000، خانه شروع به برگزاری رویدادهای اجتماعی مهم در باغ های خود کرد. در سال 2006، به ،وان یک موزه نیز افتتاح شد و تمام مصنوعات، مبلمان اصلی و آثار هنری خود را به نمایش گذاشت. در سال 2015، ماتریا مأمور شد تا غرفه ای برای برگزاری رویدادهای اجتماعی و فرهنگی طراحی کند و در عین حال معماری جدید را در ساختمان موجود ادغام کند. این غرفه متعاقباً در دوسالانه معماری مکزیکو سیتی در سال 2015 مدال نقره دریافت کرد.

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی داخلی، پنجره
© Jaime Navarro
مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی داخلی، پنجره، ستون
© Jaime Navarro

این تمایز جرقه ای را در حرفه خانه تغییر داد و خانواده را به نهادی با نقش در فرهنگ و اجتماع تبدیل کرد. در سال 2016، ماتریا مأمور طراحی یک پارکینگ در پشت ملک شد. مجموعه‌ای از مطالعات و تحلیل‌های طرح جامع فرصت بزرگ‌تری را برای تولید ارزش و گسترش میراث و پیشنهاد خانه نشان داد. ماتریا یک مرکز فرهنگی را پیشنهاد کرد که 6 سال برنامه ریزی، مدل سازی ،ب و کار، امور مالی، طراحی و ساخت به طول انجامید. مجموعه ای از سفرها و بازدیدهای کلیدی از موزه های مشابه در ایالات متحده منجر به درک عمیق تر برنامه ها و فضاهایی شد که برای کل پروژه مورد نیاز بود و در عین حال ارتباطات مرتبط با موسسات همفکر را برقرار کرد.

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - عکاسی داخلی، نما، بتن، ستون
© Jaime Navarro

این پروژه در پشت ردیفی از درختان قدیمی موجود قرار گرفته است، که هدف را حمایت می کند که یک شی نیست، بلکه مجموعه ای از فضاهایی است که توسط پورتال ها و آستانه ها در هم تنیده شده اند. ستون‌ها و رواق‌ها نماهای باغ‌ها، کوشک‌ها و خانه‌ها را قاب می‌کنند و یک حیاط مرکزی ایجاد می‌کنند که فضای عمومی را در بر می‌گیرد. زبان معماری توسط سازه تشکیل و بیان می‌شود و مجموعه تکتونیکی آن را با هم ارتباط می‌دهد و سطوحی را برای دریافت نور و طرح سایه‌ها در یک محیط طبیعی در حال تغییر ایجاد می‌کند. تمام بتن های پیش ساخته به صورت محلی با همکاری سنگدانه های منطقه ای ساخته شده است. این سنگ نیز بومی این منطقه است. کار آشکار، نازک کاری و جزئیات در بتن به ،وان تفسیری دوباره از زینت خانه عمل می کند، در حالی که روش نصب و ساخت آن را تأیید می کند.

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - تصویر 25 از 25
طرح طبقه همکف
مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - تصویر 23 از 25
پلان طبقه

برنامه داخلی شامل یک گا،ی هنری غرق شده، یک رستوران، یک کتابفروشی (بازگشایی پاییز 2022)، فضاهای کارگاهی، دفاتر، فضاهای گا،ی پذیرایی، و سینمای هنری (2024) است. گا،ی هنری به ،وان یک فضای انتقالی بین باغ ها و میدان مرکز فرهنگی عمل می کند. همچنین یک تراس بیرونی در پشت بام خود دارد. حک ، این فضا در زمین به حفظ هویت باغ ها و فضای باز اطراف خانه و آلاچیق کمک کرد و در عین حال راهی غیرفعال برای مدیریت نور طبیعی و خنک کننده داخلی فراهم کرد.

مرکز فرهنگی Quinta Montes Molina / MATERIA - ع، بیرونی، ستون
© Jaime Navarro




منبع: https://www.archdaily.com/992951/quinta-montes-molina-cultural-center-materi،