کارخانه هنر بوان / معماران روایت


کارخانه هنر بوان / معماران روایت

کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی بیرونی، نما، پنجره
© Kyungsub Shin

کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی بیرونی، نماکارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی داخلی، پله ها، تیرکارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی داخلی، پنجره، پرتوکارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی بیرونی، آجر، پنجره، تیرکارخانه هنر بوان / معماران روایت - تصاویر بیشتر+ 18


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    478 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    نمین هوانگ، سیهونگ کیم

کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی بیرونی، نما
© Kyungsub Shin

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. کارخانه نمک بوان، واقع در مرکز شهر قدیمی در نزدیکی بازار دائمی محلی، نمک تصفیه شده را به روش سنتی تولید می کرد. این بازار در بوان که صنعت شیلات در آن توسعه یافته بود، نقش مهمی داشت اما در نهایت پس از توقف فعالیت آن در سال 2009 به صورت م،وبه باقی ماند. کارخانه هنر بوان در محل این کارخانه نمک قرار دارد. زمین غیر معمول در داخل عمیق است، با ورودی باریک. نمای بلند ف،ی به ،وان یک تسهیلات بازسازی شهری برای ،نان محلی که به بازار رفت و آمد می کنند، به بازار دائمی شهرت دارد.

کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی داخلی، پله
© Kyungsub Shin
کارخانه هنر بوان / معماران روایت - تصویر 18 از
پلان – طبقه همکف
کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی داخلی، پله ها، تیر
© Kyungsub Shin
کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی داخلی
© Kyungsub Shin

توده آجری طبقه اول که عقب نشسته و توده شیرو، فولادی بیرون زده در طبقه دوم با هم تلاقی می کنند و دیواری محصور ایجاد می کنند که پذیرای رهگذران است. طبقه اول با آجر قرمز ناهموار امتداد یک منطقه مس، قدیمی است و جاده ایجاد شده در زیر توده ف،ی ملاحظاتی برای خانه پشت سایت و امتداد کوچه است.

کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی بیرونی، نما، پنجره
© Kyungsub Shin
کارخانه هنر بوان / معماران روایت - تصویر 23 از
بخش طولی 01

سقف شیرو، دو طبقه و نمای بیرونی ف،ی بسیار بازتابنده آن از یک کارخانه نمک الهام گرفته شده است. ستون Y شکل که جرم را تحمل می کند، کشش پیشرو را ایجاد می کند و یک فضای استراحت صمیمی با ارتفاع سقف کم ایجاد می کند. این فضای زیر جرم امکان دیدن چهار سطح از ورودی بازار تا فضای باز در پشت را فراهم می کند. در تراس طبقه دوم با ارتفاع کم، فعالیت های ساختمان می تواند به راحتی به کوچه گسترش یابد و امکان ارتباط با رهگذران را فراهم کند. ارتفاع ساختمان به تدریج در امتداد شیب از تراس تا جرم شیرو، افزایش می یابد و فشار وارده بر اندازه ساختمان کاهش می یابد.

کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره ها، نما
© Kyungsub Shin
کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی بیرونی، آجر، پنجره، تیر
© Kyungsub Shin

لابی با دو طبقه باز دارای نوع ساختمان کارخانه است که ،ت ف،ی آن به شکلی که هست نمایان است. نور طبیعی غنی از پنجره توده شیرو، که به سمت ج، شرقی باز است می ریزد و بر محوطه محصور غلبه می کند. به جز ساختار بیرون زده نامتقارن پیش‌فرض، هر اتاق و نورپردازی دارای چیدمان بسیار ساده و منظمی است تا بعداً برای هر هنرمند یک فضای م،ار ساخته شود. سقف با صفحه عرشه نقره ای نمایان است زیرا مانند یک دیگ نمک است که نور را منع، می کند. پلی کربنات شفاف که طبقه اول را به آرامی ت،یم می کند، نور طبیعی را وارد دفتر می کند. این ماده همچنین به ،وان بالای میز استفاده می شود که با کیسه های نمک رها شده ساخته شده است و یادآور کریستال های نمک تشکیل شده در یک گلدان صاف است.

کارخانه هنر بوان / معماران روایت - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Kyungsub Shin




منبع: https://www.archdaily.com/996461/buan-art-factory-narrative-architects