پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی: چگونه شهرها را تغییر می دهند


پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی: چگونه شهرها را تغییر می دهند

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی: چگونه شهرها را تغییر می دهند - تصویر 1 از 5
ع، توسط Kyle Bushnell، از طریق Unsplash

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

عصر خودروهای بنزینی با ظهور باتری‌ها و خودروهای برقی به پایان می‌رسد – و همچنین دوران پمپ بنزین‌ها و آلودگی‌هایی که آنها برای جوامع به ارمغان می‌آورند، به پایان می‌رسد.

پمپ بنزین ها به دلیل ماهیت خود مخاطرات زیست محیطی هستند. از 450000 مکان خطرناک تنها در ایالات متحدهنیمی از آنها آلوده به نفت هستند و بیشتر آن از مخازن زیرزمینی که از پمپ بنزین‌های سابق نشت می‌کنند و خطر نشت و انفجار را ایجاد می‌کنند.

این خطرات به نشت م،ن یا پس از عدم استفاده از پمپ بنزین محدود نمی شود. در حین کار، پمپ بنزین‌ها خطرات جدی برای سلامتی افراد در خانه‌ها، مشاغل و مدارس اطراف ایجاد می‌کنند. پمپ بنزین ها سطوح خطرناکی از مواد سرطان زای شناخته شده بنزن و اوزون را منتشر می کنند که باعث مشکلات تنفسی جدی می شود.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی: چگونه شهرها را تغییر می دهند - تصویر 2 از 5
ع، سوزان امیلی اوکانر، از طریق Unsplash

نگر،‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی باعث شده است که ،ت‌های کالیفرنیا، کانادا و اتحادیه اروپا خواستار پایان فروش خودروهای بنزینی تا سال 2035 شوند، در حالی که سایر مکان‌ها از این هم فراتر می‌روند. اجرای ممنوعیت فروش در اوایل سال 2030 یا اوا، سال 2025. شرکت‌های خودروسازی مانند جنرال موتورز، مزدا، ولوو از این روند پیروی می‌کنند و تاریخ‌هایی را برای فروش آ،ین خودروهای بنزینی خود تعیین می‌کنند.

در سال 2021، پتالوما، کالیفرنیا اولین شهر در جهان بود که پمپ بنزین های جدید را ممنوع کرد. از آن زمان، حداقل چهار شهر دیگر پمپ بنزین های جدید را برای همیشه ممنوع کرده اند، و حداقل شش شهر دیگر (از جمله لس آنجلس، شهر اتومبیل ها) در حال توسعه سیاست های متن، با آن هستند.

مطالبات جدید

تا سال 2030، ممکن است 26 میلیون خودروی الکتریکی در ایالات متحده وجود داشته باشد، که به این م،ی است که بیش از 10 برابر تعداد شارژرهای خودروهای برقی امروزی مورد نیاز خواهد بود.

در برزیل، با توجه به داده های انجمن خودروهای برقی برزیل (ABVE)تعداد مدل های برقی فروخته شده از سال 2020 تا 2021 255 درصد افزایش یافته است. این نتیجه بسیار بالاتر از کل بازار خودروهای سنتی است که در همان سال 3 درصد افزایش یافت.

استاربا،با 15000 مکان در سراسر کشور، فکر می‌کند که می‌تواند به پر ، بخشی از شکاف کمک کند.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی: چگونه شهرها را تغییر می دهند - تصویر 3 از 5
منبع شارژ استاربا،: Electrive.com

در آزمایشی که امسال راه اندازی شد، این شرکت با Volvo و Chargepoint همکاری می کند تا شارژرهای EV را در پارکینگ های خود در طول مسیر 1350 مایلی از دنور تا سیاتل نصب کنند که هر 100 مایل یا بیشتر توقف دارد.

با توجه به اینکه زمان شارژ یک وسیله نقلیه الکتریکی بسیار کندتر از پر ، باک بنزین است، نوشیدن قهوه هنگام شارژ خودرو ایده جالبی است.

آیا این راه‌حل نوع جدیدی از رفتار شهری را ایجاد می‌کند که در آن مردم در کافه‌ها توقف می‌کنند تا ماشین‌هایشان را پر کنند و تغییر ساختاری در معماری تجاری شهری ایجاد کنند؟

در همان زمان که کافی شاپ های شهری برای ایجاد مناطق عرضه سازگار می شوند، زمینی که امروزه پمپ بنزین ها در آن کار می کنند به چه چیزی منتهی می شود؟ با توجه به اینکه بیشتر اوقات در گوشه های پر تحرک شهرها قرار دارند.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی: چگونه شهرها را تغییر می دهند - تصویر 5 از 5
ع، توسط Antoine de Decker، از طریق Unsplash

آیا آنها هدف گمانه زنی املاک و مستغلات خواهند بود؟ یا ممکن است این مراکز عرضه خودروهای برقی در مکان‌هایی که امروزه جایگاه‌های خدمات وجود دارد، تطبیق داده شوند؟

هاب شارژ

پارکلند، یک شرکت کانادایی که دارای 3000 ایستگاه خدمات در 25 کشور است، حامی یک مسابقه بین المللی بود که هدف آن ایجاد ایستگاه خدمات برق در آینده است.

جیمز سیلوستر، معمار اهل ادینبورگ، اسکاتلند، که مسئول طراحی برنده است، مدل جدیدی را پیشنهاد می‌کند که به شدت با آنچه امروز داریم متفاوت است – مدلی که تجربه مشتری را در اولویت قرار می‌دهد. طراحی او یک ساختار خطی طول، با پایانه های شارژ در سراسر محیط آن را پیشنهاد می کند. در مرکز شهر، فروشگاه‌ها و سایر خدمات رفاهی و همچنین فضاهای غیرتجاری برای استراحت و استراحت رانندگان وجود دارد.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی: چگونه شهرها را تغییر می دهند - تصویر 4 از 5
پروژه توسط جیمز سیلوستر منبع: Fast Company Brasil

ایستگاه Silvester که با یک سیستم م،ار طراحی شده است که به ساختار آن اجازه می دهد تا با اندازه های مختلف زمین سازگار شود، می تواند خدمات و امکانات متنوعی را ارائه دهد. علاوه بر گزینه های غذا و نوشیدنی موجود، طراحی آن یک منطقه ورزش، ماساژ درم، و حتی باغ هایی را ارائه می دهد که رانندگان می توانند در هنگام شارژ شدن باتری ها در آن استراحت کنند.

ساختار پیشنهادی این طراح اسکاتلندی با مواد پایدار مانند چوب و سنگ ساخته شده است و سقف آن دارای پنل های خورشیدی است. او اشاره می کند که با این ساختار م،ار، زمان ساخت و ساز به اندازه کافی کوتاهتر و انعطاف پذیر است تا بتواند خدمات متنوعی را میزب، کند.

طرح برنده می تواند چیزی بیش از طراحی هوشمندانه باشد. پارکلند در حال مذاکره با طراح در مورد اینکه چگونه ایستگاه جدید می تواند راه اندازی شود، حتی اگر آهسته باشد. این شرکت هنوز در مراحل اولیه انتقال خود به خودروهای الکتریکی است، اما قصد دارد تا اواسط سال شبکه ای از 25 ایستگاه خودروهای الکتریکی فوق سریع را در بریتیش کلمبیا افتتاح کند.

این می تواند آغاز تحولی باشد که هدف آن پاسخگویی به نیازهای جامعه ای است که هر روز در حال رشد است.

از طریق ج،

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 06 اکتبر 2022 منتشر شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/989627/gas-stations-and-electric-cars-،w-do-they-change-cities