آپارتمان Varanda / استودیو Guto Requena


آپارتمان Varanda / استودیو Guto Requena

Varanda Apartment / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، پاسیو
© مایرا آکایابا

Varanda Apartment / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، صندلی، پاسیو، باغآپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، میز، پرتوآپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، سینک، کانتر، وان حمام، اتاق خوابVaranda Apartment / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجرهآپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - تصاویر بیشتر+ 33


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    280 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: AudioGene ، آرتور دکور، کاغذ دیواری سفید، براستمپ، MD آبیاری ، دکا، Dol، اسپارتان، ا،، صحنه نگاری GTM، گر،دوموس، تهویه مطبوع HCA، شناسه مبلمان، محوطه سازی L&L ، ،گوش ها، لو،یون، چه زم،، مکال، OWA – سنت گوبین، متخصصان ، +9پرتابه ها، روهن، همیشه کارخانه چوب بری ، یک بتن، Unibox، VASAP، والوه، لیزر شیشه ای، نور | روشنایی-9
آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، صندلی
© مایرا آکایابا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خانه ای بیش از حد متصل که راه حل های پایدار را در اولویت قرار می دهد و نمادی از معماری مدرن سائوپائولو، متعلق به سال 1962 و طراحی شده توسط بوتی و روبین، را به زیستگاهی انعطاف پذیر و قابل تنظیم مجدد تبدیل می کند. آپارتم، غوطه ور در یک جنگل واقعی شهری. پروژه ای که تأثیرات فناوری های دیجیتال جدید و شیوه های جدید زندگی را منع، می کند.

Varanda Apartment / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، میز، پنجره، نورپردازی، صندلی
© مایرا آکایابا
Varanda Apartment / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، میز، صندلی، باغ، پاسیو
© مایرا آکایابا

معماری ،یبی ادغام بتن و مجازی برای ایجاد فضایی به نام ،یبی، جایی که سیمان و آجر خود را با کابل‌های شبکه، میکروکنتر،ها و حسگرها ،یب می‌کنند. اتوماسیون یکی از ابزارهایی است که امکان طراحی فضاهای واکنشگرا را فراهم می کند. در آپارتمان تراس، سیستم مدیریت خانه را می توان به صورت مجازی از طریق دستگاه های تلفن همراه یا به صورت محلی از طریق صفحه کلید هوشمند یا دستورات صوتی کنترل کرد و به شما امکان می دهد سناریوهای مختلفی را از روز به روز گرفته تا ایستگاه های کاری، مهم، ها یا سینما تنظیم کنید. دسترسی‌ها، روشنایی، آبیاری، صوتی و تصویری، پرده‌ها و مبلمان، همگی خودکار هستند.

Varanda Apartment / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، پنجره، صندلی، تیر
© مایرا آکایابا

تراس عریض. ،نان می خواستند در آپارتم، با بالکن زندگی کنند. از آنجایی که این ساختمان این امکان را نداشت، اما از آنجایی که نمای شیشه‌ای و کف تا سقف دارد، تصمیم گرفتند کل آپارتمان را به یک بالکن تبدیل کنند. این گیاه توسط گونه های مختلفی از گیاهان، که بسیاری از آنها بومی برزیل هستند، اشغال می شود. یک جنگل شهری واقعی، با درختان میوه، باغ سبزیجات پربار، و گونه‌هایی با گل.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، پاسیو
© مایرا آکایابا

انعطاف پذیری این پروژه با محیط سنتی آپارتمان که برای بازتولید به اصطلاح سه‌پارتی مس، بورژوازی، که در فرانسه در قرن هجدهم آغاز شد و خانه‌ها را به مناطق اجتماعی، صمیمی و خدماتی ت،یم می‌کرد، می‌شکند. یک پلان طبقه انعطاف پذیر امکان جابجایی دیوارها یا قطعات مبلمان را می دهد و شامل مشارکت فعال ،نان در تنظیم مجدد دائمی آن می شود. در تراس آپارتمان به جای طراحی پروژه ای بر اساس اتاق ها مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه، به دنبال طراحی خانه ای بر اساس فعالیت های آن مانند کار، خواب، غذا خوردن، پذیرایی از دوستان، مراقبت از لباس یا استراحت نتیجه یک معماری پویا و تعاملی است که احتمالاً شیوه های مختلف روزانه را در خود جای می دهد.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - تصویر 35 از 38
طرح

درب‌های کشویی شیشه‌ای آ،تیک و پانل‌های بزرگ پرده‌های خودکار مرزها را محو می‌کنند و به شما امکان می‌دهند لحظات اجتماعی یا خصوصی‌تری خلق کنید، فضاها را یکپارچه یا جدا کنید. آشپزخانه نمونه ای از محیط هایی است که مطابق میل ،نان خود را متحول می کند. با درهای چرخان بزرگ در اتاق نشیمن ادغام شده است، همچنین ممکن است به ،وان یک مکان ملاقات یا ایستگاه کاری عمل کند که کاربردهای معمول برای این نوع فضا را چند برابر کند. این به یک منطقه آماده سازی و کار (که توسط یک میز، تخته مغناطیسی و تلویزیون فعال می شود) و یک منطقه تمیز ،، که توسط یک باغ سبزیجات احاطه شده است، ت،یم می شود. در دفتر، میز و لامپ از چوب بازیافت شده از کف قدیمی ساخته شده است. آنها به طور خودکار می چرخند تا نمای پنجره را ترجیح دهند یا در روزهای مهم، پیکاپ های دی جی دریافت کنند.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، سینک
© مایرا آکایابا
آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر
© مایرا آکایابا

اتاق نشیمن دارای یک سینمای عریض با صفحه نمایش 120 اینچی است که به اتاق جلسه با دوربین و میکروفون یکپارچه برای تماس تبدیل می شود. با استفاده از همین پروژکتور، در اوقات فراغت، دیوار به یک گا،ی دیجیتال تبدیل می شود و آثار NFT را از مجموعه ،نان دریافت می کند. در روزهای جشن، با جابجایی سریع برخی از قطعات، اتاق به یک زمین رقص تبدیل می شود، با نورهای صوتی واکنشی متصل به جعبه گل معلق.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، حمام، سینک، کانتر، پنجره، وان حمام
© مایرا آکایابا

بیوفیلیا یک جعبه گل بلند معلق از تمام محیط های یکپارچه عبور می کند و همراه با گلدان های کف و آویزها، یک بیوم خصوصی را ترسیم می کند. حضور شدید پوشش گیاهی قادر به ایجاد یک ریزاقلیم خاص، کاهش دمای بالا و بهبود کیفیت هوا است، اماکن مهم در شهری مانند سائوپائولو.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل
© مایرا آکایابا

طراحی پارامتریک تحقیق در مورد طراحی پارامتریک یکی از علایق Estudio Guto Requena است که در ا،ر پروژه های آن حضور دارد. روبه روی تمام محیط های نمای جلو، یک پانل چوبی از نوع sucupira (یک گونه بومی برزیلی) انتقالی را بین مناطق جمعی تر و مناطق صمیمی تر ترسیم می کند. این پانل از الگوریتم‌هایی ساخته شده است که طراحی پانل‌های نمای سوراخ‌دار ساختمان آلبینا را تجزیه و تحلیل می‌کند، مانند muxarabis که در سال 1956 طراحی شد و در اصل برای سایه‌اندازی فضای داخلی و کاهش دمای داخلی آپارتمان کار می‌کرد. با اسکن نقشه های اصلی ارائه شده توسط دفتر بوتی و روبین، یک کد کامپیوتری برای شبیه سازی مسیر خورشید در این نما ایجاد شد. بنابراین، الگوی گرافیکی حاصل، بسته به فاصله از این محور خیالی، خطوط نازک‌تر یا ضخیم‌تری دارد.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - تصویر 38 از 38
مدل

این تابلوی چوبی علاوه بر ادای احترام به خود ساختمان، به بالکن عریض آن بافت می‌افزاید و با چندین مبلمان پارامتریک مانند بوفه Attraction، فرش تورینگ و چیدمان هنری دیوار قلب، دیالوگ‌هایی را ایجاد می‌کند که همگی آثاری با امضای آن هستند. استودیو گوتو ر،ا. نصب دیوار قلب هسته اصلی خانه است. این یک اثر هنری تعاملی است که با هدف افزودن یک لایه حساس به خانه ما، ایجاد شاعرانه های جدید در طراحی است. برای ایجاد پیله در آن خانه شکل گرفت
چراغ ها در هر پیله، یک نقطه LED وجود دارد که همزمان با ضربان قلب یک فرد روشن می شود و مجموعه ای از پالس ها را تشکیل می دهد. با لمس سنسور bpm قرار گرفته بر روی قطعه، می توان ضربات آن را ضبط کرد و خاطره عاطفی یک فرد عزیز را حفظ کرد.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، قفسه بندی
© مایرا آکایابا
آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - تصویر 37 از 38
طرح

مادیت طبیعی یک طرح برزیلی است. تمام مبلمان و اقلام دکوراسیون به طور ویژه انتخاب شده و داستان های شخصی و دسته جمعی – در مورد تاریخچه طراحی برزیلی – نگهداری می شود. نام‌های مهم در صحنه ملی مانند سرجیو رودریگز، ژان گیلون، ایرمائوس کامپانا، ز،ن کالداس و لینا بو بردی با قطعاتی از طراحان جوان برزیلی مانند گی،مه ونتز، رونالد ساسون، د،ل خورخه، لوکاس نوس، کارول گی، ژاکلین ترپینز ملاقات می‌کنند. ، Ovo Design، PAX Arq و Alva Design. این قطعات با نام‌های بین‌المللی دیگر مانند مارتن بااس، آنتونیو سیتریو، یرجو کوکاپورو، لوکوربوزیه، جاسپر موریسون و فرانک گری ،یب شده‌اند. علاوه بر این، Estudio Guto Requena خود یک سری از نمونه های اولیه را در این پروژه ارائه می دهد.

Varanda Apartment / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، میز، پنجره
© مایرا آکایابا

پایداری. پوشش ها و انتخاب مواد، محصولات ملی با مهر گواهی را ترجیح داد. کف چوبی قدیمی Ipê با دقت برداشته شد و تحت درمان قرار گرفت و تبدیل به یک مجموعه مبلمان شد که توسط Estudio Guto Requena برای آپارتمان طراحی شده بود. میز اداری و لامپ، پنل ها، میزهای کناری و … تمامی نورپردازی ها LED و
سیستم اتوماسیون دارای کنترل بهره وری انرژی است.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی
© مایرا آکایابا
آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، کمد
© مایرا آکایابا

پژوهش. آپارتمان تراس نتیجه تحقیقاتی است که توسط Guto Requena به مدت 20 سال در مورد تأثیرات فناوری های دیجیتال جدید در معماری، برنامه ریزی شهری و طراحی انجام شده است. برای تقریباً 10 سال، گوتو محقق در NOMADS.Usp – مرکز مطالعات زندگی تعاملی دانشگاه سائوپائولو (USP) بود. تحقیقات او تبدیل به کتابی با ،وان «مسکن ،یبی: ذهنیت‌ها و معماری خانه در عصر دیجیتال» شد که توسط Senac در سال 2019 منتشر شد. در سال 2018، گوتو آزمایشگاه Juntxs.Lab را تأسیس کرد – آزمایشگاهی برای مطالعات همدلی، طراحی و فناوری که در آن دانشمندان مح،اتی را دریافت می‌کند. ، برنامه نویسان سخت افزار و نرم افزار، علاوه بر این
به هنرمندان و عصب شناسان برای همکاری با پروژه های تعاملی هنری.

آپارتمان Varanda / Estudio Guto Requena - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، قفسه بندی
© مایرا آکایابا




منبع: https://www.archdaily.com/1000516/varanda-apartment-estudio-guto-requen،