“ساختن یک ملت خلاق”: قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می کند.


“ساختن یک ملت خلاق”: قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می کند.

"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 1 از 6
Pal،o Cavalli Franchetti. تصویر با حسن نیت ارائه شده از ArTono | شاتر استاک

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در هجدهمین نمایشگاه بین المللی معماری – La Biennale di Venezia، قطر ایجاد می کند نمایشگاه مستند “ساختن یک ملت خلاق” را در ACP – Pal،o Franchetti، از 14 می تا 26 نوامبر 2023 ارائه خواهد کرد. این اولین باری است که جدیدترین نهادهای فرهنگی قطر در خارج از کشور خود برجسته می شوند.

ELEMENTAL، Herzog & de Meuron، Office for Metropolitan Architecture (OMA)، فیلیپ استارک، و UNStudio تنها تعدادی از شرکت های معماری مشهور بین المللی هستند که با موزه های قطر برای ایجاد پنج مرکز فرهنگی جدید در قطر همکاری می کنند. ساخت‌وسازهای جدید توسط موزه‌های قطر نظارت خواهند شد که وظیفه حفظ و گسترش دارایی‌های فرهنگی قطر از طریق مدیریت شبکه در حال گسترش این کشور از موزه‌ها، مکان‌های میراث، جشنواره‌ها و تأسیسات هنری عمومی را بر عهده دارند.

"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 2 از 6"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 3 از 6"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 4 از 6"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 5 از 6ساخت یک ملت خلاق: قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصاویر بیشتر+ 1

نمایشگاه Pal،o Franchetti برای به تصویر کشیدن هر پروژه به ،وان یک پاسخ معماری متفکرانه به یکی از اجزای برنامه ملت‌سازی فرهنگی موزه‌های قطر، رندرها، تصاویر، طرح‌ها، مطالعات، مدل‌ها، ویدئو و چندرسانه‌ای همه‌جانبه را ،یب می‌کند. هر مؤسسه آینده، چه از ابتدا ساخته شده باشد و چه از طریق استفاده مجدد تطبیقی، تعهد قطر به معماری را به ،وان ابزاری تاکتیکی برای دستیابی به اه، فرهنگی آینده‌نگر کشور نشان می‌دهد، همانطور که در چشم‌انداز ملی قطر 2030 بیان شده است، که عمدتاً هدف آن توسعه خلاقانه است. جامعه متنوع و نوآور از طریق سرمایه گذاری در محیط ساخته شده.


مقاله مرتبط

OMA، Herzog & de Meuron، و ELEMENTAL برای طراحی سه موزه جدید در قطر


قطر به ،وان حامی اصلی ساخت یک ملت خلاق در ACP-Pal،o Franchetti، به ،وان بخشی از تعهد خود به پیشبرد گفتگوی بین المللی از طریق معماری، بودجه ای را برای نمایشگاه ویژه آثار معمار مشهور ژاپنی کنگو کوما کمک کرده است. یکی از مشهورترین معمار، که اکنون در ژاپن مشغول به کار است، کنگو کوما است که به دلیل ادغام معماری و طبیعت و تاکیدش بر نور طبیعی و مصالح طبیعی، عمدتاً چوب، مورد تحسین قرار گرفته است. موزه پل چوبی یاسوهارا، هتل گاردن تراس ناکازاکی در ج، غربی ژاپن، استراحتگاه آبگرم یونفنگ در چین، وی اند ای داندی و استادیوم ملی ژاپن، نمایشگاه بازی های المپیک 2020، تنها تعدادی از سازه های شناخته شده او هستند. نمایش، “Onomatopoeia – پروژه های برگزیده”، به کل طیف کار کوما در مواد مختلف نگاه می کند. یک غرفه ف،ی در مقیاس بزرگ که توسط کوما طراحی شده است، فضای مرکزی را در باغ دیواری Pal،o Franchetti اشغال خواهد کرد.

قطر که در خلیج ، واقع شده است، در چند سال گذشته شاهد تحولات جدیدی در طراحی بوده است. این کشور جوان خانه زیرساخت های منحصر به فردی است که توسط معماران مشهور جهان از جمله IM Pei، Jean Nouvel، Zaha Hadid و Rem Koolhaas طراحی شده است. به دنبال پروژه موزه سازی کشور در سال گذشته، موزه های قطر اعلام ،د که OMA، Herzog & de Meuron و ELEMENTAL سه موزه جدید را در دوحه طراحی خواهند کرد که مضامین هنر اسلامی، هنر معاصر و تکامل صنعت خودرو را بررسی می کنند. به ترتیب.

در زیر پروژه های ارائه شده در “ساختن یک ملت خلاق” را کشف کنید:

موزه هنر آسیاب / معمار: ELEMENTAL به رهبری الخاندرو آراونا

"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 2 از 6
موزه هنر آسیاب ،صر. تصویر با حسن نیت از موزه های قطر

موزه لوسیل / معمار: Herzog & de Meuron

"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 4 از 6
موزه لوسیل با نمایش هرتزوگ و دی مورون. تصویر با حسن نیت از موزه های قطر

موزه خودرو قطر / معمار: دفتر معماری متروپولیتن (OMA)، به رهبری رم کولهاس و سمیر بانتال

"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 3 از 6
موزه خودرو قطر OMA. تصویر با حسن نیت از موزه های قطر

مدرسه مقدماتی قطر/ Aمفهوم معماری: فیلیپ استارک

"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می دهد - تصویر 5 از 6
پروژه QPS، مفهوم معماری فیلیپ استارک. تصویر با حسن نیت از موزه های قطر

دادو، موزه کودکان قطر / معمار: UNStudio

"ساختن یک ملت خلاق": قطر مستندی درباره 5 مرکز فرهنگی جدید در بینال ونیز 2023 ارائه می کند - تصویر 6 از 6
DADU، نمای خارجی UNStudio. تصویر با حسن نیت از موزه های قطر

از شما دعوت می کنیم که پوشش جامع ArchDaily را دنبال کنید ونیز دوسالانه معماری 2023: آزمایشگاه آینده.




منبع: https://www.archdaily.com/1000353/building-a-creative-nation-qatar-presents-do،entary-about-5-new-cultural-facilities-at-the-2023-venice-biennale