ویلا سولوین / آر 21 معماران


ویلا سولوین / آر 21 معماران

Villa Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Mariela Apollonius

ویلا سولوین / آر 21 معماران - عکاسی بیرونیVilla Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی خارجی، ویندوزVilla Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی خارجی، پنجره، تیر، نردهVilla Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلیVilla Solveien / R21 Arkitekter - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ویلا سولوین / آر 21 معماران - عکاسی بیرونی
© Mariela Apollonius

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. از R21 Architects خواسته شد تا یک خانه خانوادگی صمیمی و مستحکم در منطقه نوردسترند در اسلو ایجاد کنند. درختان کاج بزرگ، زمین های شیب دار به سمت غرب، و منظره ای دیدنی که فراتر از تاج درختان تا آبدره اسلو امتداد می یابد، مقدمات اصلی مکان و جهت پروژه بود.

با هدف حفظ کیفیت تایپوگرافی پیچیده سایت، این پروژه جای خود را در برنامه ذاتا چالش برانگیز یک موقعیت دسترسی تا حدودی غیرمعمول پیدا کرد. ورود به ساختمان از سطح خیابان توسط یک پل به طبقه بالا امکان پذیر است. از آنجا، یک پلکان مارپیچ به ،مت های اصلی نشیمن منتهی می شود.

Villa Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی بیرونی، پنجره، تیر، نرده
© Mariela Apollonius

چیدمان اتاق ها بر اساس اصول مرسوم انتقال تدریجی بین مناطق عمومی و خصوصی است. از ا،ر فضاهای عمومی در طبقه بالا، از طریق طبقه می،، با مناطق زندگی روزانه، تا طبقه پایین شامل اتاق خواب ها.

Villa Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، پنجره
© Mariela Apollonius
Villa Solveien / R21 Arkitekter - تصویر 19 از 24
پلان طبقه دوم
Villa Solveien / R21 Arkitekter - تصویر 20 از 24
پلان طبقه سوم

از نظر ساختاری، پروژه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. پایه سنگین و بتنی و ساختار چوبی سبک تر روی آن. پایه، به ،وان یک پایه محکم، فضای محافظت شده ای را فراهم می کند که مناطق خصوصی را در بر می گیرد. تضاد واضحی با سبکی و باز بودن ایجاد شده توسط ساختار چوبی اطراف مناطق نشیمن بالا.

Villa Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی داخلی، ویندوز
© Mariela Apollonius
Villa Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی داخلی
© Mariela Apollonius

مواد بر اساس عملکرد و استفاده تعیین می شوند. ساختار بتنی از دو لایه تشکیل شده است، یکی حامل دال‌های کف و دیگری ستون‌های چوبی و سقف بالایی را حمل می‌کند، که اجازه می‌دهد کیفیت مصالح هم از داخل و هم از بیرون قابل مشاهده باشد. این مواد بادوام از پوشیدن زندگی روزمره مراقبت می کنند و با گذشت زمان به پتینه ای زیبا می رسند. این، همراه با توجه دقیق به دقت و جزئیات، به ساخت و ساز احساس صمیمی از خانه می دهد.

Villa Solveien / R21 Arkitekter - عکاسی خارجی، پرتو، نما، نرده، عرشه
© Mariela Apollonius




منبع: https://www.archdaily.com/1001268/villa-solveien-r21-arkitekter