معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید


معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 1 از 21
Sesc Pompeii / لینا بو بردی. تصویر © ماریا گونزالس

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

اگرچه امروزه در معماری بین ،ن و مردان تعادل بیشتری وجود دارد، چند دهه پیش چشم انداز کاملاً متفاوت بود. معماران زن پیشگام در حرفه ای که مردان در آن تسلط دارند مقاومت نشان داده اند و در زمینه های چالش برانگیز مانند خود کارگاه های ساختم، با شک و تردید مواجه بوده اند. زاها حدید در مورد دشواری حضور در آن چیزی که او آن را “باشگاه پسران” نامید، اظهار داشت و مشکلات در توافق یا ایجاد مشارکت را فهرست کرد. لینا بو بردی نیز به ،ه خود از شخصیت قوی خود برای غلبه بر تبعیض ، زمان خود استفاده کرد. حتی با وجود این مشکلات، ،ن همیشه راهی برای برجسته شدن و ارائه کمک های بی ارزش به این حرفه پیدا کرده اند.

در موارد بی‌شماری معماری معماران معروف و اکتشافات مادی آنها را در طول زمان به یاد آورده است، اما در مورد شناخت مشارکت ،ن در این رشته چطور؟ بحث در مورد اکتشافات مواد پیشگام آنها برای درک نقش آنها در پروژه ها کلیدی است. با تجزیه و تحلیل آثار معماران مشهور لینا بو بردی، نورما مریک ،ارک و زاها حدید – که تکنیک‌های نوآورانه و گرایش‌های مصالح را معرفی ،د – بحث زیر نشان می‌دهد که چگونه ایده‌های ،ن بر توسعه معماری تأثیر گذاشته است. شناسایی رویکردهای آنها در مورد نحوه مدیریت ساختارها و مواد به درک شخصیت کار آنها و نحوه اجرای استراتژی های مشابه در آینده کمک می کند.

لینا بو بردی (1914-1992)

آثار این معمار ایتالیایی-برزیلی تاریخ زندگی او را در خود جای داده است. پس از تحصیل در دانشگاه رم، به میلان نقل مکان کرد و در آنجا با جیو پونتی همکاری کرد و بعدها به کار ویراستاری علاقه مند شد. پس از ویر، های ناشی از جنگ جه، دوم، او با پیترو ماریا بردی آشنا شد و برای همیشه به برزیل نقل مکان کرد. کار او با ایجاد گفتگو بین مدرنیسم و ​​فرهنگ عامه، با هدف بازآفرینی فضا و بازسازی معماری انجام شد. رویکرد او به طراحی بتنی ساختمان‌های عمومی از همان خط کاوش در استراتژی‌های جدید برای تعریف فضا پیروی می‌کند.

«معماری و آزادی معماری بیش از هر چیز یک موضوع اجتماعی است که باید از درون یک ساختار سیاسی دید، نه از بیرون آن.» – لینا بو بردی

SESC Pompéia: طراحی بتن عمومی

در داخل کار او در SESC پمپیا در سائوپائولو، لینا بو بردی با بتن بازی می کند تا به معماری بیافزاید. معمار در محل یک کارخانه قدیمی، یک مرکز اجتماعی ایجاد کرد که فرهنگ، ورزش و لذت را در خود جای داده است.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 18 از 21
Sesc Pompéia / لینا بو بردی. تصویر © پدرو کوک

این استراتژی با حفظ مصالح آجری کارخانه قدیمی، دو حجم بتنی را اضافه می‌کند که با راهروهای مرتفع به هم متصل می‌شوند و سطح شهر را عاری از اختلالات بصری و فیزیکی حفظ می‌کنند. این ساختمان بتن را به ،وان ویژگی اصلی خود برجسته می کند، که نه تنها به ،وان یک سازه عمل می کند، بلکه شامل تخته های عمودی و افقی برای اه، زیبایی است.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 19 از 21
Sesc Pompéia / لینا بو بردی. تصویر © پدرو کوک

معمار ارتباطی بین ساختمان و محیط اطراف آن برقرار کرد و در عین حال مک، برای تجمع مردم در قلب شهر ایجاد کرد.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 21 از 21
Sesc Pompéia / لینا بو بردی. تصویر © پدرو کوک

موزه هنر سائوپائولو (MASP): یک بلوک بتنی شناور

برخی ممکن است تعجب کنند که چرا این پروژه توجه جه، را به بو بردی جلب کرد. تا حدی، پاسخ در این واقعیت نهفته است که ایجاد یک مدل معماری که به نقش عمومی آن مربوط می شود، یک زندگی شهری دموکراتیک، افقی و مت،ر را ترویج می کند.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 11 از 21
موزه هنر سائوپائولو (MASP) / لینا بو بردی. تصویر © پدرو کوک

بو بردی پس از دریافت کمیسیون ساخت موزه جدید هنر، یک شرط داشت: این ساختمان نمی توانست جلوی چشم انداز پانوراما ،مت های پایین شهر را بگیرد. به این ترتیب، معلق در زیر دو تیر بتنی پیش تنیده – که روی پایه های عظیم قرار دارند – یک فضای جمعی بدون مانع برای تجمع ،نان سائوپائولو را قاب می کند.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 3 از 21
موزه هنر سائوپائولو (MASP) / لینا بو بردی. تصویر © پدرو کوک

معمار با بازی با تضاد ساختار و فضای ساختمان، گفتگویی بین سبکی و جرم ایجاد می کند. استراتژی مادی دو جنبش معماری را به نمایش می گذارد: مدرنیسم و ​​بروتالیسم. برخورد لعاب و پلان طبقات آزاد با پایه های بتنی و سیستم سازه ای هویت پروژه را مشخص می کند. با اعمال رنگ بر روی تیرها، طرح ساختار اصلی پروژه را برجسته می کند و روشن می کند که چگونه ساختار بر زبان رسمی ساختمان تسلط دارد.

نورما مریک ،ارک (1926-2012)

نورما مریک ،ارک که در شهر هارلم نیویورک متولد شد، به ،وان یکی از ،ن پیشگام در معماری و اولین زنی که در کالیفرنیا مجوز معماری دریافت کرد، شناخته می شود. او پس از همکاری در پروژه‌های مختلف که با نمای شیشه‌ای در شرکت‌های معماری مانند Gruen Associates بازی می‌،د، یک شرکت فقط ،نه را تأسیس کرد: Sklarek، Siegel و Diamond.

«معماری باید روی بهبود محیط زیست مردم در خانه‌ها، محل‌های کار و مکان‌های تفریحی‌شان کار کند. این باید کاربردی و دلپذیر باشد، نه فقط در تصویر خود معماران. – نورما مریک ،ارک

سفارت ایالات متحده در توکیو: سیستم های م،ار

با طراحی مدرنیستی، ساختمان سفارت ایالات متحده مواد را برای تعریف یک سیستم نمای م،ار ،یب می کند. بدون بارگذاری بیش از حد ساختمان، استراتژی طراحی شامل پانل‌های شیشه‌ای با پانل‌های روکش نمای بیرونی برای تشخیص میله‌های افقی است و ظاهری ساده و منظم به شکل مستطیلی آن ایجاد می‌کند.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 16 از 21
سفارت ایالات متحده در توکیو / نورما مریک ،ارک. تصویر با حسن نیت از Gruen Associates

مرکز طراحی اقیانوس آرام: ابعاد جدید ساختمان شیشه ای

در طول مدت حضورش در Gruen Associates، او در طراحی آن شرکت کرد مرکز طراحی اقیانوس آرامواقع در غرب هالیوود، لس آنجلس. با همکاری معمار سزار پلی، کار آنها به ،وان یک نقطه عطف معماری شهر شناخته می شود. تسهیلات چند منظوره برای جامعه طراحی، مرکزی را که قبلاً یک منطقه مس، و تجاری با مقیاس پایین بود، دوباره به یک نقطه عطف رنگارنگ تبدیل می‌کند.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 15 از 21
مرکز طراحی اقیانوس آرام / نورما مریک ،ارک. تصویر با حسن نیت از Gruen Associates

از کارگاه ها و نمایشگاه ها گرفته تا فضاهای اوقات فراغت، چیدمان در سه مرحله توسعه یافت که مریک در دو مرحله اول شرکت کرد. اولین ساختمان که به نام “نهنگ آبی” شناخته می شود با روکش شیشه ای آبی 750000 فوت مربعی خود متمایز می شود و به دنبال آن یک ساختمان سبز روشن ادغام می شود. استراتژی طراحی این پروژه استفاده از ابعاد خارج از مقیاس، اشکال جدید و رنگ های روشن را برجسته می کند.

زاها حدید (1950-2016)

360 درجه وجود دارد. چرا به یکی ب،بیم؟» همانطور که زاها حدید از یک دیدگاه می‌پرسد، معماری او نیز از هر منظری چهره متفاوتی پیدا می‌کند. معمار و ریاضیدان برنده جایزه پریتزکر به دلیل طراحی خارج از مرزهای خلاقانه و تکنولوژیکی شناخته می شود، که باعث شد کار او با منحنی های حسی، هندسه و پارامتریسم آزمایش کند. او با حفظ مصالح سنتی مانند بتن و فولاد، به اشکال نوآورانه‌ای دست می‌یابد که با امکانات ساختاری سنتی بازی می‌کند و ظاهری بصری ایجاد می‌کند که گرانش را به چالش می‌کشد.

من فکر نمی‌کنم که معماری فقط در مورد سرپناه باشد، فقط در مورد یک محوطه بسیار ساده است. باید بتواند شما را هیجان زده کند، شما را آرام کند، شما را به فکر فرو ببرد.” – زاها حدید

مرکز حیدر علی اف: توسعه پوست ساختمان

ش،تن معماری سفت و سخت شوروی که معمولاً در شهر باکو دیده می شود، معماران زاها حدید یک بیان جدید معماری برای ساختمان کشور برای برنامه های فرهنگی پیشنهاد کرد.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 9 از 21
مرکز حیدر علی اف / زاها حدید. تصویر © ایوان بان

از طریق ارتباط مستمر بین فضای داخلی ساختمان و میدان اطراف، پروژه با بافت شهری شهر ادغام می شود. این استراتژی با هدف اتصال هر دو فضا و هدایت کاربران به داخل ساختمان، موج‌ها، دوشاخه‌ها، سیل‌ها و انحرافات را روی سطح اعمال می‌کند. با استفاده صحیح از هندسه و فناوری، پروژه فضایی سیال ایجاد می کند.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 5 از 21
مرکز حیدر علی اف / زاها حدید. تصویر © هلن بینه

فرآیند طراحی ،یبی از سیستم های ساخت و ساز و فن آوری های پیشرفته را برای دستیابی به پوشش ساختمان اضافه می کند. این پروژه بر اساس دو سیستم همکاری – یک سازه بتنی ،یب شده با یک سیستم قاب فضایی – فضایی بدون ستون ایجاد می کند که امکان تداوم حرکت کاربر را فراهم می کند. پیشنهاد معمار در هندسه سطح راه‌حل‌های سازه‌ای نوآورانه مانند «ستون‌های چکمه» یا «دم کبوتر» را برای حمایت از پوست ساختمان معرفی می‌کند.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 4 از 21
مرکز حیدر علی اف / زاها حدید. تصویر © Hufton+Crow

استراتژی مواد شامل بتن تقویت شده با الیاف شیشه (GRFC) و پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP) است که می توانند به موقعیت های مختلف پاسخ دهند: از میدان تا پاکت.

Dongdaemun Design Plaza: Di،alizing Construction

زاها حدید به دنبال علاقه خود به طراحی ساختمان پارامتریک، دیجیتالی سازی ساخت و ساز مانند مدل سازی اطلاعات ساختمان سه بعدی (BIM) را در فرآیند طراحی بررسی می کند. با ادغام نرم افزارهای پیشرفته، این پروژه قادر به آزمایش ا،امات مهندسی و ساخت و ساز برای دستیابی به پیچیدگی طراحی، بدون از دست دادن کنترل جزئیات بود.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 10 از 21
Dongdaemun Design Plaza / زاها حدید. تصویر © ویرجیل سایمون برتراند

استراتژی مصالح ساختمان نیز از طریق فرآیند دیجیتالی شدن به دست آمد. به ،وان مثال، سیستم روکش نما از بیش از 45000 پانل ساخته شده است که هر یک از آنها در اندازه ها و انحناهای مختلف هستند که پس از یک سیستم سفارشی سازی انبوه مدیریت شد. بسته به فصل و زمان روز، ساختمان یک جلوه بصری پویا ایجاد می کند که توسط ال،ای پی،ل و سوراخ در نما ایجاد می شود.

معماران زن و استراتژی های مصالح آنها: بو بردی، مریک و حدید - تصویر 12 از 21
Dongdaemun Design Plaza / زاها حدید. تصویر © ویرجیل سایمون برتراند

این مقاله بخشی از موضوعات ArchDaily است: ،ن در معماری ارائه شده توسط قاب آسمان.

قاب آسمان با توانایی همدلانه اش در اتخاذ دیدگاه ها و دیدگاه های مختلف مشخص می شود. ما به مردم و دیدگاه های آنها علاقه مندیم، چه در معماری و چه در زمینه اجتماعی. ما عمیقاً به ایجاد فضاهای زندگی اهمیت می دهیم و با این کار نقش ،ن در معماری را نیز زیر سؤال می بریم. از هنر تا علوم، ،ن جامعه ما را شکل می دهند. ما می خواهیم این نقش را بیشتر روشن کنیم، دیده شدن ،ن در معماری را افزایش دهیم و آنها را توانمند کنیم/تشویق کنیم تا پتانسیل کامل خود را به فعلیت برسانند.

توسط Sky-Frame آغاز شد مستند “،ن در معماری”. انگیزه ای برای الهام، بحث و تأمل است. اکران این فیلم در تاریخ 3 نوامبر 2022 است.

یادداشت ویراستار: این مقاله در 13 اکتبر 2022 منتشر شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/990075/women-architects-and-their-material-strategies-bo-bardi-merrick-and-hadid