یافتن هندی در معماری مسکونی معاصر


یافتن هندی در معماری مس، معاصر

یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 1 از 6
On the Brooks House توسط Monsoon Collective با استفاده از مواد بومی سنتی، معاصر را با سنتی ،یب می‌کند. تصویر © K. Midhul

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

فرهنگ طراحی معاصر هند را می توان به درستی با یک کلمه توصیف کرد – تلفیقی. نگاهی دقیق به روند مد، سینما، موسیقی و هنر به زودی روند این کشور را آشکار می کند آرزوها به ،وان یک ملت جه، شده هنر و طراحی هند که در عصر جدید عیاشی دارد، ،یبی از تأثیرات زندگی سنتی و دنیای غرب است. یک تصویر «نئو-هندی» شکل‌های متعددی از بیان فرهنگی، از جمله معماری و طراحی داخلی را نشان می‌دهد. همانطور که هندی‌ها و معماری هندی جایگاه کشور را در جهان حک می‌کنند، یک گرایش طراحی جدید شکوفا می‌شود – روندی که توسط سبک زندگی مدرن، تأثیرات بین‌المللی، گذشته استعماری و میل به ارتباط با ریشه‌های خود هدایت می‌شود.

یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 2 از 6یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 3 از 6یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 4 از 6یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 5 از 6یافتن هندی در معماری مس، معاصر - تصاویر بیشتر+ 1

چند سال پس از استقلال از سلطه بریت،ا، فرهنگ هند تحت تأثیر غرب بود، منجر به “تلفیقی” از حساسیت های هند با دیدگاه های غربی در مورد طراحی شد. بسیاری از زیبایی شناسی مدرن هند دارای ادغام هوشمندانه ،اصر طراحی از هر دو فرهنگ است. طراحی هندی را می توان به بهترین شکل توصیف کرد دیگ ذوب رویه های جه، در ارتباط با زبان طراحی که ریشه در میراث محلی دارد استفاده می شود. در میان جامعه معماری، این رویکرد طراحی کار تجربی را به وجود آورده است که هویت اساسی معماری هند را زیر سوال می برد. معماری است هندی به دلیل تکنیک های ساختم، و پالت مصالح قابل مشاهده آن است یا هویت آن در پدیدارشناسی و م،ا یافت می شود؟

یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 3 از 6
ساختار House Under the Trees by Doro با درایت به درختان موجود در سایت پاسخ می دهد. تصویر © The Fishy Project

معماری معاصر هند در گذشته پیچیده این کشور و تعدد آینده آن قرار دارد. تاریخ شبه قاره حکم می کند که معماری آن پاسخی مستقیم به بافت و اقلیم آن باشد. آینده شکلی ساخته شده را می طلبد که نیازهای زندگی خصوصی، سبک زندگی جه، و پیشرفت فناوری را برآورده کند. در تلاش برای ایجاد تعادل بین قدیمی و جدید، به نظر می رسد روندهای معماری مس، فعلی بر ایجاد حس بصری تمرکز دارند. هندی بودن به طراحی


مقاله مرتبط

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند


امروزه، بازار معماری هندی از گرایش «هندی‌سازی» پیروی می‌کند، که در آن ،اصر طراحی منطقه‌ای به دلیل زیبایی‌شناسی‌شان مورد توجه قرار می‌گیرند تا عملکرد زمینه‌ای‌شان. معماری هندی و طراحی داخلی به ،یبی تند از ال،ا، مواد و ،اصر طراحی کاهش یافته است که تصویری بیرونی از ریشه محلی بودن را ایجاد می کند. درست مانند دیگر جنبه‌های فرهنگ پاپ هند، برخی از نمونه‌های معماری معاصر زیبایی‌شناسی هند را از طریق آرمان‌های نظم و طراحی غربی به تصویر می‌کشند که ناخودآگاه از آرمان‌های استعماری پیروی می‌کنند.

یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 4 از 6
Mud House توسط Sketch Design Studio از مواد محلی تهیه شده مانند زمین و علف های وحشی بلند استفاده می کند. تصویر © Jeevan Jyot

نمایی استعمارشده از طراحی هندی

از زم، که هند به یک کشور مستقل تبدیل شد، روند استعمار زدایی از معماری و طراحی در جریان بوده است. جنبش مدرنیستی بوم نقاشی را برای این کشور آینده امیدوار کننده ای را بر روی گذشته استعماری خود بنویسد. برای طراحان آموزش دیده در غرب، مانند لوکوربوزیه و آچیوت کاویند، هند به ،وان محل آزمایشی برای ابداع هویتی بود که واقعیت ها را با جاه طلبی های کشور پل می کرد. آنچه به دست آمد، ساختمان هایی است که با ،اصر بومی هندی تحمیل شده بر اشکال مدرنیستی غربی – رویکردی طراحی که هنوز هم وجود دارد، به ویژه در معماری مس، معاصر، آزمایش می شود.

تلاش های قبلی برای “هندی سازی” را می توان در سبک هند و ساراسنیک مشاهده کرد که در دوران استعمار این کشور برجسته شد. سبک احیاگر برگرفته از مواجهه غربی با تصاویر ساختمان های هندی است، ترسیم ایده ،یسی ها از چیستی معماری هند. ساختار اصلی این ساختمان‌ها از احیای گوتیک و سبک‌های نئوک،یک غرب تقلید می‌کند و ویژگی‌های خاص هندی به ،وان تزئین اضافه شده است. شاید این سابقه ای بود که «هندی شدن» در معماری معاصر غالب شد.

یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 5 از 6
طراحی مدرن برای آپارتمان های کانچن جونگا آب و هوا و نیازهای اجتماعی هند را در نظر گرفته است. تصویر از چار، کوریا

در قرن بیست و یکم، طراحی هندی هنوز در تلاش است تا خارج از محدوده دکترین های غربی عمل کند. آموزش معماری در کشور متخصصان جو، را تربیت می کند تا از فلسفه های معماری مدرنیستی پیروی کنند که بیشتر آن ها معماری هندی محسوب می شوند اما یک تنوع منطقه ای از توسعه معماری غربی. به نظر می‌رسد سبک هندو ساراسنیک و معماری مدرنیستی همگنی را در هویت معماری هند به ارمغان آورده است، جایی که تنوع منطقه‌ای غیرقابل لمس شده است.

معماری مس، معاصر

“هندی شدن” نیز نتیجه تقاضاهای بازار و صنایع دستی در حال از بین رفتن است. با پیروی از ایده‌آل‌های هند و غربی در طراحی، صنایع دستی مدرن به طور فزاینده‌ای برای تکرار تصاویر پرطرفدار استفاده می‌شوند. طراحی کمتر بر اصول استفاده از مواد و صنایع دستی محلی متمرکز شده است. ما اکنون ،اصر هندی را برای جا دادن در الف تحمیل می کنیم سنتی-معاصر ایده معماری» معمار ،ن بنگلور شیناس شباز را به اشتراک می گذارد.

به ویژه در طراحی داخلی مورد توجه قرار گرفته است، برخی از ،اصر طراحی به طور ضمنی به ارمغان می آورند هندی لمس به فضا دنبال ، این سبک ترند اغلب منجر به سازش در عملکرد ،اصر طراحی می شود. ما اکنون میانبرهای زیادی برای به نظر رسیدن طراحی داریم هندی شدهشیناس توضیح می‌دهد، «مثلاً ظاهر آتانگودی کفپوش – یک صنایع دستی سنتی با خواص سازگار با محیط زیست – با استفاده از کاشی های چاپی ماشینی با قیمت من، ت،یر می شود. با کمیاب شدن و گران شدن صنایع دستی، کاربردهای طراحی هندی از بین رفته است. مواد و تکنیک های محلی به ،اصر تزئینی صرف ت،یم می شوند.

یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 2 از 6
جرم و مصالح ساخته شده خانه چند ساله توسط استودیوی طراحی سیفتی به آب و هوای شدید منطقه پاسخ می دهد. تصویر © Suryan // Dang

چه چیزی معماری مس، را “هندی” می کند؟

با عبرت گرفتن از سوابق تاریخی، معماری زم، هندی است که بر اساس بافت و نیازهای اجتماعی سازگار باشد. معماری هند به طور ذاتی متنوع است و در پاسخ به مناظر جغرافیایی و فرهنگی متفاوت است. Jay Vadodaria در مورد غیرعملی توضیح می دهد: “به طور سنتی، معماری مس، هند مجموعه ای از فضاهای چند منظوره بود که در سطوح حریم خصوصی متفاوت بود.” تجاری‌سازی و سبک‌های زندگی مدرن، چیدمان‌ها را به خانه‌های ت،یم‌بندی شده تغییر داده است که بین محلی‌گرایی و بین‌المللی‌گرایی باقی مانده است.

از نظر زیبایی شناختی، معماری هند حدا،ری است. زیبایی شناسی هندی با الهام از طبیعت، م،ویت و لذت تجربه انس،، پر سر و صدا، رنگارنگ و منظم است. معماری مذهبی و بومی به تزئینات دقیق و هنری اشاره دارد که الهام‌بخش شیوه‌های محلی است، که تضاد کامل با اصول طراحی مدرنیستی غربی است. معماری هندی نیز به دلیل طراحی های پایدار به چشم انداز مواد طبیعی گره خورده است بازتر و رساتر.

یافتن سرخپوست در معماری مس، معاصر - تصویر 6 از 6
تزیینات نفیس در معماری مغول. تصویر © Siddhita Upare

در پرتو طراحی استعمارزدایی، معماری هند برای احیای اصول محلی پست مدرنیستی در حال انجام است. این جنبش استراتژی‌های پایدار را برای بازبینی ریشه‌های معماری هند بررسی خواهد کرد. تحقیق در مورد ماهیت واقعی طراحی مس، هند، صنعت معماری را به جلو می برد و آن را به ،وان یک سوال باقی می گذارد که هنوز باید پاسخ داده شود.

این مقاله بخشی از موضوعات ArchDaily است: خانه معاصر، با افتخار توسط سازنده.

سازنده مسابقات معماری را به ،وان ابزاری مؤثر برای دستیابی به پیشرفت با پرورش ایده‌های پیشگامانه که صنعت را به جلو می‌برد جشن می‌گیرد. از طریق رقابت‌های دانشگاهی و پروژه‌ای، ما در حال ایجاد جامعه‌ای فراگیر و متنوع از معماران و طراحان هستیم، با ترویج موضوعات حیاتی مانند مسکن مقرون‌به‌صرفه، پایدار و در مقیاس کوچک برای رسیدگی به چالش‌های جه،. هدف ما الهام بخشیدن به نسل بعدی طراحان برای ارائه راه حل های نوآورانه و به چالش کشیدن وضعیت موجود است.

هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه های معماری به طور عمیق بررسی می کنیم. از شما دعوت می کنیم تا در مورد آن بیشتر بد،د موضوعات ArchDaily ما. و مانند همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. اگر می خواهید مقاله یا پروژه ای ارسال کنید، با ما تماس بگیرید.


مقاله مرتبط

حیاط ها: قلب خانه های چند نسلی در هند





منبع: https://www.archdaily.com/1000294/what-makes-residential-architecture-indian