پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند


پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 1 از 8
باریس سوق جدید / حسن فتحی. تصویر © Roland Unger

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

تلاش های باستان شناسی با هدف کاوش در تمدن های گذشته، اشتراکاتی را در سراسر جهان آشکار کرده است. شکلی از معماری به طور مستقل در هر قاره توسعه یافته است. شواهد نشان می دهد که جوامع نوسنگی از خاک های حاصلخیز و رس آبرفتی برای ساختن س،تگاه های فروتن استفاده کرد و اولین مصالح ساختم، بادوام و جامد بشر را ایجاد کرد. معماری زمین در سنین بسیار پایین در تاریخ بشر متولد شد. با تغییر سبک زندگی، رشد شهرها و شکوفایی مواد صنعتی، این تکنیک‌ها به‌زودی دچار کاهش تدریجی شدند. آیا معماری زمین در جهان قرن بیست و یکم جایگاهی دارد؟

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 2 از 8پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 3 از 8پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 4 از 8پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 5 از 8پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصاویر بیشتر+ 3

بحران اکولوژیکی کنونی باعث علاقه مجدد به سنت های باست،، به ویژه در میان معماران شده است. نیاز به قابل اعتماد و اکو معماری پایدار بسیاری از معماران بین المللی را به کاوش در ساخت و سازهای بومی بومی سوق داده است. یک باور رایج این است که شیوه های بومی در زمان خود گنجانده شده اند و نمی توانند جایی در محیط ساخته شده معاصر پیدا کنند. با این حال، نمونه‌های بسیاری در سراسر جهان نشان می‌دهد که صنعتگران آگاه چگونه می‌توانند مهارت‌های خود را به روش‌های جدید به کار گیرند.

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 3 از 8
مرکز معماری زمین / Kéré Architecture. تصویر © ایوان بان

معماری گذشته استراتژی های ساختم، را ارائه می دهد که باعث نوآوری های فنی می شود. مواد مبتنی بر زمین و فرآیندهای وابسته به آنها شاهد یک تجدید حیات جه، هستند که توسط امید به آینده ای که از نظر زیست محیطی انعطاف پذیر است، هدایت می شود.


مقاله مرتبط

علم پشت تاب آوری معماری زمین


مصر: حسن فتحی

در دهه 1940، معمار مصری حسن فتحی، احیای ساخت و ساز زمین را در کشور خود رهبری کرد. او به آن اعتقاد راسخ داشت اهمیت ارزش های انس،. فتحی نیاز اولیه به طرح های مسکن اجتماعی، به ویژه برای مردم مصر را شناسایی کرد. فلسفه او با کشف راه‌حل‌های معماری مقرون‌به‌صرفه و متن، با بافت محلی هدایت می‌شد. او در طول زندگی حرفه‌ای خود، فناوری‌های سنتی و اشکال بومی را که مربوط به اقلیم و اقتصاد محلی بود، اتخاذ کرد.

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 5 از 8
مسجد دارا،لام / حسن فتحی. تصویر © عمر بارسنا

فتحی ضرورت فنون ساخت تعاونی را تشخیص داد و به زمین تبدیل شد برای استفاده همه جانبه آن زمین – به ،وان یک ماده به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه در منطقه – ثابت کرد که راه حلی برای بهبود شرایط فقرای روستایی مصر است. مواد محلی نیاز کمی به پردازش یا حمل و نقل صنعتی دارند که امکان صرفه جویی در انرژی و منابع را فراهم می کند. در مصر، گل فراوان است، قابل بازیافت است و خواص حرارتی عالی برای گرمای منطقه دارد. استفاده از این ماده آسان است و سنگ تراشان ماهر زمینی در دسترس هستند. در اینجا، آجرهای خاکی به جای پختن در کوره ها، در آفتاب خشک می شوند، که آن را به یک جایگزین با تکنولوژی پایین و کم انرژی تبدیل می کند.

ایده های فتحی تخیلات بدیع از مفاهیم معماری باست، مصر بود. ساختمان‌های خاکی او از جنبه‌های ساختاری سالم بودند و به او اجازه می‌دادند با اشکال معماری کاوش کنند. فتحی پنج دهه پیشگام در معماری زمین بر طیف وسیعی از ساختارها تأثیر گذاشت در سراسر ج، جه، بسیاری از معماران هندی به نمونه‌های او از معماری گلی محلی اشاره ،د تا آن را در زمینه‌های مدرن به کار ببرند. اصول او در سراسر آفریقا، خاورمیانه و در نهایت نیومکزیکو گسترش یافت.

فرانسه: CRAterre

فرانسه یکی از معدود کشورهایی است که عمده‌ترین تکنیک‌های معماری زمینی مانند گلدان و آجر، آجرهای خشتی و خاکی را در خود جای داده است. با پیروی از حسن فتحی و فرانسوا کوینترو، گروه تحقیقاتی فرانسوی CRAterre بر توسعه تکنیک‌ها در معماری زمین تمرکز می‌کند. CRAterre با انقلاب زیست محیطی در اوا، دهه 1970 تحریک شد ترویج یک استراتژی جه، بازسازی و نوسازی هنر زمین سازی. این گروه در اکتشاف پتانسیل ساختمان های بومی در فرانسه و سراسر جهان پیشگام بوده است.

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 6 از 8
نمونه اولیه توسط CRAterre. تصویر از CRAterre

انجمن غیرانتفاعی ماموریت دارد که حفظ کند اطلاعات به طور سنتی زنده منتقل می شود و بسیار گسترده است. این گروه از طریق آموزش تخصصی، تحقیق و تجربه عملی، دانشجویان را با خلاقیت های معماری با زمین آشنا می کند. تحقیقات اکتشافی CRAterre آنها را به توسعه روش‌های پیشرفته مانند بتن ریخته‌شده زمین، خاک خام و مخلوط الیاف گیاهی، خاک پیش‌ساخته و سازه‌های خاکی پرینت سه‌بعدی هدایت کرد.

از زمان تأسیس، برنامه های آموزشی CRAterre با یک استراتژی ،یب شده است تا طیف گسترده ای از همکاران – سازندگان، دانشمندان، معلمان و دانش آموزان را گرد هم بیاورد. نمونه های اولیه مسکن عمومی زمین خام در اندازه واقعی در سراسر جهان ساخته شده است که برخی از آنها ساخته و استفاده شده اند. فرآیند آنها شامل تجزیه و تحلیل عمیق فرهنگ هر ساختمان محلی و جمعیت ،ن است. ،اصر کلان و ،د سرزمینی مانند مصالح محلی و نیازهای فرهنگی برای ایجاد معماری گلی معاصر ،یب شده اند.

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 2 از 8
نمونه اولیه ساختمان توسط CRAterre. تصویر از CRAterre

هند: موسسه زمین آروویل

در بزرگ‌ترین و سریع‌ترین اقتصاد کربن در جهان، مؤسسه Auroville Earth (AVEI) برای آزمایش و ت،یر این روش تأسیس شد. تکنیک های ساخت زمین پایدار. در دهه 1980، بنیانگذار Satprem Maini یکی از اولین افرادی بود که دوره های آموزشی CRAterre را تکمیل کرد. او آموخته های خود را به هند آورد تا AVEI را به ،وان ابتکاری برای آموزش دانشجویان در زمینه معماری زمین راه اندازی کند. از طریق کارگاه‌های مشارکتی منظم، مؤسسه تلاش می‌کند تا افراد را آموزش دهد و توانمند سازد تا با استفاده از تکنیک‌های خاکی، سازه‌های خود را بسازند.

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 4 از 8
جامعه تحقق / موسسه Auroville Earth. تصویر با حسن نیت از موسسه Auroville Earth

این سازمان غیرانتفاعی درگیر تحقیق، توسعه، ترویج و انتقال فناوری‌های ساختم، مبتنی بر زمین است و به طور همزمان جنبشی را در سراسر شبه قاره هند رهبری می‌کند. AVEI نوعی آجر خاک فشرده ساخته شده با یک سری پرس بلوک دستی و مک،زه را اختراع کرده است. آنها همچنین طیف گسترده ای از تکنیک ها را با استفاده از زمین تثبیت شده، به ویژه برای طاق ها و گنبدها توسعه داده اند. این نمونه‌های اولیه در ساختمان‌های عمومی و طرح‌های مسکن ارزان‌قیمت در سراسر هند جای خود را پیدا کرده‌اند.

AVEI مایل است از تاریخ طول، خودسازی هند که در شیوه های بومی دیده می شود، استفاده کند. با ایجاد یک زبان بومی جدید با استفاده از فناوری مدرن با زمین تثبیت شده، فلسفه آنها مبتنی بر آموزش متقابل درسی در مواد محلی و تکنیک های معاصر است. هند مدرن به قدری سریع توسعه یافته است که معماری بومی زمان کافی برای رسیدن به آن را نداشته است. AVEI زمین را در خط مقدم تجسم مجدد مدرنیته در هند قرار می دهد.

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند - تصویر 8 از 8
شارانم / موسسه اروویل زمین . تصویر با حسن نیت از موسسه Auroville Earth

مقاله مرتبط

علم پشت تاب آوری معماری زمین





منبع: https://www.archdaily.com/992851/pioneering-the-revival-of-earth-architecture-egypt-france-and-indi،