پروژه مبلمان شهری Symbiotic / استودیو معماری BLUE


پروژه مبلمان شهری Symbiotic / استودیو معماری BLUE

پروژه مبلمان شهری همزیستی / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، میز، تیرآهن، آجر، صندلی
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)

پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، پرتوپروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، تیر، نردهپروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، میز، چوبپروژه مبلمان شهری Symbiotic / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلیپروژه مبلمان شهری همزیستی / استودیو معماری آبی - تصاویر بیشتر+ 18


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، پرتو
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)

شهر “برآمدگی ها” – فضاهای متنوع و اجزای همه کاره تجربه زندگی روزمره را در یک شهر آزادانه در حال رشد تشکیل می دهند. مردم می توانند از فرصت های ارائه شده در جامعه معاصر بدون محدودیت استفاده کنند. آنها می توانند تخیل خود را بر روی این “برآمدگی ها” در بافت شهری آزاد کنند. این اجازه می دهد تا امکانات جدید و منحصر به فرد رخ دهد. افراد خلاق می‌توانند از این «برآمدگی‌ها» برای ساختن فضاهایی استفاده کنند که دیگر به یک هدف اختصاص داده نمی‌شوند، بلکه فضاهایی چند منظوره با فعالیت‌های موقتی هستند. در آن لحظه، حس زندگی و خانه ایجاد می شود.

پروژه مبلمان شهری همزیستی / استودیو معماری BLUE - عکاسی بیرونی، حصار
© Shuhei Aoyama
پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری آبی - آجر
© Shuhei Aoyama

شهر هموار – ا،ر شهرهای مدرن به تدریج بافت محلی و “برآمدگی” خود را از دست داده اند. ما توانایی خود را برای شکل دادن به شهرها از دست داده ایم و زندگی ما تحت قو،ن عملیاتی کارآمد قرار گرفته است. تعامل بین مردم و شهرها دیگر مانند گذشته متنوع نیست. با کاهش فعالیت های فردی، حس گذرا خانه نیز از بین رفته است.

پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، تیر، نرده
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)

رابطه همزیستی – یک رابطه همزیستی به این صورت تعریف می‌شود: وقتی دو موجود نزدیک با هم زندگی می‌کنند، یکی از دیگری انرژی می‌گیرد، یا از یکدیگر سود می‌برند. برای برآوردن نیازهای مختلف مردم، ما زندگی فردی و فضای شهری را با طراحی مبلمان شهری جدید گرد هم می آوریم. ما این تسهیلات چند منظوره را «مبلمان شهری همزیست» می نامیم. از طریق این سری مبلمان، ما امیدواریم که حس خانه را به فضای عمومی شهری بازگرد،م. مبلمان متکی به فضاهای شهری است و فضاهای شهری به دلیل مبلمان پر جنب و جوش می شوند.

پروژه مبلمان شهری Symbiotic / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)
پروژه مبلمان شهری همزیستی / استودیو معماری BLUE - تصویر 21 از 23
رابطه همزیستی مبلمان و فضای شهری
پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، میز، نیمکت
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)

پروژه مبلمان شهری همزیستی – اولین نسخه از “پروژه مبلمان شهری همزیست” در آزمایشگاه UCCA در پکن به نمایش گذاشته شد. نسخه دوم در نهمین دوسالانه شهرسازی/معماری دو شهر در شنژن نشان داده شده است. مواد اصلی نسخه اول در پکن فولاد و گردو است. پنج صحنه مختلف شهری برای نشان دادن رابطه همزیستی مبلمان و شهر در نمایشگاه نصب شده است.

پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© Ruijing P،to

“پروژه مبلمان شهری همزیستی” در بخش “ماجراجویی بیش از انسان” و بخش ویژه “پناهگاه برای حیوانات شهری” قرار دارد. در «ماجراجویی بیش از انسان»، مبلمان روی پله‌های بیرونی قرار دارند و فضایی را برای لذت بردن از آفتاب و ملاقات با دوستان جدید فراهم می‌کنند. روی پله های بزرگ، یک میز بزرگ و یک میز بلند برای جمع شدن است. نیمکت های بلند نیز فضایی را برای نشستن افراد در کنار هم فراهم می کند. اگر ،ی می خواهد تنها باشد، صندلی فردی و نیمکت کوچک بهترین انتخاب هستند. وقتی نرده‌ای که مردم همیشه از کنار آن عبور می‌کنند با میز کوچکی که روی آن آویزان است برخورد می‌کند، نرده به فضایی جذاب برای توقف، ماندن و نوشیدن یک فنجان قهوه تبدیل می‌شود. هنگامی که ستون بزرگ ناهموار توسط یک صندلی و یک تخته میز در آغوش گرفته می شود، محبوب می شود.

پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، میز، چوب
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)
پروژه مبلمان شهری همزیستی / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، نیمکت
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)

در بخش ویژه “پناهگاه برای حیوانات شهری”، یک “پناهگاه” برای مردم و گربه ها به گوشه ای که به راحتی نادیده گرفته می شود در نزدیکی تج،ات شیر ​​آتش نش، متکی است. گوشه به دلیل مبلمان به فضایی راحت تبدیل می شود. “پناهگاه” مردم را در آغوش می گیرد و فضای پایینی که از پارچه نرم ساخته شده است خانه ای راحت برای گربه ها است. مردم و گربه‌ها در اینجا «هم اتاقی» و دوستان خوبی می‌شوند.

پروژه مبلمان شهری سیمبیوتیک / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی، میز، تیر
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)

پس از افتتاح، مردم از مبلمان به روش خود استفاده می کنند. آنها یک فنجان قهوه می نوشند و از غذا در اینجا لذت می برند. همچنین برخی افراد برای کار روی میزها می نشینند و لپ تاپ خود را روشن می کنند. در نزدیکی آنها، شخصی در حال خواندن کتاب با موسیقی در هدفون است. گاهی اوقات افرادی که در حال نقاشی هستند را می توان در اینجا پیدا کرد. میزهای بزرگ مکان های بسیار خوبی برای افراد برای گفتگو یا باز ، نقشه های خود برای یافتن مقصد بعدی هستند. همچنین، اینجا انتخاب خوبی برای لذت بردن از نور خورشید است. افراد مختلف در اینجا یکدیگر را ملاقات می کنند. برخی از آنها اولین دیالوگ خود را آغاز می کنند. برخی از آنها هنوز در حالی که در میان جمعیت نشسته اند از اوقات فردی لذت می برند. جای تعجب است که افراد زیادی برای حفظ این لحظه شاد اینجا ع، دسته جمعی می گیرند.

پروژه مبلمان شهری Symbiotic / استودیو معماری BLUE - عکاسی داخلی
© Anson (شرکت ارتباطات فرهنگ آرو، با مسئولیت محدود)




منبع: https://www.archdaily.com/1000365/symbiotic-urban-furniture-project-blue-architecture-studio