پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH


پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، پنجره، نما، منظره شهری
© ZY Studio

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، نما، منظره شهریپروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، نما، پنجرهپروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی داخلی، ویندوزپروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، پنجره، پرتوپروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - تصاویر بیشتر+ 37


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© ZY Studio

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پروژه ساخت و ساز سه در یک شهرستان سونگ در شهر جدید آن سوی رودخانه یی واقع شده است. در سایتی با مساحت کمتر از 9000 ㎡، شامل وظایف اصلی موزه، بایگ، و موزه شهرسازی است، با مساحت ساخت و ساز در بالای زمین 10000 ㎡ و نسبت سطح زمین 1.14 که سایت را بسیار محدود می کند. . با این حال، این اولین مرکز فرهنگی جامع در شهرستان سانگ است که حافظه تاریخی و چشم انداز آینده را حفظ کرده و به نمایش می گذارد.

پروژه ساخت سه در یک استودیوی سانگ کانتی / WH - عکاسی بیرونی، منظره شهری، پنجره
© ZY Studio
پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© ZY Studio

طبیعت. برای انسان، چشم انداز طبیعی جاودانه است و حافظه مناظر تاریخی را برای نسل ها تشکیل می دهد. هشت صحنه شهرستان سانگ ارائه ساختار یافته این حافظه مش، هستند. در میان هشت صحنه، پخش صدای پاییز و هفت قله شهر جدید را احاطه کنید بنابراین، پاسخ به چشم انداز طبیعی نزدیک به روشی انتزاعی، به انتخابی شهودی برای لنگر انداختن ساختمان در این مکان تبدیل می شود.

دوگانگی کوه و رودخانه دوگانگی کوه و رودخانه با پوچی و موجودیت حجم، باز و بسته شدن فضا و منطق توابع ادغام شده و با ،یب اشکال هندسی بیان می شود. سقف های شیشه ای فضای عمومی مانند نهرهایی است که از کوه ها سرازیر می شوند و از دو طرف سالن اصلی و سرسرای بایگ، را می پوشانند.

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - تصویر 26 از 42
طرح
پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© ZY Studio
پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی داخلی، ویندوز
© ZY Studio

سفر در میان کوه ها و نهرها. پس از ورود به موزه، بازدیدکنندگان با کوه ها و ص،ه هایی که بر فراز تالار آویزان شده اند احاطه می شوند. آنها می توانند جریان فضایی را ردیابی کنند جریان ها از طریق دره، با پیچ و خم های غیر منتظره. حال و هوای شاعر باست، که کوه و جویبار و جنگل را ستایش می کند تا حدودی احساس می شود.

ته کوه های دور نامرئی است. ته کوه های دور، ریشه درختان دور و بدنه قایق های دور نامرئی هستند. این منطق نقاشی و باغب، است. (چن ،گژو، صحبت در مورد باغ ها). به همین ترتیب، در ساختمان، نمای طبقه همکف که توسط ستون‌ها و شیشه احاطه شده است، عقب افتاده و کوه‌های باشکوه را بالای سر خود نگه می‌دارد.

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی داخلی، پله، نما، پنجره
© ZY Studio
پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، پنجره، پرتو
© ZY Studio

حیاط سنتی. خانه‌های سنتی محلی در شهرستان سونگ عموماً حیاط‌هایی متشکل از خانه اصلی و بال‌های شرقی و غربی هستند که نسبتاً جادار هستند و برای نور بهتر خورشید در زمستان من، هستند. چیدمان فضایی این پروژه را می توان ،یبی از چنین حیاط هایی دانست که یکی در جلو و دیگری در کنار آن قرار دارد. دو تالار با سقف شیشه‌ای هستند که هر دو مستقیماً به بیرون باز هستند و الگوی خانه‌های محلی را بازتاب می‌دهند.

پروژه ساخت سه در یک استودیوی سانگ کانتی / WH - تصویر 38 از 42
روستای محلی و پلان طبقه همکف


فوجی ژوزا. طبقه همکف در امتداد خیابان ها عقب می نشیند تا ستونی پیوسته را تشکیل دهد، شبیه به فوجی ژوزا از معماری باست، نسبت عرض به ارتفاع بین ستون ها نزدیک به √2 است که طبق تحقیقات پروفسور Wang Guixiang و Wang Nan یکی از رایج ترین نسبت ها در معماری ک،یک چینی است. سقف شیشه ای مانند یک نهر روان، سایب، را در ورودی اصلی تشکیل می دهد. شکل سر ستون های فولادی زیر سایبان از روش سنتی ناشی می شود دو گونگ.

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، نما
© ZY Studio
پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© ZY Studio

اکتشاف دو گونگ معماران ژاپنی به دلیل طراحی نوآورانه سنتی خود شناخته شده بودند دو گونگ. در این پروژه، طراح رویکرد متفاوتی را بررسی کرد که این ایده را حفظ کرد ثنویت با پالایش دوو و گونگ به طور مستقل ،یب اجزا همچنان از منطق سنتی پیروی می کند به طوری که شکل هم انتزاعی و هم تجسمی است.

موضوع واقع گرایانه شهر. این سایت توسط ساختمان های بلند احاطه شده است و بسیار باریک است. با این حال، ساختمان تلاش زیادی می کند تا از خیابان ها عقب نشینی کند تا فضایی پیش زمینه ایجاد کند. ستون 4 متری در امتداد خیابان ها فضایی نیمه باز را فراهم می کند که همیشه در دسترس عموم است. حجم ساختمان در جهت مورب با حجم های کم در جلو و حجم زیاد در پشت مهار شده و فضای چهارراه را وسیع تر می کند.

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، نما
© ZY Studio
پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© ZY Studio

موضوع واقعی کارایی فضایی. برای در نظر گرفتن فضاهای مختلف مانند موزه ها، آرشیوها و سالن نمایشگاه شهرسازی و سالن کنفرانس با ظرفیت 10000 متر مربع، پلان ساختمان بسیار فشرده است. فضاهای عمومی، پله‌ها، آسانسورها و سرویس‌های بهداشتی تا حد امکان مش، هستند. یک سالن نمایشگاه شهرسازی با بازدیدکنندگان ازدحام در طبقه همکف چیده شده است. این موزه در طبقات 2 و 3 واقع شده است. بایگ، در طبقات 3-5 قرار دارد، با یک سرسرای مستقل در ضلع شمال غربی که به سالن کنفرانس نیز خدمت می کند.

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی داخلی، پنجره، نما، تیر
© ZY Studio
پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی داخلی، صندلی
© ZY Studio

مسئله واقعی مصالح و ساختار. سطح حجم بالایی از سنگ آهک روشن و شیرو، و ستون در طبقه همکف از سنگ گر،ت تیره ساخته شده است. صفحات سنگ آهک در سه اندازه مختلف برای تقویت افقی کلی و ظاهر طبیعی استفاده می شوند. در طراحی سازه نیز تلاش‌هایی مانند استفاده از ستون‌های لوله‌ای فولادی پر شده با بتن و سازه ریسمان تیر برای به دست آوردن دیدی سبک و برازنده انجام شد.

فناوری ساختمان سبز غیرفعال به منظور کاهش اثرات گلخانه ای در تابستان، از سه لایه شیشه عایق Low-E با نقطه های آبکاری شده در سقف سالن استفاده می شود و لوورهای باز شونده برقی تعبیه شده است که با تهویه طبیعی گرمای زیر سقف شیشه ای را از بین می برند. .

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی داخلی، پنجره، نما، استیل، تیر
© ZY Studio
پروژه ساخت سه در یک استودیوی سانگ کانتی / WH - تصویر 41 از 42
طراحی تهویه طبیعی سالن

بررسی کنوانسیون حدا،ر. در طراحی این پروژه، فرهنگ منطقه ای به سه جنبه تعمیم یافت: طبیعت، سنت و واقعیت. امکان حل بهینه، به نحوی مانند قرارداد حدا،ری مقادیر تابع در ریاضیات مورد بررسی قرار گرفت. هدف از این روش شناسی ایجاد محیطی ساخته شده است که بتواند ا،امات واقع بینانه را با استراتژی های من، برآورده کند، به انتظارات تداوم فرهنگی پاسخ دهد و مناظر اصلی نهفته در قلب ،نان محلی را منع، کند.

پروژه ساخت سه در یک استودیو سانگ کانتی / WH - عکاسی داخلی، نما، منظره شهری، پنجره
© ZY Studio




منبع: https://www.archdaily.com/992853/three-in-one-construction-project-of-song-county-wh-studio