مفتول سیاه آنیل شدهBlack annealed wire ‌فروشگاه اینترنتی آهن‌آنلاین | fouladgostar

مفتول سیاه آنیل شدهBlack annealed wire ‌فروشگاه اینترنتی آهن‌آنلاین | fouladgostar

در واقع سیم آرماتوربندی طی فرآیند آنیل شدن یا پخته شدن،در دمای بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد حرارت دیده و در شرایط خلاء در کوره مخصوص تا زمانیکه خصوصیات شیمیایی خود را از دست ندهد پخته و تولید می شود. از این مفتولهای سفید شده در امور مختلفی استفاده می شود که شامل ساخت توری مش، صفحات سوراخ دار یا مشبک و ساخت وسایلی مانند یخچال و جا رختیهای فلزی هستند. پس همانطور که مشاهده می کنید نوع استفاده از سیم مفتول سیاه با سیم مفتول اسید شویی شده متفاوت است که این تفاوت مصرف به تفاوت در خاصیتهای شیمیایی و فیزیکی آنها مربوط می شود و آنها را به محصولاتی خاص  تبدیل می کند. کاربرد مفتول آنیل شده و پخته در آرماتوربندی، سیم مهاری در ساختمان سازی و سدسازی، پل سازی و مصارف صنعتی، بسته بندی، ساخت انواع مفتول گالوانیزه، تولید انواع توری و مش می باشد. تولیدات مفتولی این شرکت بصورت کلاف با شاخه طبق سفارش مشتری و قطر آن از ۱٫۵ الی ۵ میل و از جنس فولاد پر کرین و بصورت گالوانیزه و سیاه می باشد. مفتول سیاه پخته که با نامهای دیگری نیز در بازار نامیده می شود مثل مفتول آنیل شده ، مفتول پخته ، مفتول آرماتوربندی ، مفتول اتصال یا سیم نرم و در لاتین به آن  Black Annealed Wire  گفته می شود .

  • علت ذکر صفت سیاه برای این محصول ، رنگ سیاهی است که به علت وجود ذرات دوده های سیاه در قشر بیرونی و اطراف مفتول سیاه پخته است .
  • تنها دو روش برای بستن میلگردها در گره ها وجود دارد، روش ضربدری و روش کراواتی.
  • اگر مقاومت سیم های تسمه ای در مقایسه با سیم های فابریک کمتر باشد چندان دور از انتظار نیست زیرا آن ها را از ضایعات تولید می کنند.البته ناگفته نماند قیمت سیم های تسمه ای کمتر از نوع فابریک است.
  • در نوع انباشتی مجموعه ای از مفتول های کشیده شده ( مثلا” تعدادی قرقره حاوی مفتول ) در داخل کوره آنیل حرارت دیده و سپس خنک می شود .

این آرایش جدید مولکولی باعث  تغییر در شکل پذیری ، نرمی و سختی فلز شده و در حالی  که فلز خنک می شود؛ آرایش جدیدی صورت گرفته و در اصطلاح Recrystallize می شود . در فرایند آنیلینگ، فلز حرارت  داده میشود و این حرارات  بالاتر از دمای کریستالیشن ( تبلور یا بلور سازی ) است و باید در یک بازه زمانی مناسب و استاندارد انجام شود. در مورد انتخاب بهترین نوع مفتول ، متناسب برای کار خود شما می توانید با مشاوران شرکت فولاد صنعت تماس حاصل فرمائید.همچنین می توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. با توجه به نوسانات بازار ، گرفتن تایید مجدد قیمت مفتول آنیل شده لطفا با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید. امروزه در صنعت، محصولات با سهولت نصب و سادگی اجرا بسیار حایز اهمیت فولاد گستر کیانی می باشند.

آنیل مفتول

البته این نکته قابل ذکراست که استحکام کششی و مقاومت آن در برابر شرایط بد جوی و اکسیداسیون از مفتول گالوانیزه گرم پایین تر است. البته این نکته قابل ذکراست که استحکام کششی و مقاومت آن در برابر شرایط بد جوی و اکسیداسیون از مفتول گالوانیزه گرم پایین تر است. کاربرد مفتول سیاه آنیل شده در صنعت بسته بندی ، قالب بندی ، آرماتوربندی به عنوان متریال اولیه مفتول های گالوانیزه و … می باشد.

قیمت سیم آرماتوربندی ( مفتول سیاه )

مفتول سیاه ، مفتول های سخت صنعتی است که در دمای بین 750 تا 900 درجه سانتیگراد حرارت دیده و در شرایط خلاء در کوره مخصوص تا زمانیکه خصوصیات شیمیایی خود را از دست ندهد پخته و تولید می شود. برای تولید مفتول ابتدا شمش مورد استفاده را در کوره هایی با دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهند. بعد از اینکه شمش کاملاً به حالت مذاب در آمد ، آن را به دستگاه نورد منتقل می کنند. بعد از مرحله نورد ، مفتول را توسط دستگاه‌های تولید کلاف به کویل یا توپی مفتول تبدیل می کند. لازم به ذکر است که روش خنک کردن مفتول از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ به طوری که اگر این مرحله به درستی انجام نشود ، مفتول پس از طی کردن مراحل نهایی حالت ترد و شکننده پیدا می کند. در واقع برای خنک کردن مفتول ، در مرحله نورد به مرور از دمای مفتول کاسته می شود.

شرکت کشش علم صنعت – شعبه 2

البته مفتول ها بیشتر از اینکه برای مصارف ساختمانی استفاده شوند ، در صنایع دیگر کاربرد دارند. کارخانجات کشش مفتول یکی از صنایع نهایی صنعت فولاد محسوب می شوند. در واقع کششی که هنگام تولید مفتول های کشش شده اعمال می ‌شود ، تغییری در ترکیب شیمیایی و میزان عناصر به کار رفته در آلیاژ مفتول به وجود نمی آورد اما خواص مکانیکی و فیزیکی آن را دستخوش تغییرات می کند.