ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه


ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه

ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© کویچی توریمورا

ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی خارجی، پنجره، پله، نما، نردهویلا MKZ / معماران تاکشی هیروب - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، پنجره، تیر، عرشهویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی داخلی، پنجره، پرتوویلا MKZ / معماران تاکشی هیروب - عکاسی بیرونی، ویندوزویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - تصاویر بیشتر+ 18


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروب - عکاسی بیرونی، ویندوز
© کویچی توریمورا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. رد پای این خانه تعطیلات در اطراف شرایط پیچیده سایت می رقصد. اگرچه این سایت به زیبایی مشرف به منظره اقیانوس به سمت ج، شرقی واقع شده است، یک شکاف ارتفاعی در حدود 1.4 متر در مرکز، در اطراف سنگ بستر، و یک منطقه غیرقابل ساخت که به ملک در سمت خیابان بریده شده است، وجود دارد. بنا به ضرورت، ساختمان مجزا دارای یک گاراژ دو ماشین است و اتاق مهمان در ضلع شرقی قرار دارد، جایی که فاصله ارتفاعی کمتر است، اما مشتری درخواست کرده است که خانه اصلی اطراف شرایط سخت سایت را ببافد.

ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی خارجی، پنجره، پله، نما، نرده
© کویچی توریمورا
ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - تصویر 21 از 23
طرح
ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروب - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، پنجره، تیر، عرشه
© کویچی توریمورا
ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، پنجره، صندلی، تیر
© کویچی توریمورا

در اولین ارائه مشتری خود، طرحی متشکل از مثلث های به هم پیوسته را پیشنهاد دادیم، اما این طرح به طور محکم ثابت نشد. در عوض، رویکرد ما امکان تنظیم فرم‌ها را با “نفش دادن” قله‌های سقف فراهم می‌کند، زیرا ما یک طرح دقیق‌تر را توسعه می‌دهیم. و در واقع، همانطور که به روند طراحی ادامه دادیم، به تدریج در پاسخ به درخواست مشتری در مورد فضای داخلی، قله ها را تنظیم کردیم، به طوری که هر بخش سقف دارای فضایی است که برای استفاده از آن مقیاس من،ی دارد. پروژه رقص فاز ما (2019) از رویکرد مشابهی استفاده کرد که آن را “برنامه ریزی مودال” نامیدیم – روشی انعطاف پذیر که به ما امکان می دهد به جای کنترل فرم کلی از طریق یک اصل هندسی قدرتمند، مقیاس فضاها را بر اساس نحوه استفاده آنها تغییر دهیم. .

ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی داخلی، چوب، نما، تیر
© کویچی توریمورا
ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی داخلی، پنجره، پرتو
© کویچی توریمورا

دال‌های سقف که اشکال مثلثی ردپای را تقویت می‌کنند، توسط ستون‌های چند ضلعی که شکل‌های متفاوتی در سرتاسر خانه دارند و در مکان‌هایی با دیوارهای باربر پشتیب، می‌شوند. ا،امات حجم هوای داخلی، ریتم دال ها و حجم فضاهایی را که محصور می کنند تعیین می کرد. اتاق های رو به دریا به یکدیگر متصل می شوند و به سمت شرق و غرب می پیچند تا دنباله ای از فضاها را ایجاد کنند.

ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - تصویر 23 از 23
بخش
ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© کویچی توریمورا

با دستکاری پیچیدگی مثلث های آزاد به هم پیوسته، پارامترهایی مانند رابطه با چشم انداز، اندازه اتاق ها و حجم فضاها را آزادانه تغییر دادیم. نتیجه یک مقیاس داخلی با احساس طبیعی و احساس قرابت بین ساختمان ها و سایت است.

ویلا MKZ / معماران تاکشی هیروبه - عکاسی خارجی
© کویچی توریمورا




منبع: https://www.archdaily.com/999141/villa-mkz-take،-hirobe-architects