کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architects


کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architects

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی بیرونی، ستون
© Nicolas Trouillard

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی خارجی، نماکانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی خارجی، پنجره، نماکانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلیکانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی بیرونی، پنجره، باغکانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - تصاویر بیشتر+ 30


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی خارجی، نما
© کوروش شاخ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. از زمان تاسیس شرکت در اوا، سال 19 در سایت Carmes ک،مون-فران کاشته شده است.هفتم قرن، کانوپی میشلین موقعیت خود را به ،وان دفتر مرکزی شرکت در دهه 2000 به دست آورد. این پروژه در سال 2021 تحویل داده شد و با مشارکت انجام شد هنوز هم معماران شاد، ساختن، و پایه، با هدف تجسم تصویر گروه در فضایی دلپذیر، منحصر به فرد و منسجم در حالی که خود را در یک میدان عمومی نمادین قرار می دهد. بخش پذیرایی جدید و ابتکاری دفتر مرکزی نمادی از اختراع مجدد میشلن است که برای رویارویی با چالش های قرن بیست و یکمی طراحی شده است. طراحی و عملیاتی که از منظر اقتصاد دایره ای، با توجه به اثرات زیست محیطی، مفهوم سازی شده است.

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© کوروش شاخ
کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© کوروش شاخ

یک هویت جدید به منظور پاسخ به آرزوی میشلن برای تجدید خود بدون پاک ، گذشته، موقعیت متعهد این پروژه ارائه گسترش دفتر مرکزی فعلی در دو سطح است. این ،د با یک نمای جدید پر انرژی ارائه شده است که به دنبال قدرد، از ساختار تاریخی آن است. پروژه جدید ساختمان های فعلی را به هم متصل می کند، در حالی که به طور همزمان یک منطقه پذیرایی و ورودی اصلی گروه را در بر می گیرد. همچنین به ،وان یک رابط نفوذ پذیر بین فضاهای خصوصی شرکت و میدان عمومی عمل می کند، که مورد دوم نیز در برنامه توسعه ای که توسط شهر و گروه میشلین انجام شده است، بازسازی شده است. از طرح کلی تا تحویل، مفهوم برنامه معماری، و طراحی پروژه، در محدوده یک دوره مشاوره معماری آشکار شد. این روش حضور مستمر و پیگیری در محل امکان درک بیشتر هویت گروه را فراهم می‌آورد و در عین حال روشی آگاهانه را معرفی می‌کند که نیازهای ،نان را تشخیص می‌دهد و برنامه را بر این اساس تطبیق می‌دهد.

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© کوروش شاخ
منطقه پذیرش مرکزی میشلین Canopy / ENCORE HEUREUX Architectes - تصویر 28 از 35
طرح طبقه همکف

برنامه ای چندوجهی و مبتکرانه. چالش اصلی این پروژه، اتصال فضاهای ناهمگن بین خود در یک اتحادیه ثابت بود که قرار بود روزانه هزاران بازدیدکننده را دریافت کند. گلخانه گرمسیری، که توسط ادوارد میشلین در میدان در اوایل دهه 2000 راه اندازی شد، آینده نامعلومی داشت. در برنامه معماری حفظ شد و در تجربه بازدیدکنندگان ادغام شد. این گلخانه دارای لوگو است که به ،وان نمادی از ارزش های گروه در شفافیت و باز بودن نسبت به شهر و جهان عمل می کند.

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلی
© Nicolas Trouillard
کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - تصویر 33 از 35
بخش

میدان درختکاری شده تا لبه‌های میدان کارمس امتداد می‌یابد که با مبلمان، فضای سبز، و نمایش‌های آبی برای اطمینان از طراوت در تابستان ارائه شده است. سایت Carmes، که از لحاظ تاریخی برای کارمندان میشلن محفوظ است، اکنون دسترسی عمومی را ارائه می دهد. این مکان دارای فضاهای نمایشگاهی همه کاره، فروشگاه، موزه گلخانه و کافه اکواتر است. نواحی کاری با مشاغل جدید و روش‌های کار مشارکتی‌تر تطبیق داده می‌شوند و نظم برنامه معماری به گونه‌ای تکامل می‌یابد که بازدیدکنندگان را از منطقه عمومی به فضاهای خصوصی شرکت هدایت کند.

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلی، ویندوز
© Nicolas Trouillard

طراحی لنگر در چالش های معاصر. سایبان چیزی فراتر از یک ساختمان پذیرایی است. ساختار آن به دو چالش اصلی پاسخ می دهد: شفافیت و نزدیکی از یک سو و ردپای کربن کم از سوی دیگر. انتخاب شفافیت با نمای شیشه ای وسیع تجسم یافته است، که توسط سایبان های چوبی که طول 160 متری آن را پوشانده از خورشید محافظت می کند، که هویت منحصر به فرد خود را به مقر جدید ارائه می دهد. انحناها در طراحی معماری و مبلمان رایج است و شبیه ،تیک های میشلین است.

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، صندلی
© Nicolas Trouillard
کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیر
© Nicolas Trouillard
کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، صندلی، میز
© Nicolas Trouillard

مصرف سیمان بسیار محدود بود، به نفع مواد با منابع پایدار، تغییر کاربری و مواد محلی. توجه ویژه ای به منطقه محلی شد و بنابراین ا،ریت قریب به اتفاق شرکت هایی که در ساخت و ساز کار می ،د محلی هستند. استفاده از مصالح منطقه ای یک هدف مش، بود که با هدف اجرای اصول ساده سازنده بدون به خطر انداختن ماهیت صنعتی سایت، مانند استفاده از فولاد برای سازه، یا تصمیم برای نمایان ساختن شبکه و قاب ها انجام می شد.

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلی، نما
© Nicolas Trouillard
کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی داخلی، شیشه
© Nicolas Trouillard

دانش، کیفیت و نوآوری ارزش هایی هستند که میشلن تجسم می کند. آنها به طور کامل توسط آژانس های Encore Heureux و Construire که آنها را در فرآیند پروژه قرار دادند به اشتراک گذاشته شده اند. سایبان نماد چالش های جدیدی است که تحرک پایدار با آن مواجه است و در عین حال ارتباطی را که میشلین و شهر ک،مون فران را متحد می کند را نشان می دهد.

کانوپی میشلین مقر پذیرش / ENCORE HEUREUX Architectes - عکاسی خارجی، نما
© کوروش شاخ




منبع: https://www.archdaily.com/994089/canopy-michelin-headquarters-reception-area-encore-heureux-architectes