پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا


پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا

پارک صنعتی فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Archi-Translator

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - تصویر 2 از 40پارک صنعتی فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نماپارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، نماپارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، نماپارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - تصاویر بیشتر+ 35


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - تصویر 2 از 40
© Archi-Translator

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پارک صنعتی فرهنگی جینینگ که توسط معماران LAGUARDA.LOW طراحی و طراحی شده است، فاز سوم و نهایی مرکز فرهنگی جینینگ است. این پروژه بلندپروازانه که در منطقه زیبای دریاچه جدید تایبای جینینگ، چین واقع شده است، شامل یک مجتمع تجاری پیچیده در سراسر یک پارک مرتفع، پارک هایلند، از سه موزه نمادین و یک کتابخانه است. این مجموعه مجموعه‌ای از حجم‌ها است که به زیبایی در برج‌هایی مانند قله‌های یک رشته کوه بالا می‌آیند. پارک مرتفع بین ساختمان‌های تجاری و فرهنگی از خطوط سینوسی ساخته شده است که از پارک به بالا بر روی برج‌ها مانند آب جاری جریان دارند و برنامه‌های متفاوت در سایت را به‌طور یکپارچه به هم متصل می‌کنند.

پارک صنعتی فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نما
© Archi-Translator

مرکز فرهنگی جینینگ یک پروژه کلیدی در استان شاندونگ است. علاوه بر پارک صنعت فرهنگی طراحی شده توسط LAGUARDA.LOW، این پروژه شامل موزه هنرهای عامیانه طراحی شده توسط موسسه تحقیقات برنامه ریزی شهری تیانجین، موزه جینینگ طراحی شده توسط ماریو بوتا، موزه هنر جینینگ طراحی شده توسط Ryue Ni،zawa و کتابخانه Jining طراحی شده است. توسط هی جینگ تانگ برنده مسابقه LAGUARDA.LOW برای مرحله سوم و نهایی بر اساس مفهوم آب روان کوه های بلند بود.

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، نما
© Archi-Translator
پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - تصویر 26 از 40
پلان – سایت

برنامه پارک صنعتی فرهنگی جینینگ شامل یک مرکز ،ید ،ده فروشی، هتل های بوتیک، چهار ساختمان اداری فرهنگی و خلاقانه، دو ساختمان آپارتم، و پارک هایلند فوق الذکر با مجموع GBA 360000 متر مربع است. هفت برج مرتفع به صورت بصری توسط یک منحنی پیوسته منحنی از شمال به ج، به هم متصل شده اند. هایلند پارک، مجتمع تجاری و چهار ساختمان فرهنگی را با استفاده از یک سکوی عابر پیاده مرتفع از غرب به شرق، به طور هماهنگ گرد هم می آورد. پروژه کلی طیف گسترده‌ای از تجربیات چند سطحی فرهنگی، تجاری، ،ید، سرگرمی و طبیعی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد در یک نقطه عطف جدید و باشکوه که فرهنگ عمیق زادگاه کنفوسیوس و منسیوس را تحسین می‌کند.

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، نما
© Archi-Translator

طرح جامع و منظر – طرح جامع انباشته ای از ساختمان های منفرد نیست، بلکه یک طرح جامع با فرصت هایی برای جمع آوری، کاوش و الهام گرفتن افراد است. یک طرح جامع خوب باید به دقت زمینه را تجزیه و تحلیل کند، احتمالات را مورد بررسی قرار دهد، و گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرد، به‌ویژه زم، که چنین ،اصر برنامه‌ای متفاوت درگیر هستند. چگونه می توان یک طرح جامع یک مرکز فرهنگی منحصر به فرد را طراحی کرد که شامل تمام حوزه های برنامه ای باشد بدون اینکه ساختمان های فرهنگی و مجموعه با کاربری مختلط را از خود دور کند یا هر دو؟ فضاهای عمومی و ساختمان‌های با کاربری مختلط چگونه با ساختمان‌های فرهنگی توسعه‌یافته به صورت جداگانه ارتباط و تعامل دارند؟ برای ایجاد یک رابطه قوی بین این چهار ساختمان، ساختمان‌های با کاربری مختلط و خود چشم‌انداز حیاتی است. از آن پرسش‌ها، مفهوم «آب روان کوه‌های بلند» به وجود آمد.

پارک صنعتی فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی
© Archi-Translator

تیم ما چندین گزینه را برای طرح جامع مطالعه و بررسی کرد که همه جنبه های برنامه را به شیوه ای منسجم و هماهنگ در بر می گرفت. در نهایت تصمیم گرفتیم که گروه تأسیسات فرهنگی عمومی نقطه کانونی کل طرح جامع باشد. توسعه ،ده‌فروشی، مس،، هتل و ادارات باید به ،وان یک پس‌زمینه در نظر گرفته شود و منظره به ،وان مکملی برای ارتقای تجربه ساختمان‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که محل پروژه توسط منابع طبیعی بسیاری احاطه شده است، ایجاد ارتباطی که به شدت با بافت موجود مرتبط باشد ضروری بود. اولین گام در فرآیند طراحی، ادامه عمدی سطح آب دریاچه تایبایی و «پوشاندن» کل سایت با بافت آب روان بود. سپس مساحت محور اصلی را روی سطح مشخص کردیم و آن ناحیه را بالا بردیم تا هایلند پارک را تشکیل دهیم. ما نوارهای خطی از منظره را توسعه دادیم که از شرق به غرب در سراسر سایت اجرا می‌شود تا نمونه‌های مختلفی از هم ترازی محوری را تشکیل دهد. انتهای شرقی سایت برای تشکیل یک “کوه” مرتفع مواج بلند شد که به مجموعه ای با کاربری مختلط تبدیل شد.

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - منظره شهری
© Archi-Translator

هدف واضح ما این بود که همه ،اصر برنامه‌ای را بدون ت،یب یا پوشاندن “سطح آب” در خود بگنج،م. این قرارگیری کلیدی برای ایجاد فضای یکنواخت برای هر ساختمان فرهنگی بود، در حالی که به طور همزمان مجتمع با کاربری مختلط در سمت شرق را متعادل می کرد. از آنجا، “سطح آب” با فشار دادن، کشیدن، و حتی پیچیدن خود مجموعه در نوسان است، بنابراین هر حرکت فضاها و ،اصر قدرتمندتری را ایجاد می کند. پس از هل دادن و کشیدن منظره و ،اصر سنگفرش، ستون فقرات عابر پیاده و مجموعه ای از فضاهای عمومی ایجاد شد تا به انبوهی از بازدیدکنندگان اجازه دهد تا به راحتی در سایت به صورت محوری حرکت کنند. با توسعه چشم‌انداز، مجموعه‌ای از محله‌ها و میدان‌های کوچک‌تر مانند جزیره‌هایی در دریا ظاهر می‌شوند که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند فضاهای صمیمی‌تری را تجربه کنند.

پارک صنعتی فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Archi-Translator

طراحی منظر یک ،صر جدایی ناپذیر است که ساختمان های فرهنگی و ساختمان های با کاربری مختلط را به هم پیوند می دهد. این ارتباط را با میدان‌های مداخله‌گر و فضاهای عمومی افزایش می‌دهد و به کاربر اجازه می‌دهد تا به راحتی در سایت حرکت کند. چشم انداز زیبایی را از طبیعت به ارمغان می آورد و در عین حال امکان ادغام طراحی ظریف هر ساختمان را فراهم می کند. رویکرد LAGUARDA.LOW به طرح جامع این بود که تمام جنبه‌های برنامه کاربردی مختلط را به شیوه‌ای منسجم و هماهنگ و در عین حال که گروه تأسیسات فرهنگی عمومی را به ،وان نقطه کانونی اصلی حفظ می‌کرد، در بر گیرد. بخشی از چشم انداز و بخشی معماری منطقه فرهنگی را به ،وان یک فضای عمومی برای لذت بردن همه تقویت می کند.

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - تصویر 28 از 40
نمودار – تحلیل عملکردی

طراحی معماری – طراحی معماری پارک صنعتی فرهنگی جینینگ بر یکپارچگی ظاهر، تداوم فضا و دسترسی عموم تاکید دارد. پس از برافراشتن انتهای شرقی سایت، یک خط افق مواج با استفاده از استعاره “کوه” شکل می گیرد. هفت برج مجزا با برش دادن این حجم منحنی پدیدار می شوند. از شمال به ج،، هفت برج یک هتل بوتیک، چهار دفتر فرهنگی و خلاقانه بلندمرتبه و دو آپارتمان خدماتی است. چهار واحد ،ده فروشی خیاب، در بین آنها پراکنده شده است. تمامی برج ها از نظر فرم و نما با سبکی یکپارچه طراحی شده اند. کمربند چشم انداز شرقی-غربی رمپ هایی را تشکیل می دهد که از جاده عمومی در ضلع شرقی سایت تا هایلند پارک امتداد می یابد که به یک فضای چشم انداز خارجی انتقالی تبدیل می شود و ورودی های هر برج را در ضلع شرقی سایت به هم متصل می کند و یک ارگ،ک را تشکیل می دهد. کل فضای معماری، رمپ های محوطه سازی شده و راهروهای مدنی. منظره و نماهای غربی تمام ساختمان های بلند با خطوط عمودی ادغام شده و ظاهری ساده را تشکیل می دهند.

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - منظره شهری
© Archi-Translator

گردش وسایل نقلیه فرهنگسرا از طریق جاده های اصلی در ضلع شرقی و غربی سایت به پارکینگ زیر هایلند پارک معرفی می شود. میزان گودبرداری را کاهش می دهد و همچنین گردش خودرو را از عابر پیاده جدا می کند. همه برج‌ها دارای ورودی‌های پارکینگ زیرزمینی مستقل و ایستگاه‌های ،وجی هستند. هایلند پارک اصلی ترین مسیر عابر پیاده است که از شمال به ج، در این سایت می گذرد. بازدیدکنندگان می توانند از طریق ورودی اصلی در انتهای شمالی و ج،ی، رمپ عابر پیاده محوطه سازی شده شرقی-غربی و از طریق گردش عمودی از پارکینگ وارد پارک شوند. گردش در سراسر پروژه ساده و روان است و چشم انداز زیبای قاب شده توسط ساختمان ها کاملاً قابل پیاده روی است.

پارک صنعت فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - منظره شهری، نما
© Archi-Translator

هایلند پارک لحن را برای چشم انداز کلی تعیین می کند. در پارک هایلند پنج میدان غرق شده وجود دارد، از جمله میدان اصلی در ضلع غربی شهر فرهنگی و خلاق و 4 میدان کوچک در مقابل ورودی های اصلی غربی برج های فرهنگی و خلاق. ،یب با ترتیبات چشم انداز پارک هایلند و چیدمان فضاهای سبز مختلف و محیط بیرون، مرکز شهری غنی از تنوع فضایی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. راهروهای محوطه‌سازی‌شده، فضاهای سبز در امتداد خیابان‌ها، چمن‌زارها، امکانات تفریحی عابران پیاده، فضای سبز و سنگ‌فرش، سرزندگی و جذابیت طبیعی را به منطقه اصلی پروژه می‌افزایند. نسبت مساحت سبز در سطح زمین 28.8 درصد است.

پارک صنعتی فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نما
© Archi-Translator

آثار انسان گرایانه ای که گذشته را به جلو می آورد و آینده را آغاز می کند – هدف نهایی LAGUARDA.LOW برای پارک صنعتی فرهنگی جینینگ جدید، ایجاد پروژه ای بود که از نظر موضوعی واضح و قانع کننده باشد، به طوری که همه ،اصر برنامه ای متفاوت به طور یکپارچه به هم گره بخورند. طرح جامع نهایی هم تنظیمات صمیمی و هم پویا را برای یک تجربه فرهنگی کامل فراهم می کند و به بازدیدکنندگان دلایل زیادی برای معطل ماندن، استراحت، لذت بردن و در نهایت بازگشت دوباره و دوباره ارائه می دهد. این طرح بر اساس اصول برنامه ریزی منطقی و با زمان آزمایش شده است که س،تگاه های انس، را در محیط های پر جنب و جوش با کاربری مختلط ایجاد می کند. معماری مرکز از طرح دقیق بررسی شده بیرون می آید و بنابراین معماری مکان و لذت است، تفسیری معاصر از زبان بومی مدنی، آموختن از گذشته و به کارگیری بهترین این درس ها در آینده.

پارک صنعتی فرهنگی جینینگ / معماران لاگواردا.کم - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Archi-Translator




منبع: https://www.archdaily.com/993928/jining-cultural-industry-park-laguardow-architects