نصب سری درختی / JK-AR


نصب سری درختی / JK-AR

نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، پرتو
© Roh،e

نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، پرتونصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، پرتونصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، پله ها، تیرنصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلینصب سری درختی / JK-AR - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا



  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    جی کی کیم

نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، پرتو
© Roh،e

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. “سری درخت” مجموعه ای از پروژه های طراحی است که سیستم براکت چوبی معماری شرق آسیا را بازسازی می کند. این سیستم نمادین ترین بخش ساختمان های چوبی آسیای شرقی در هر دو جنبه ساختاری و زیبایی شناختی است. از نظر ساختاری، سیستم با اتصال ساختار سقف، ستون‌ها و تیرها با هم در یک سیستم واحد و با توزیع بارها و اطمینان از مسیرهای بار پیوسته، در ظرفیت بحر، کار می‌کند. از نظر زیبایی شناختی این سیستم از طریق مونتاژ پیچیده ،اصر چوبی با نازک کاری جلوه های سه بعدی می دهد. هدف از “سری درختی” تجزیه و تحلیل سیستم براکت سنتی و بازسازی آن برای ساختار و فرآیند ساخت است تا با صنعت معماری معاصر سازگار باشد. با این حال، «سری درختی» فرآیندی به نام «مدرن‌سازی» معماری سنتی را رد می‌کند که صرفاً با هدف کارآمدی ساخت و تقلید از سبک سنتی است. در عوض، “سری درخت” یک تولد دوباره کاملا جدید، تجربی و ریشه ای سیستم سنتی را هدف قرار می دهد.

نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، پرتو
© Roh،e
نصب سری درختی / JK-AR - تصویر 19 از 22
نمودار 01
نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی
© Roh،e
نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی
© Roh،e

پتانسیل سیستم براکت چوبی ناشی از انعطاف پذیری آن از نظر اندازه و فرم است. برخلاف سایر سیستم های سازه ای، سیستم براکت چوبی از ،یبی از نازک کاری بین اعضای گسسته چوبی ساخته شده است. این ،یب همه کاره از نظر تئوری می تواند در مقیاس های مختلف اعمال شود. همچنین می توان با تغییر زاویه نازک کاری، اشکال مختلف سقف را ایجاد کرد. تغییرات مورفولوژیکی سیستم براکت، که از بالای ستون شروع می شود، یک کنسول برای حمایت از لبه بام با ت،یر فراکتال مانند (یا درخت مانند) تولید می کند. سیستم براکت با این دگرگونی هندسی در ،یب با ،اصر منحنی پیش امدگی، شخصیت معماری چوبی آسیای شرقی را تشکیل می دهد. مجموعه Tree درباره یافتن فرصت‌های جدید برای تکامل سیستم، بهره‌گیری از تغییرات ریاضی آن با استفاده از طراحی الگوریتمی و فناوری‌های ساخت دیجیتال است.

نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، پله ها، تیرآهن، فولاد
© Roh،e
نصب سری درختی / JK-AR - تصویر 20 از 22
نمودار 02
نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، ویندوز
© Roh،e

در این زمینه، «سریال درختی» سه هدف دارد. اولین هدف آزادی تکوینی است. روش سنتی نازک کاری به اشکال مختلف در هر کشور آسیای شرقی به اشکال مختلف توسعه یافته است. با این وجود، فرمالیسم معماری سنتی مانع آزادی آن برای تنوع بیشتر شد. با این حال، استفاده از ابزارهای پارامتریک، مانند Gr،،pper، بر محدودیت های مورفولوژیکی که قبلاً بر سیستم تحمیل شده بود، غلبه می کند. هدف دوم در نظر گرفتن عملکرد سازه است. در اصل این سیستم به دلیل ساختاری اختراع شد و حفظ آن هدف اصلی مهم است. علاوه بر این، عملکرد ساختاری معیاری برای تعیین اینکه کدام یک از اشکال متنوع به دست آمده در هدف اول من، است خواهد بود. تجزیه و تحلیل یک ساختار اختراع شده در این تحقیق باید با آزمایش‌هایی با ماکت‌های یک به یک و همچنین مح،ات همراه باشد. با این وجود، تجزیه و تحلیل ساختاری به‌دست‌آمده توسط ابزارهای مح،اتی طراحی می‌تواند منجر به کارایی زم، برای آزمایش‌ها و مح،ات ماکت شود. آ،ین هدف توسعه مفاصل جدید است. در سازه های چوبی، اتصال مهم ترین جزء است که هم نیروی کششی و هم نیروی فشاری را دریافت می کند. هدف این پروژه ایجاد عملکرد ساختاری کافی تنها از طریق اصطکاک، بدون استفاده از ،اصر افزودنی مانند اتصالات ف،ی و پیچ و مهره است.

نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، کمد، نما، استیل
© Roh،e
نصب سری درختی / JK-AR - تصویر 21 از 22
نمودار 03

در نهایت، «سری درختی» پتانسیل روش‌های طراحی و ساخت دیجیتال را برای جایگزینی کاری که فقط نجاران ماهر می‌توانند در گذشته انجام دهند را نشان می‌دهد.

نصب و راه اندازی سری درختی / JK-AR - عکاسی داخلی، پرتو
© Roh،e




منبع: https://www.archdaily.com/993702/tree-series-installation-jk-ar