معماری آهسته: طراحی هدفمند برای قرن بیست و یکم


معماری آهسته: طراحی هدفمند برای قرن بیست و یکم

معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 1 از 7
Fale Marker House / RTA Studio. تصویر © Jackie Meiring

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

شهرها از سبک زندگی سریع جدایی ناپذیرند. افزایش اجاره‌بها و آپارتمان‌های «نه آنقدر کوچک» ویژگی‌های محیط‌های شهری است که تعقیب «بزرگ‌تر، سریع‌تر و بیشتر» را تداوم می‌بخشد. همانطور که اقتصادها توسعه می یابند و نیازهای انسان رشد می کند، ساختمان ها با سرعت هشدار دهنده ای ساخته می شوند تا به سمت پیشرفت بشتابند. خطرات زندگی شهری به تدریج آشکار می شود و سؤالاتی را در مورد اقدامات عمدی تر ایجاد می کند. یکی از راه‌های بازگشت به سبک زندگی کندتر، بازگشت به معماری کند است.

معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 2 از 7معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 3 از 7معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 4 از 7معماری آهسته: طراحی هدفمند برای قرن بیست و یکم - تصویر 5 از 7معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصاویر بیشتر+ 2

سرعت در صنعت ساختمان

در قرن بیست و یکم، فرآیندهای طراحی و ساخت و ساز برای همگام شدن با نوآوری و فناوری در سایر حوزه ها سرعت می گیرد. تولید انبوه، جه، شدن و نیاز به رشد به قیمت رفاه، بهره وری و کیفیت زندگی تمام می شود. استانداردسازی و پیش ساخت در ساخت و ساز منجر به زمان بندی کوتاه تر پروژه همراه با درک مجزا از زمینه شده است. فرآیندهای ماشینی، ساختمان ها را فاقد شخصیت و تأثیر انس، می کند. با سرعت، مصالحه به قیمت محیط زیست، سلامت و فرهنگ ما تمام می شود. طراحی معماری با ایجاد فضاهایی برای کندی برای میزب، از سبک‌های زندگی مختلف، می‌تواند ارتباط مجدد را با زمان حال افزایش دهد.


مقاله مرتبط

هنر معماری


حرکت آهسته

معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 2 از 7
خانه در تپه پالی / استودیو بمبئی. تصویر © هلن بینه

به ،وان یک ضد فرهنگ برای عصر شکوفایی اطلاعات، حرکت آهسته به دلیل نیاز به سرعت پایین تر زندگی رشد کرد. این جنبش از اقداماتی که با سرعتی عمدی – نه آهسته – انجام می شود، حمایت می کند که توسط فکر و درک انجام می شود. با جنبش «غذای آهسته» که از اعتراضات علیه فست فودهای زنجیره‌ای در اروپا به وجود آمد، آغاز شد. سپس این ایدئولوژی به جنبه های مختلف فرهنگ و زندگی مانند آموزش، مد، سینما، پزشکی، مسافرت، شهرها و معماری گسترش یافت.

معماری کند

معماری آهسته: طراحی هدفمند برای قرن بیست و یکم - تصویر 5 از 7
خانه، کوچ خانه و باغ / معماران کولیگان. تصویر © Fionn McCann
معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 4 از 7
انبار چای Kaomai / معماران PAVA. تصویر توسط استودیو Space،ft

معماری کند را می توان به ،وان فضاهایی درک کرد که زندگی آهسته را ترویج می کنند یا فضاهایی که عمداً با زمان ساخته شده اند. روش جایگزین ارتباط تنگاتنگی با پایداری محیطی دارد و ساخت و ساز با طبیعت را برای سازه های ماندگار تشویق می کند. فرآیند طراحی نیازمند توجه دقیق به نیازهای کارفرما، ،نان و ا،یستمی است که ساختمان در آن قرار دارد. معماری آهسته معمار و ،نان آن را ترغیب می‌کند تا با درگیر شدن در امور، درازمدت فکر کنند. فرآیند ساخت و ساز به صورت ارگ،ک برای تولید طرح های متفکرانه، مسئولانه و م،ادار.

معماری آهسته برگرفته از فلسفه جنبش اصلی خود “آهسته غذا”، استفاده از مواد محلی و پایدار مورد استفاده را جشن می گیرد. سازه های بادوام ساخته شده از مواد مرتبط با زمینه و سنت های محلی برای ،یب و ،یب طراحی شده اند سن با توپوگرافی از سایت تاریخچه این سایت و فرهنگ جامعه محلی آن نقش مهمی در ترویج حس منطقه ای اصیل در منطقه ایفا می کند. فرآیند معماری کند.

تمرین طراحی آهسته

کارولین اف اشتراوس از آزمایشگاه تحقیقات آهسته همراه با تسهیل کننده طراحی، آلستر فواد لوک فرض شده است شش اصل طراحی آهسته الهام بخشیدن به طراحان برای برخورد بیشتر با کارشان. این اصول پاسخی به نیاز شناسایی شده این دو نفر به استراتژی هایی بود که پایداری اجتماعی، فرهنگی و محیطی را در طراحی به حساب می آورد. آنها عبارتند از: آشکار، گسترش، بازتاب، مشارکت، مشارکت و تکامل.

معماری آهسته: طراحی هدفمند برای قرن بیست و یکم - تصویر 7 از 7
افتخارات Mangwon کافه / کار. تصویر © یوسف سانگ

استودیو معماری مستقر در جمهوری چک فعال معماری کند و پایداری را در پیوند نزدیک تمرین می کند. با استفاده مجدد از مصالح و کل سازه های ساختمان، استودیو درگیر گفتگو پیرامون طراحی کند، ساختمان های قدیمی و ت،یب می شود. در پروژه های آنها – به ویژه ابتکارات استفاده مجدد تطبیقی ​​- “توسعه آهسته” با جامعه انجام می شود و برای خواسته های آنها طراحی و به تدریج تکرار می شود. در مقایسه با فرآیندهای توسعه منظم، تمرین آهسته Kogaa به دلیل تغییر درک ،نان و محله از پروژه است، جایی که قصد طراحی اجازه تکامل پیدا می کند.

معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 3 از 7
نمازخانه نی / جمعی. تصویر © Laura Rohtlaan

روش‌ها و مصالح محلی صنایع دستی شامل معماران می‌شود م،ا کلامعماری آهسته ای دارد. استودیوی بریت،ایی با استفاده از تکنیک‌های معماری بومی و ،یب جنبه‌های بافت مک، ساختمان‌ها، سادگی و پایداری را در طراحی‌های خود می‌یابد. بررسی دقیق سوابق تاریخی و بومی نتیجه طراحی Manea Kella را برای ایجاد معماری فرهنگی مرتبط و طول، مدت آگاه می کند.

معمار هندی آنوپاما ،دو درگیر یادگیری و آزمایش با نیروی کار محلی برای درک بافت جغرافیایی و فرهنگی یک سایت است. از طریق همکاری وجد، با صنعتگران و سنگ تراشان منطقه، طرح های او توسط هوش شهودی مواد و تکنیک هدایت می شود. کار دست ساز امکان ارتباط نزدیکتر با فرآیند طراحی و ساخت را فراهم می کند. این رویکرد امکان ایجاد معماری جاودانه و دستکاری شده را فراهم می کند که محیط آن را منع، می کند.

معماری آهسته: طراحی عمدی برای قرن بیست و یکم - تصویر 6 از 7
صنعتگران محلی در حال کار تصویر © آندریاس دفنر

معماران کند

معماری کند نیاز به ارزیابی مجدد شیوه های معماری دارد. چگونه می توان نیاز به رشد سریع را به روشی روشمند و هدفمند برآورده کرد؟ چگونه فضای فیزیکی می تواند کیفیت زندگی آهسته را از طریق ایجاد خود منع، کند؟ این ایدئولوژی از گفتگوی در حال تکامل در مورد ارزش ها، کیفیت ها و شیوه های جدید طراحی پشتیب، می کند. این رویکرد راه را برای آینده ای پایدار و کند هموار خواهد کرد.


مقاله مرتبط

هنر معماری





منبع: https://www.archdaily.com/995043/slow-architecture-intentional-design-for-the-21st-century