کلینیک دندانپزشکی سنت چارلز / معمار آلن کارل


کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی بیرونی
© Maxime Brouillet

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی بیرونی، نرده، پنجرهکلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی خارجی، نما، پنجرهکلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، آشپزخانهکلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره ها، صندلیکلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - تصاویر بیشتر+ 29


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی بیرونی، نما
© Maxime Brouillet

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. معماران استودیو ژان ورویل، در ورودی Vieux-Longueuil، بین مناطق مس، و تجاری آن، در زمینی که سال‌ها بدون کشت باقی مانده است، یک مجتمع دندانپزشکی به مساحت 2600 متر مربع بر اساس مفهوم بیوفیلیا ساخته است.

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Maxime Brouillet
کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی بیرونی، نرده، پنجره
© Maxime Brouillet

استودیو با توجه به نیازهای دکتر Anh Tuan Nguyen و تیمش – عمدتاً برای داشتن یک کلینیک سبک و مطبوع – و در عین حال با احترام به فلسفه “حداقل ابزار برای حدا،ر تأثیرات”، مداخله ساده ای مبتنی بر استفاده هوشمندانه از مواد را ترجیح داد. و روش های ساخت و ساز با دقت اجرا شده است. Clinique dentaire St-Charles معماری را ارائه می دهد که فضاهای سبز و فعالیت های پارک کاترین-پریموت مجاور و همچنین سرزندگی شهری این بخش از شهر Longueuil را برجسته می کند.

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره ها، صندلی
© Maxime Brouillet
کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، صندلی، نما
© Maxime Brouillet
کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - تصویر 33 از 34
طرح ها

با توجه به ،اصر طبیعی به ،وان عوامل کاهش استرس رو، فیزیولوژیکی، پیشنهاد معماری نور خورشید، درخشندگی و حضور پوشش گیاهی را به حدا،ر می رساند. این کلینیک که در دیوارهای پرده‌ای پوشانده شده است، دارای سطوح شیشه‌ای بسیار شفاف با فیلم‌های کم انتشار با عملکرد بالا است، و در نوری پوشانده شده است که فضای آرامش‌بخشی را فراهم می‌کند.

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، ویندوز
© Maxime Brouillet

شفافیت باعث ایجاد نفوذ بصری در محیط سبز و شهری، با تغییرات فصلی و خلق و خوی آب و هوا و همچنین جریان‌های عابران پیاده می‌شود و مزایایی را هم برای مراجعان و هم برای کل تیم کلینیک فراهم می‌کند. در همبستگی، ارتباط دائمی با فضای بیرونی نیز باز بودن را برای فعالیت‌ها و تعاملات حرفه‌ای در داخل کلینیک فراهم می‌کند.

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، صندلی
© Maxime Brouillet
کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی
© Maxime Brouillet

توزیع محیطی سی و پنج فضای درم، که همگی مجهز به تج،ات پیشرفته و دسترسی جه، کامل هستند، برای هر بیمار و همچنین اعضای تیم کلینیک پیوند بصری با طبیعت اطراف فراهم می کند. فریم‌های ساختاری، سازم،، نور، و آ،تیک ،یبی ریتمیک ایجاد می‌کنند که هویت حجمی را ساختار می‌دهد و در عین حال آن را با تکرارها و برهم‌نهی‌های کارکردی و زیبایی‌شناختی متحرک می‌سازد.

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی، شیشه
© Maxime Brouillet

مفصل بندی قاب ها بازی های سایه ای را ایجاد می کند که با ،اصر معماری ،یب می شود تا شعری بصری را تداعی کننده فراو، طبیعت به نمایش بگذارد. استراتژی‌ها برای برجسته ، تضادهای بین داخلی و خارجی، و بهینه‌سازی، از طریق کنتراست‌ها و نور پس‌زمینه، احساس برتری سفیدی به کار می‌روند. فراتر از بیان معماری، کلینیک با ت،یر تصاویر فضاهای سبز و ساختمان‌های مجاور در یک جلوه آینه‌ای آشتی‌جو، به طور هماهنگ با بخش خود ،یب می‌شود.

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© Maxime Brouillet
کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره
© Maxime Brouillet

فراتر از دستاورد خود به ،وان ادغام ،اصر بیوفیلیک که به رفاه همه کمک می کند، Clinique dentaire St-Charles فعالیت ها و فضاهایی را ایجاد می کند که آن را در یک بافت زنده قرار می دهد، بنابراین به سرزندگی بخش و همچنین حس کمک می کند. ایمنی شهری و هنگامی که این مجتمع نورپردازی می کند، به ،وان یک نقطه عطف برای ورود به منطقه تجاری شلوغ Vieux-Longueuil عمل می کند.

کلینیک دندانپزشکی سنت چار، / معمار آلن کارل - عکاسی بیرونی، نما
© Maxime Brouillet




منبع: https://www.archdaily.com/993151/st-charles-dental-clinic-alain-carle-architecte