پاویون چک به موضوع شرایط کاری متزلزل در دوسالانه معماری ونیز 2023 می پردازد.


پاویون چک به موضوع شرایط کاری متز،ل در دوسالانه معماری ونیز 2023 می پردازد.

پاویون چک به موضوع شرایط کاری متز،ل در دوسالانه معماری ونیز 2023 می پردازد - تصویر 1 از 4
Eliška Pomyjová, David Neuhäusl, Jan Netušil, The Office for a Non-Precarious Future – Factory, 2023. تصویر © NGP

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

پاویون ملی جمهوری چک نمایشگاه “دفتر برای آینده ای غیرممکن” را در هجدهمین نمایشگاه بین المللی معماری La Biennale di Venezia ارائه می دهد. این نمایشگاه با طرح این سوال اولیه، مسائل مبرمی را که حرفه معماری و به‌ویژه متخصصان جوان با آن مواجه است، بررسی می‌کند: «معماران چگونه می‌توانند دنیای بهتری طراحی کنند اگر خودشان در یک سیستم کاری سمی کار کنند؟». این غرفه به سفارش هلنا هوبر-دودووا است و آثار غرفه داران Eliška Havla Pomyjová، David Neuhäusl و Jan Netušil را ارائه می دهد. از آنجایی که غرفه چک آگهی اسلواکی در Giardini della Biennale در حال بازسازی است، جمهوری چک به طور استثنایی از Arsenale در بخش Artiglierie به ،وان فضای نمایشگاهی خود استفاده خواهد کرد. پاویون چک و اسلواکی در جیاردینی تنها به ،وان یک مرکز دیجیتال برای تکمیل ارائه اصلی عمل خواهد کرد.

پاویون چک به موضوع شرایط کاری پرمخاطره در دوسالانه معماری ونیز 2023 می پردازد - تصویر 3 از 4
Eliška Pomyjová, David Neuhäusl, Jan Netušil, The Office for a Non-Precarious Future – Laboratory, 2023. تصویر © NGP

موضوع نمایشگاه بر اساس گزارش پژوهشی «شرایط بیداری معماران جوان» است که در سال 2020 به این نتیجه رسید که تقریباً 50 درصد از متخصصان جوان به ،وان فریلنسر برای یک پیمانکار واحد بدون مزایای استخدامی مانند بیمه درم، یا تأمین اجتماعی کار می کنند. درصد بالا با سایر شاخص‌های مشکل‌ساز همراه است: 62 درصد از معماران جوان اضافه کاری، از جمله کار معمولی یا گاه به گاه در تعطیلات آ، هفته، کار می‌کنند و 32 درصد درآمد منظم یا ثابتی ندارند.

پاویون چک به موضوع شرایط کاری پرمخاطره در دوسالانه معماری ونیز 2023 می پردازد - تصویر 4 از 4
Eliška Pomyjová, David Neuhäusl, Jan Netušil, The Office for a Non-Precarious Future – Axonometry, 2023. تصویر © NGP

نمایشگاه واقعی به دو بخش ت،یم می شود. “کارخانه” نمایشی از وضعیت موجود این حرفه است، یک فضای تولید ت،یم‌بندی شده که در آن ایستگاه‌های کاری و م،تورهای سفید ،یب محراب را با وظایف و سلسله‌مراتب به وضوح تعریف می‌کنند. اینفوگرافیک متحرک از داده ها و نمودارها با هدف نشان دادن شرایط پیچیده کاری معماران جوان در جمهوری چک است. بخش دوم “آزمایشگاه” است، یک فضای آزمایشی که در آن معماران می توانند به این رشته یک تفسیر مجدد نظری و جمعی بدهند. از طریق این تاسیسات تعاملی، نویسندگان نمایشگاه، معمار، تسهیل کننده و محقق Eliška Havla Pomyjová، معمار David Neuhäusl و طراح حرکت و پروفسور Jan Netušil، هدف خود را فراتر از ارائه ساده شرایط فعلی فراتر گذاشته و به دنبال یافتن راه حل های جدید هستند.


مقاله مرتبط

با فهرست کامل 63 غرفه ملی در بینال معماری ونیز 2023 آشنا شوید.


معماران در روح دعوت حرفه آموزش دیده اند، انگیزه ای برای دگرگون ، جهان از طریق یک عمل نبوغ خلاق. اما اگر نتو،م شرایط کار من،ی را برای خود فراهم کنیم، چگونه می تو،م دنیا را تغییر دهیم؟ دفتر یک آینده غیرممکن یک پروژه نمایشگاهی است که به صورت استعاری شکل یک کارخانه و یک آزمایشگاه به خود می گیرد. کارخانه، به ،وان یک محیط دیستوپیایی، وضعیت منفی این حرفه را منع، می کند. این آزمایشگاه تجزیه و تحلیل انتقادی، ابزارها و نمونه های بهترین عمل را ارائه می دهد. به ،وان یک فضای در حال انجام برای بازدیدکنندگان نمایشگاه و 10 ،ن، همکاری، گفتگو و حدس و گمان در مورد آینده غیرممکن حرفه معماری را ارائه می دهد.

پاویون چک به موضوع شرایط کاری ناپایدار در دوسالانه معماری ونیز 2023 می پردازد - تصویر 2 از 4
دفتر برای آینده ای غیر مخاطره آمیز، تیم،. تصویر © Zuzana Böhnisch

غرفه‌های ملی دیگر نیز موضوعات نمایشگاه خود را اعلام کرده‌اند که برخی از آنها بر مسائل اجتماعی مهمی که بر کشورهای مربوطه تأثیر می‌گذارند تمرکز دارند. غرفه کانادا با هدف جلب توجه به چالش های ناشی از بحران مسکن از طریق نمایشگاهی با ،وان “فروش نیست!”. در یادداشتی مشابه، غرفه Türkiye ادراکات پذیرفته شده از ساختمان های بلااستفاده را به منظور کشف پیشنهادهای امیدوارکننده تر برای آینده زیر سوال می برد، در حالی که غرفه بلغارستان تمرکز نمایشگاه را بر موضوع کاهش جمعیت، کاهش شهرها و فرار روستایی انتخاب کرده است. از طریق تصویر مدارس متروکه موجود در کشور.




منبع: https://www.archdaily.com/1001120/the-czech-pavilion-addresses-the-issue-of-precarious-working-conditions-at-the-2023-venice-architecture-biennale