موزه طراحی دانمارک / Spacon & X


موزه طراحی دانمارک / Spacon & X

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی
© هدا ریستاد

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلیموزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی، ستونموزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلیموزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلیموزه طراحی دانمارک / Spacon & X - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    700 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: گریتس، H+H، طراحی یونجه، روغن بزرک، پرده های جیوه ای، استودیو مواد طبیعی، شوت،، پشم دریا

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی
© هدا ریستاد

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. در سال 2021، Spacon & X مأموریت یافت تا طراحی نمایشگاهی را برای دو منطقه از چهار نمایشگاه آینده ایجاد کند. Designmuseum Danmark در سال 2019 تصمیم گرفت درهای خود را ببندد و یک بازسازی و بازسازی اساسی را آغاز کند تا بتواند آینده چارچوب موزه را در ساختمان تاریخی فهرست شده خود تضمین کند. بازگشایی موزه بخشی از تجلی میراث طراحی دانمارکی، در یک برداشت مدرن است.

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - تصویر 24 از 24
طرح
موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی، ویندوز
© هدا ریستاد

از طریق گفتگوی نزدیک، Spacon & X به دنبال کشف برخورد و تضاد بین ک،یک و معاصر بودند. در چنین همکاری‌هایی، ما سعی کرده‌ایم تعادلی بین نوآوری‌های م،ب معاصر پیدا کنیم که به ک،یک ادای احترام می‌کنند. مکان Designmuseum Danmark و فضاهای باشکوه آن پر از تاریخ، شخصیت و اعتماد به نفس قابل توضیح است. در مقابل این، ما به دنبال ایجاد یک طرح نمایشگاهی بودیم که آینده نگر و تجربی باشد. هدف این رویکرد نوآورانه تجلیل از تنوع نمایشگاه در عین احترام به نهاد فرهنگی و ک،یک و همچنین ادای احترام به اتاق‌های رسا است.

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی، میز
© هدا ریستاد
موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی، میز
© هدا ریستاد

Spacon & X به‌،وان یک استودیوی طراحی و معماری، هویت‌های فضایی را به شیوه‌ای فراگیر و در عین حال محترمانه توسعه می‌دهد. استودیوی متقابل رشته‌ای در طول فرآیند، روش‌های مختلفی برای تفکر و کار با طراحی در مقیاس‌ها و رشته‌ها را شامل می‌شود. رویکرد اولیه کار با سازماندهی فضایی و منطقه بندی از طریق مواد نوآورانه و پایدار بوده است. کلمات کلیدی که طراحی را هدایت کرده اند، حضور، بیداری عاطفی، صداقت و بازیگوشی بوده اند که حس آزادی خلاقانه را القا می کنند.

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - Table
© هدا ریستاد

«ما می‌خواهیم دست بازدیدکننده را بگیریم و او را از طریق کاوش در مرزهای خلاقانه راهنمایی کنیم، با انگیزه و رویکردی به پرسش‌گری و تقویت مداوم و همچنین الهام بخشیدن به درک آزادی خلاقانه در آینده» – نیکولین دیروپ کارلسن، شریک موسس در Spacon & X”

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی، حمام، پنجره
© هدا ریستاد

نمایشگاه اصلی که Spacon & X طراحی کرده است “آینده حال است” نام دارد که توسط … Pernille Stockmarr مدیریت می شود. خود نمایشگاه نشان خواهد داد که طراحی آینده چه خواهد بود و چه جایگزین هایی می تواند ارائه دهد. این نمایشگاه با مجموعه متنوعی از آثار هنری تنظیم شده است که بیشتر از آن که پاسخ های دقیق ارائه کند، سؤال می پرسند، با این هدف که بازدیدکنندگان را متعجب کند و درباره آینده ای که می خواهند فکر کنند.

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی
© هدا ریستاد
موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی
© هدا ریستاد

Spacon & X نمایشگاه را با حس خوش‌بینی آینده طراحی کرد و در عین حال به چالش‌های طراحی آتی پرداخته است به گونه‌ای که غیرمنتظره‌ها را با برخی ،اصر شناخته‌شده‌تر متعادل می‌کند و به بازدیدکننده اجازه می‌دهد با آینده ارتباط برقرار کند. با این حال، برای اطمینان از درک آینده و عدم قطعیتی که به ارمغان می آورد، در طول سفر دو نمایشگاه شگفتی هایی وجود دارد که شامل روایت هایی در مقیاس های مختلف می شود.

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی، ستون
© هدا ریستاد

مواد انتخاب شده در درجه اول از طیف گسترده ای از شرکت های محلی دانمارکی هستند که مواد پایدار را ارائه می دهند. مادی بودن نمایشگاه با دقت انتخاب شده است که شامل انواع منسوجات، تکنیک های نورپردازی و بافت های متنوع در لایه ها و از طریق انتقال است. در درجه اول، مواد برای موضع گیری در مورد آینده، و افشای انتخاب ها و سطوح به گونه ای که داست، در مورد خلقت، شخصیت و عملکرد آن ها بیان می کنند، تهیه و مورد استفاده قرار گرفتند. ما بر این باوریم که طرح‌های صادقانه و خام بازدیدکننده را به داخل دعوت می‌کنند و انتخاب‌های فرآیند طراحی را به ،وان بخشی از الهام‌بخش فرصت‌های غنی و خلاقانه آینده باز می‌کنند و طراحی در این امر نقش دارد.»

موزه طراحی دانمارک / Spacon & X - عکاسی داخلی
© هدا ریستاد




منبع: https://www.archdaily.com/992665/design-museum-denmark-،on-and-x