مواظب کابرال / Cidade Quintal


مواظب کابرال / Cidade Quintal

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Ana Luzes

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی داخلیCa،l Lookout / Cidade Quintal - تصویر 9 از 12Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی داخلیCa،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی بیرونیCa،l Lookout / Cidade Quintal - تصاویر بیشتر+ 7


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    98 متر مربع

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: کندور، مرجان، گرافیلیتو، کرچر


  • معماران اصلی:

    رناتو پونتلو و جولیانا لیسبوا

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی داخلی
© Ana Luzes

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. بیست و چهار هزار کلاه پ،تیکی اهدا شده توسط ،نان محله Morro do Quadro در Vitória-ES به‌،وان پایه‌ای برای پیشرفت‌های اجتماعی-فضایی در یک نقطه دیدب، در منطقه بود. این پروژه که شامل آژانس اجتماعی، ایجاد و اجرا بود، توسط Cidade Quintal توسعه یافت و بخشی از اقدامات جشنواره MC – نسخه فاولا بود که توسط جنبش Cidade برگزار شد.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - تصویر 11 از 12
طرح

Ca،l Lookout فضایی است که نمایی پانوراما از مناظر شهری و طبیعی جزیره ویتوریا را ارائه می دهد. در بالا، در یک چهارراه بین کوچه ها و راه پله اصلی که به بالای تپه منتهی می شود. در زندگی روزمره ،نان، نقطه توقف استراحت پس از یک صعود طول، است. برای کودک، که در نزدیکی زندگی می کنند، این مکان مک، برای بازی است، زیرا میدان محله در دشت است.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - تصویر 12 از 12
نقشه ویتوریا

فراتر از تجربیات روزمره، این یک نقطه ملاقات برای گروه کر Serenata D’Favela است، ابتکاری که به مدت 13 سال استعدادهای جوان را از طریق موسیقی از محله رانده است. به گفته اعضا، این مکان عالی برای ضبط ویدیویی و اجراهایی است که قدرت مکان را به نمایش می گذارد: مردم و دیدگاه باورن،ی آنها نسبت به جوامع دیگر. این Serenata D’Favela بود که پروژه را پذیرفت، به تعریف فضای مداخله کمک کرد و توسعه را از نزدیک دنبال کرد.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - تصویر 9 از 12
© Ana Luzes

در راه چشم انداز خانه ویسنته است، سنگ تراشی که با پوشاندن نمای خانه خود با کلاهک های رنگارنگ، در محله نوآوری کرد. نتیجه اثری شبیه به کاشی های شیشه ای است که خانه را به نقطه توقفی برای مشاهده تبدیل می کند. ویسنته اولین ایده‌ها را برای دگرگونی مواظب الهام بخشید و در طول فرآیند به او راهنمایی کرد.

این پیشرفت‌ها شامل ساخت یک فلات رو به منظره و همچنین تعمیرات، نقاشی‌ها و قرار دادن پانل‌های گرافیکی ساخته شده با کلاهک‌های پ،تیکی است. دسترسی به دیدب، با پای پیاده، از طریق کوچه ها و راه پله ها انجام می شود. این یکی از بزرگترین چالش هایی بود که در اجرای پروژه با آن مواجه بود، به دلیل مقدار موادی که باید به صورت دستی حمل شوند، مانند ماسه، شن، سیمان، رنگ و ابزار.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی بیرونی، باغ
قبل از
Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی بیرونی
© Ana Luzes

در مدت کوتاهی، مجموعه ای از فعالیت ها از بسیج ، و ایجاد مشارکت با جامعه تا مونتاژ تابلو با پ،تیک و اجرا انجام شد که به لطف حس همکاری همه همکاران در طول فرآیند امکان پذیر شد.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - تصویر 2 از 12
طرح

فضای مرکزی در تحولات کابرال مواظب فلاتی بود که رو به نمای اصلی بود. به گفته همسایه‌ها، قبلاً خانه‌ای وجود داشت که سه خواهر به نام‌های ماریا، الیزا و سرافینا در آن زندگی می‌،د، که مدتی قبل از اینکه شهر پلکان اصلی را که از بالای تپه می‌گذرد – و همچنین خانه را برید، فضا را ، ،د. حتی با وجود آنچه از آن باقی مانده بود، یک طبقه ش،ته، یک راه پله، و علف های هرز فراوان، بچه هایی بودند که دوست داشتند آنجا بازی کنند. در این پروژه، طبقه رسمی شد و امکان تخصیص جدید، امن‌تر و سرگرم‌کننده‌تر برای کودکان فراهم شد.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - تصویر 5 از 12
© Ana Luzes

فلات به وسیع ترین فضای دیدب، تبدیل شد که برای ارائه و ضبط ایده آل بود. از پلک، که قبلاً آنجا بود استفاده می‌شد که از آنجا می‌توان زوایای ممتازی برای فیلم‌برداری و تمرین‌های عکاسی داشت و همچنین به‌،وان جایگاه بزرگی بود که از آنجا می‌توان نقاشی‌ها و منظره را دید.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی داخلی
© Ana Luzes

تمرین دایره ای: از ، های پ،تیکی تا فضای باز صلاحیت شده. Morro do Quadro تنها حاشیه ای نیست که اثرات فقدان سیاست مدیریت پسماند کافی را تجربه می کند. علیرغم مشاهده نقاط نامنظم «،» در سراسر محله و تمام انگی که این سناریو به همراه دارد، آثاری مانند خانه کلاهک های ویسنته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که به نوعی این واقعیت را بازتعریف می کند.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی داخلی
© Ana Luzes

این عبارت برجسته بر روی مجموعه‌دار، بود که در سراسر مشاغل و مدارس محلی پراکنده شده بودند: «کلیه‌ها را اهدا کنید و به یک پروژه اجتماعی کمک کنید». فعال ، جامعه برای کمپین اهدای ، و ارائه یک نتیجه نهایی که همه می توانند از آن بهره مند شوند، یک عمل دوره ای است که قادر به ارتقاء آگاهی و بسیج تغییرات پایدارتر است.

Ca،l Lookout / Cidade Quintal - عکاسی داخلی
© Ana Luzes




منبع: https://www.archdaily.com/1000521/mirante-do-ca،l-cidade-quintal