زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت


زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 1 از 13
© فنگ شائو

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

غرفه‌ها و تاسیسات موقت، مانند مواردی که در رویدادها، نمایشگاه‌ها یا جشنواره‌ها استفاده می‌شوند، به دلیل شرایط زودگذرشان، هنگام پرداختن به اقتصاد دایره‌ای در معماری، خود را به ،وان یک چالش بزرگ معرفی می‌کنند. پرداختن به مدیریت منابع و تلاش برای است،اج حدا،ر ارزش از مواد و به حداقل رساندن ضایعات و آلودگی در حین طراحی ساختاری که قرار است برای مدت زمان محدودی مورد استفاده قرار گیرد، متناقض به نظر می رسد. با این حال، چندین استراتژی برای بازنگری در نحوه طراحی این ساختارها به منظور ارتقای دایره ای بودن وجود دارد.

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 2 از 13زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 3 از 13زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 4 از 13زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 5 از 13زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصاویر بیشتر+ 8

با پیروی از راهبردهای خاصی مانند تغییر کاربری اجزا و دادن ج، تازه به آنها، حفظ سازه و تعریف مجدد کاربری مورد نظر یا حتی جابجایی آلاچیق ها برای فعال ، زندگی شهری در اطراف آنها؛ تاسیسات موقت می تواند به گونه ای طراحی و ساخته شود که به ایجاد رویکردی پایدارتر و مسئولانه تر برای طراحی رویداد و نمایشگاه کمک کند، که هم به نفع محیط زیست و هم اقتصاد است.

استفاده مجدد از مواد

غرفه مبلمان S و زندگی پس از مرگ آن / طراحی و تحقیق روی

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 6 از 13
© فنگ شائو

این غرفه به گونه ای طراحی شده است که امکان جداسازی آسان و استفاده مجدد از مصالح برای پروژه های آینده را فراهم می کند. این شامل 821 قطعه تخته سه لا با اندازه استاندارد است که یک ماده ساختم، پرکاربرد است. در پایان نمایشگاه، این قطعات تخته سه لا تغییر کاربری داده و 410 مجموعه میز و صندلی را برای جوامع روستایی زنده می کند. هر قطعه را می توان به یک میز شش گوش کامل یا 3 صندلی مستطیلی تبدیل کرد. مبلم، که می توانند به اشکال مختلف ،یب شوند تا تعامل و سرگرمی را افزایش دهند.

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 2 از 13
© مینگ چن
زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 7 از 13
© طراحی و تحقیق روی
زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 3 از 13
© مینگ چن

یک هدف جدید

نمایشگاه غرفه مراکش 2020 دبی / OUALALOU+CHOI

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 4 از 13
© مارک گودوین

پس از پایان نمایشگاه 2020، غرفه موقت به گونه ای طراحی شده است که به یک مجتمع مس، تبدیل شود و به جای برچیدن کامل، آن را برای استفاده جدید تغییر کاربری دهد. امکانات موجود قرار است با دقت به آپارتمان‌ها، است، شنای 80 متر مربعی، باشگاه بدنسازی، و سالن استراحت مش، تبدیل شوند. این رویکرد، مواد و منابع را تا زم، که ممکن است در استفاده نگه می دارد، در حالی که ضایعات و اثرات زیست محیطی مرتبط با ساخت و سازهای جدید را نیز کاهش می دهد.

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 8 از 13
© مارک گودوین
زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 10 از 13
© OUALALOU+CHOI
زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 9 از 13
© مارک گودوین

جابجایی سازه ها

غرفه Upcycling موزه فضای باز ایکاروس / معماران بارمن

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 5 از 13
© فابیو پورژینو

این پروژه بخشی از برنامه MePart است که هدف آن جان تازه‌ای به تاسیسات و سازه‌های موقت تولید شده توسط رویدادهای فرهنگی مهم از طریق یک پلت فرم شبکه برای ترویج گذار به سمت اقتصاد دایره‌ای است. سناریوهای شهری جدیدی را از طریق جابجایی منابع رویدادهای موقت ایجاد می کند. این یک راه قدرتمند برای تعامل با جوامع و تشویق مشارکت در حفظ ساختار، ترویج احساس مالکیت جامعه و غرور مدنی، و ایجاد پویایی رشد پایدار برای قلمرو است.

زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 11 از 13
© فابیو پورژینو
زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 13 از 13
با حسن نیت از معماران بارمن
زندگی پس از مرگ غرفه ها: کاوش استفاده مجدد در معماری موقت - تصویر 12 از 13
© فابیو پورژینو

این مقاله بخشی از موضوعات ArchDaily است: اقتصاد دایره ای. هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه های معماری به طور عمیق بررسی می کنیم. از شما دعوت می کنیم تا در مورد آن بیشتر بد،د موضوعات ArchDaily ما. و مانند همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. اگر می خواهید مقاله یا پروژه ای ارسال کنید، با ما تماس بگیرید.

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 17 فوریه 2023 منتشر شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/996532/afterlife-of-pavilions-exploring-reuse-in-temporary-architecture