کتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران


کتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران

کتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - عکاسی بیرونی
© یوگنی پونز

کتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - عکاسی بیرونیکتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - عکاسی داخلی، اتاق نشیمنکتابخانه رسانه Pélissanne، پارک و پاساژ عمومی / Dominique Coulon & Associés - عکاسی داخلی، گنجهکتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - عکاسی بیرونیکتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - عکاسی بیرونی
© یوگنی پونز

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. شهر Pélissanne یک شهر مستحکم باست، است که در قلب پروونس در فرانسه واقع شده است. کتابخانه رسانه‌ای جدید در عمارت تاریخی مورئو که در سال 1642 ساخته شده و در قلب یک باغ شهری ساخته شده است. بنابراین این ساختمان بخشی از یک چشم انداز غنی و بافت میراث است. گفت،ای پروژه بین دو دوره و دو بعد: عمودی حجم بازسازی شده ساختمان موجود و افقی گسترش. این گفتگو در تضاد بین همگنی ظاهری نماها و سایه های مختلف مصالح محلی مورد استفاده مانند سنگ ا، و روگنس تجسم یافته است.

کتابخانه رسانه Pélissanne، پارک و پاساژ عمومی / Dominique Coulon & Associés - عکاسی داخلی، گنجه
© یوگنی پونز

در بخش موجود، ساختار فضایی ک،یک اتاق‌های به هم پیوسته حفظ شده است و سازماندهی داخلی ساده کتابخانه رسانه را ایجاد می‌کند. ،د فضاهای مشاوره بزرگ و انعطاف پذیر را در دو طبقه نمایش می دهد. سطح زمین به طور گسترده ای به پارک باز می شود و به خواننده اجازه می دهد تا خود را در منظره غوطه ور کند، در حالی که طبقه فوق، فضای کاملا متفاوتی را ارائه می دهد. بازدیدکننده را به سمت تاج چنار با شکوه سوق می دهد، که در آن حفظ شکل منحنی امتداد را هدایت می کند.

کتابخانه رسانه Pélissanne، پارک و پاساژ عمومی / Dominique Coulon & Associés - عکاسی داخلی، قفسه بندی
© یوگنی پونز
کتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - تصویر 16 از 27
طرح طبقه همکف
کتابخانه رسانه پلیسان، پارک و پاساژ عمومی / دومینیک کولون و همکاران - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن
© یوگنی پونز

یک ساختمان مجاور که میدان شهرداری و پارک را به هم متصل می کند نیز بازسازی شده و به گذرگاهی تبدیل شده است که قطب های مختلف را در یک سیستم شهری جه، و باز به هم پیوند می دهد. گذرگاه در اینجا توسط یک فضای کاملاً خالی غرق در نور طبیعی به وجود می آید. طبقات، درها و پنجره های موجود حذف می شوند. کاشی های سقف با کاشی های شیشه ای جایگزین می شوند. نمای پارک به همان شکلی که هست با دریچه‌های نیم دایره‌ای حفظ می‌شود. در سمت تالار شهر، نما در تمام عرض خود باز است و پوشش گیاهی پارک را در بر می گیرد.

کتابخانه رسانه Pélissanne، پارک و پاساژ عمومی / Dominique Coulon & Associés - عکاسی داخلی، طاق
© یوگنی پونز




منبع: https://www.archdaily.com/950343/pelissanne-media-li،ry-park-and-public-p،age-dominique-coulon-and-،ocies