بازسازی خیابان باستانی Diejiao / Atelier cnS LT Architects


بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی
© سیمینگ وو

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نمابازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نمابازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی، نما، باغبازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی داخلی، چوب، تیربازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - تصاویر بیشتر+ 27


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    25400 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    جیامنگ زو، گانگ سونگ، گوانچیو ژونگ، ژیوان ژو

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© سیمینگ وو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. دیجیائو که با نام شوانگشی نیز شناخته می شود، سابقه ای نزدیک به 1000 سال دارد. اولین بار در سال 1101 پس از میلاد تأسیس شد و توسط آب شکل گرفت. بخشی از دشت های آبرفتی ژی جیانگ و بیجیانگ است. فعالیت‌های فرهنگی سنتی در بازار، که هزاران سال است ادامه داشته‌اند، در مدل مدرن مصرف سریع ارزش ویژه‌ای دارند. در عین حال، فعالیت‌های عامیانه سنتی غنی، مانند قایق اژدها، باشگاه شیرهای هنرهای رزمی، و اپرای کانتونی وجود دارد که ویژگی‌های فرهنگی خود بسیار متمایز است. “دریفت قایق اژدها” یکی از نکاتی است که باید هر ساله در جشنواره قایق اژدها ببینید، مردمی که با خطوط باریک شلوغ می شوند و منتظر لحظه ای هستند که قایق اژدها به شدت بپیچد.

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - تصویر 23 از 32
سایت اصلی
بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - تصویر 25 از 32
نمودار تجزیه و تحلیل فرهنگ

وضعیت فعلی – وضعیت فعلی سایت دارای مشکلات فراو، از جمله ، های زیست محیطی، ساختمان های فرسوده و … می باشد. ا،ر ساختمان های فعلی ساختمان های مس، 1-2 طبقه آجری و چوبی هستند که بخشی از آنها ساختمان های مس، چند طبقه مدرن از آجر و بتنی هستند. به دلیل سال ها بی توجهی، ا،ریت قریب به اتفاق ساختمان های خطرناک. برخی از ،نان سازه های فولادی ساده، توسعه غیرقانونی و غیره خود را ساختند. همراه با منطقه صنعتی در سطح روستا کارخانه مدرن توسعه بی نظم، و در نتیجه ت،یب بافت اصلی روستا.

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© سیمینگ وو

جهت گیری مجدد – منطقه تجربه فرهنگی و تجاری مبتنی بر ساخت و ساز مش، جامعه. با وجود شهرنشینی آشفته دوران مدرن، ،نان بازار همچنان به آن ،بیده اند و فعالیت شهر هرگز متوقف نمی شود. دود متراکم شهری این شهر همه ،، را که از آنجا عبور می کنند آلوده می کند، همچنین رونق خیابان قدیمی در این شهر است. بنابراین، هدف از نوسازی باید ایجاد تعادل بین ،نان بومی، فعالیت های تجاری مدرن، و حفظ و اشاعه فرهنگ سنتی محلی باشد. بنابراین، ما یک “منطقه تجربه فرهنگی و تجاری مبتنی بر مشارکت در جامعه” را پیشنهاد می کنیم که شامل سه جنبه محتوا “مشارکت عمومی”، “سرزندگی تجاری” و “احیای فرهنگی” است.

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - تصویر 24 از 32
تجزیه و تحلیل سایت
بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© سیمینگ وو
بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© سیمینگ وو

مشارکت عمومی – حفظ تعداد زیادی از بومیان و ساختمان‌های مس، آنها در منطقه برنامه‌ریزی به م،ای حفظ سرزندگی اولیه دیکاو و مشارکت بومیان در تصمیم‌گیری‌های طراحی و نوسازی است، در فرآیند نوسازی روستا نیز رعایت می‌شود. نیازهای زندگی و ،ب و کار ،نان در روند بازسازی پروژه، روش ساخت و ساز تمام محصور اتخاذ نشده است. بومیان می توانند زندگی عادی داشته باشند در حالی که ایمنی ساخت و ساز تضمین می شود.

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی
© سیمینگ وو
بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی، نما، باغ
© سیمینگ وو

سرزندگی تجاری – منطقه اصلاح شده باید از سرزندگی تجاری برخوردار باشد، شکل تجاری تجربه مدرن با شکل تجاری سنتی همزیستی دارد. ما در بازار جیکاو مغازه های سنتی مانند صنایع دستی، داروخانه های صد ساله، لحاف فروشی ها، ژاکت فروشی های دست ساز و غیره را حفظ کرده ایم. در عین حال، معرفی اشکال جدید ،ب و کار، مانند غذا و نوشیدنی مدرن، ،ده فروشی مشخص، مسکن مشخص در خانه و غیره، اشکال محلی ،ب و کار را تحریک می کند، انسجام جامعه را افزایش می دهد و تجدید ارگ،ک جامعه DIAOJIAO را تحقق می بخشد. .

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی خارجی
© سیمینگ وو
بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی داخلی، نما، پنجره
© سیمینگ وو

احیای فرهنگی – دیجیائو دارای میراث فرهنگی متمایز است، از جمله اولین نمایشگاه معبد قمری و مسابقه قایق اژدها در ماه می. این میراث فرهنگی ناملموس نیاز به حفاظت و مدیریت دارد. در برنامه ریزی و طراحی، بسیاری از فضاهای معماری مرتبط با فرهنگی راه اندازی شده است، “چایخانه شوانگشی”، “تالار توجیا”، “لیشانتانگ”، “شونتایدایا” و دیگر ساختمان های سنتی با اهمیت میراث فرهنگی بازسازی و بازسازی شدند. در عین حال، ما نه تنها به دنبال تعمیر باست،، از طریق کاشت انواع معماری مدرن، ،یبی مدرن، سنتی، جدید و قدیمی از سه روش مختلف برای ادغام، برای ایجاد یک بلوک چندگانه برای مردم مدرن، بنابراین، می تواند رشد خوش خیم و تجدید ارگ،ک خود ساختمان را در منطقه Diejiao درک کند.

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی بیرونی، پرتو، نما
© سیمینگ وو
بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی داخلی، چوب، تیر
© سیمینگ وو

ما متعهد به تمرین چند بعدی تجدید ارگ،ک، در فرهنگ محلی، توسعه ،ب و کار، و تحول فضایی برای یافتن تعادل پویا بوده‌ایم. هیچ رویکرد ی،، برای نوسازی فاز اول بازار DIEKAU وجود ندارد. در عوض، این پروژه بر روی بوم‌شناسی بومی، حفاظت و مدیریت فرهنگی محلی، و همچنین ادغام زیبایی‌شناسی معاصر تمرکز دارد.

بازسازی خیابان باست، Diejiao / Atelier cnS LT Architects - عکاسی داخلی
© سیمینگ وو




منبع: https://www.archdaily.com/996249/renovation-of-the-diejiao-ancient-street-atelier-cns-lt-architects