چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟ 10 شهر در کانون توجه در سال 2022


چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟ 10 شهر در کانون توجه در سال 2022

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 1 از 11
شهر شیبویا، توکیو تصویر © کوکیچی تاکاهاشی

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

شهرها در طول سال های بی شماری تکامل می یابند و هر لحظه تغییر به تغییرات اجتماعی و معماری بزرگتر می انجامد. کلان شهرها در سراسر جهان دائماً در معرض نیروهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی یا محیطی هستند که هویت بنیادی آنها را تغییر می دهند – شخصیتی که قرار است پویا باشد. همانطور که شهرها از نظر اندازه و تأثیر توسعه می یابند، پیشرفت در درک شهرها و شهرسازی پیچیده تر می شود.

شهرها از توالی روایت ها، ویژگی ها، روابط و ارزش های اجتماعی- فضایی شکل می گیرند که هویت مکان را منع، می کند. معیشت شهر نیز به مردم آن و ارتباط متقابل با آنها بستگی دارد. شهرها همراه با جوامع و شرایطشان تغییر شکل می دهند تا نیازها و ارزش های ،نانشان را منع، کنند.

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 2 از 11چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 3 از 11چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 4 از 11چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 5 از 11چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصاویر بیشتر+ 6

چه چیزی یک شهر را برجسته می کند؟ شهرها در آینده چه تغییراتی را پیش بینی می کنند؟ با پایان یافتن سال، ArchDaily با گردآوری مجموعه‌ای از مقالات سرمقاله‌ای که تا سال 2022 نوشته شده‌اند، خاطرات داستان‌های شهرها را مرور می‌کند.


مقاله مرتبط

روز جه، شهرهای 2022: محلی عمل کنید تا جه، شوید


برلین، آلمان

بلوک های ساختم،: بازاندیشی نما در برلین

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 6 از 11
پردیس ا،ل اسپرینگر / OMA. تصویر © Laurian Ghinitoiu

برلین شهری است که با ،یبی التقاطی از سبک ها و تاریخ غنی تعریف شده است. محیط ساخته شده آن به طور چشمگیری توسط مجموعه ای از برنامه های ساخت و ساز شهرداری، و به ،ه خود، گذشته از ت،یب گسترده مناطق مس، برنامه ریزی شده، و پروژه های متنوع فرهنگی جدید شکل گرفته است. معماری معاصر برلین در ،یب با تأثیرات در سراسر اروپا، ایده های جدیدی را در مورد مفاهیم ساختمان، فرم ها و نماها به نمایش می گذارد.

دبی، امارات متحده ،ی

رم کولهاس در مورد پدیده بلندمرتبه و پتانسیل امارات برای ابداع مجدد شهرنشینی

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 7 از 11
© رنسانس دبی / OMA. تصویر © رنسانس دبی، OMA، 2006

رم کولهاس، یکی از بنیانگذاران دفتر معماری متروپولیتن (OMA)، دریافت کننده جایزه پریتزکر در سال 2000 و نظریه پرداز برجسته شهری، یکی از اولین ،، بود که پدیده بلندمرتبه و تأثیر آن بر دگرگونی شهر را زیر سوال برد. . در سال 2009 که به ویژه توسط منطقه خلیج ، و جاه طلبی های شهری این منطقه مجذوب نهمین دوره دوسالانه شارجهاو در مورد پتانسیل اختراع مجدد شهرنشینی در امارات سخنر، کرد. او به بررسی تحولات مختلف در خلیج می‌پردازد، این منطقه که «شاهد تبدیل یک جامعه تا حدی عشایری، تا حدی مبتنی بر شهر به یک جامعه کلان شهری فعال در سطح جه، بود».

شیبام، یمن

بلندمرتبه های باست، یمن: چگونه درگیری میراث را پاک می کند

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 3 از 11
سازه های بلند خشتی شیبام، یمن. تصویر © Flickr User Dan تحت مجوز (CC BY-SA 2.0).

آسمان ،اش ها یکی از ویژگی های غیر قابل چشم پوشی س،تگاه های معاصر هستند. از سائوپائولو تا نیویورک، از سئول تا دبی – این سازه‌های سر به فلک کشیده بخشی از بافت شهری هستند. تصویر متعارفی که از این سازه ها به دست می آید، نمای دیوارهای پرده ای است، اما در یمن – یک نمونه باست، برخلاف این روند است. یمن مرکزی شهر شیبام است که توسط دیواری مستحکم احاطه شده است. همچنین خانه نمونه‌های خیره‌کننده‌ای از نبوغ معماری است – خانه‌های برجی که قدمت آن‌ها به قرن شانزدهم بازمی‌گردد و تا هفت طبقه امتداد دارند.

شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

بدون برنامه ریزی کوچک: تاریخچه مختصری از معماری شیکاگو

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 8 از 11
طرح شهری 1893 برای شیکاگو. تصویر © Wikimedia User scewing (دامنه عمومی)

شیکاگو، شهر بادگیر، شهر چی، یا شهر دوم. این مک، است که با نام‌های زیادی شناخته می‌شود، اما برای معماران و شهرسازان، به دلیل تاریخچه‌اش معروف است که برخی از شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌ها و پیشرفت‌های مهم را به ما داده است که به شکل‌گیری شهرهای دیگر در سراسر ایالات متحده کمک کرده است. شیکاگو از زمان آغاز به کار خود به مدت طول، به ،وان یک مرکز معماری برای نوآوری خدمت کرده است.

بیروت، لبنان

لینا قطمه در استون گاردن: “باید در برابر هر ز،له مقاومت کرد و به همین دلیل در برابر انفجار در بندر نیز مقاومت کرد”

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 9 از 11
ساختمان آپارتم، باغ سنگی . تصویر © Takuji Shimmura

“ما در یک منطقه ،زه خیز هستیم. بیروت هفت بار مدفون شده است، بنابراین باید در برابر هر ز،له ای مقاومت کند و به همین دلیل در برابر انفجار در بندر نیز مقاومت کرد.” لینا قوتمه را در گفتگو با کانال لوئیزیانا در رابطه با باغ سنگی بیان می کند. ساختم، که با تاب آوری در ذهن ساخته شده است، در شهری که در زیر آوار مدفون شده و چندین بار بازسازی شده است.

بارسلونا، اسپ،ا

بارسلونا، شادی و نظم: مواهب طبیعی و مصنوعی یک شهر نمونه

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 4 از 11
محله Poble Sec و Sant Antoni در بارسلونا. تصویر توسط CityMakers

“همه یا تقریباً تمام تجربیاتی که به ما امکان می دهد جهان را بهتر درک کنیم، دانش مکان های جدید یا افراد جدید را مدیون آنهاست. در نهایت، ما، حتی از نظر حرفه ای، مکان هایی هستیم که بوده ایم و افرادی که داریم. به همین دلیل است که جرأت می‌کنم اول شخص بنویسم تا بگویم چگونه به این نتیجه رسیده‌ام که بارسلونا همان چیزی است که هست، زیرا دو ارزش در آنجا با هم ،یب می‌شوند: شادی و نظم.»

سنگاپور، سنگاپور

چگونه سنگاپور در راه ایجاد یک محیط شهری سبزتر پیشگام است؟

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 5 از 11
Parkroyal Collection Pickering / WOHA و Tierra Design. تصویر از WOHA

سنگاپور اخیراً به طور مداوم در حال ساختن شهرت خود به ،وان یک کشور است شهر در طبیعت، با طراحی سنگاپوری که مدتهاست هوشیاری قوی برای تصدیق اهمیت فضاهای سبز دارد. برنامه ریزان شهری و معماران به طور ی،ان تصمیمی وجد، گرفته اند تا در طبیعت در سرتاسر شهر بافی کنند، زیرا همچنان به ریشه کن ، ساختمان ها و پیشرفت های جدید ادامه می دهد، و اجرای حیات گیاهی به هر شکلی را شامل می شود، خواه از طریق بام های سبز، باغ های عمودی آبشاری یا سرسبزی باشد. دیوارها.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

برج های بابل نیویورک

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 2 از 11
432 Park Avenue / فروشگاه معماران. Image © dbox for CIM Group و Macklowe Properties

جهان با یک قرن شهری مواجه است. جمعیت جهان در حال فروپاشی به مراکز شهرها است زیرا تولید و کشاورزی به انسان کمتری نیاز دارد زیرا فناوری دست انسان را با ماشین ها جایگزین می کند. جمعیت شهری جهان افزایش یافته است از 751 میلیون در سال 1950 به 4.46 میلیارد در سال 2021 خواهد رسید و تا سال 2050 به 6.68 میلیارد خواهد رسید. در حالی که معماران و طراحان می خواهند آینده شهرهای ما را تعریف و کنترل کنند، واقعیت فوری شهر نیویورک اکنون درسی است از آنچه ممکن است. آینده ما باشد پاسخ آن را می توان در ظهور برج منهتن مشاهده کرد.

کپنهاگ، دانمارک

چگونه کپنهاگ برای لذت طراحی شده است

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 10 از 11
نیروگاه انرژی کپن هیل و مرکز تفریحی شهری / BIG. تصویر © Rasmus Hjortshøj

بر اساس گزارش شادی جهان، دانمارک سال‌ها است که همواره در صدر ج، شادترین کشورها قرار دارد. کپنهاگ، پایتخت دانمارک، به‌خاطر ساختمان‌های ساحلی با رنگ‌های روشن و معماری معاصر رادیکال‌اش که هر دو منع،‌کننده روحیه شادی‌بخش شهر هستند، شهرت دارد. کلان شهر دریایی با زیرساخت‌های کربن خنثی، عابران پیاده و دوچرخه‌پسند و قلمرو عمومی پر رونق، مورد علاقه طراحان شهری مورد مطالعه است. طراحان دانمارکی این کد را ش،ته اند تا شهرهای شادتر بسازند و مدل های زیادی برای یادگیری از آنها باقی مانده است.

لندن، ،ستان

فضاهای زندگی مش، در لندن چگونه راه حل هایی را برای افزایش تراکم شهری و املاک و مستغلات ارائه می دهند؟

چه چیزی یک شهر برجسته را می سازد؟  10 شهر در کانون توجه در سال 2022 - تصویر 11 از 11
Gravity Co-Living، لندن. تصویر © Gravity Co-Living

زندگی مش، یک مدل زندگی اجتماعی مس، است که به الف اشاره دارد شکل مدرن مسکن گروهی که زندگی لندن و بریت،ا را به طور کلی متحول کرده است. مفهوم زندگی مش، با ظهور استارت‌آپ‌های مسکن بسیار رایج شده است، به طوری که بسیاری از آنها مسکن مقرون به صرفه را در خانه‌ها و آپارتمان‌ها به طور ی،ان در میان تعداد انگشت شماری از هم خانه‌های بزرگسال به اشتراک گذاشته‌اند.

این مقاله بخشی از موضوعات ArchDaily است: مرور سال ارائه شده توسط Randers Tegl.

“هنگام ایجاد معماری منحصر به فرد، ایده های رویایی همیشه کافی نیستند. ظاهر منحصر به فرد نیاز به شخصیت، شجاعت و مواد متمایز دارد. و قالبی برای دستیابی به چیزهای خارق العاده. در Randers Tegl، هدف ما این است که با جان بخشیدن به آجرهای درجه یک و به دنیای معماری، جلوه ای منحصر به فرد به آجرکاری های استثنایی بیافزاییم. غیرممکن را ممکن می کند. ما مفت،یم که از سال 1911 بخشی از معماری منحصر به فرد در سراسر جهان هستیم.

هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه ها به طور عمیق بررسی می کنیم. بیشتر بد،د موضوعات ArchDaily ما. مثل همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. اگر می خواهید مقاله یا پروژه ای ارسال کنید، با ما تماس بگیرید.




منبع: https://www.archdaily.com/993914/what-makes-an-outstanding-city-10-cities-in-focus-in-2022