بیست سال تحول در حمل و نقل: اکنون کجا هستیم؟


بیست سال تحول در حمل و نقل: اکنون کجا هستیم؟

بیست سال تحول در حمل و نقل: اکنون کجا هستیم؟  - تصویر 1 از 3
جایزه افتخار طراحی شهری حرفه ای ASLA 2021. پارک باند Xuhui، شانگهای، چین. تصویر © Sasaki / Insaw P،tography

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

شوک های اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و کووید-19 سیستم های حمل و نقل را به شکلی اساسی تغییر داده است. ما نمی تو،م یک بحران را هدر دهیم. ما می تو،م دسترسی به حمل و نقل را افزایش دهیم و در عین حال انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم. آنی داسگوپتا، رئیس این سازمان گفت: ما می تو،م با تأثیرات کمتر به تحرک بیشتری دست یابیم. موسسه منابع جه، (WRI)، در بیستمین سالگرد تحول در حمل و نقل کنفرانس. به مدت دو روز، رهبران جه، وضعیت سیستم های حمل و نقل در سراسر جهان را در رویداد ،یبی در واشنگتن دی سی که ده ها هزار نفر آنلاین نیز تماشا ،د، منع، ،د. این رویداد با همکاری WRI و بانک جه، برگزار شد.

حمل و نقل هنوز 25 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان و 30 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را در کشورهای توسعه یافته تشکیل می دهد. حمل و نقل بخش متنوعی است که شامل پیاده روها، دوچرخه ها، اتومبیل ها، اتوبوس ها، قطارها، متروها، کشتی ها و هواپیماها می شود.

داسگوپتا گفت اگر حمل و نقل پایدار آسان بود، پس از بیست سال کنفرانس «تا به حال آن را حل کرده بودیم». وقتی صحبت از کربن زدایی به میان می آید، حمل و نقل یک بخش عقب مانده است. اما ما نمی تو،م بدون حمل و نقل به اه، اقلیمی و تنوع زیستی خود برسیم.


مقاله مرتبط

استراتژی‌های جدید برای جلوگیری از اصالت‌گرایی سبز


با این حال، پیشرفت هایی حاصل شده است. را سرمایه گذاری های تاریخی ،ت بایدن هریس در زیرساخت ها کربن زدایی حمل و نقل در بزرگترین اقتصاد جهان را تسریع خواهد کرد.

بیست سال تحول در حمل و نقل: اکنون کجا هستیم؟  - تصویر 3 از 3
جایزه افتخار طراحی شهری حرفه ای ASLA 2022. پردیس Denny Regrade. سیاتل، واشنگتن. تصویر © سایت کارگاه / استوارت ایست

در COP26 در اسکاتلند در سال 2021، بانک جه، راه اندازی کرد تسهیلات جه، برای کربن زدایی حمل و نقل این صندوق به منظور کمک به پر ، 944 میلیارد دلار شکاف تامین مالی حمل و نقل پایدار در کشورهای در حال توسعه است.

و دلایل دیگری برای خوش بین بودن وجود دارد: در هند، شش ایالت برای تهیه بیش از 5000 اتوبوس برقی با یکدیگر متحد شدند. آنها با استفاده از قدرت ،ید ،یبی خود توانستند قیمت اتوبوس های الکترونیکی را به 27 درصد زیر اتوبوس های دیزلی کاهش دهند. یکی دیگر ابتکار عمل به ،ید 50000 اتوبوس الکترونیکی دیگر منجر خواهد شد در سراسر ایالت های متعدد “این یک داستان دگرگونی بازار است.”

و در ایالات متحده، ،ت فدرال و صندوق زمین بزوس سرمایه گذاری زیادی برای کربن زدایی 480000 اتوبوس مدارس کشور انجام می دهند. 26 میلیون کودک به اتوبوس های مدرسه وابسته هستند، اما این بدان م،است که آنها در مسیر رفت و آمد خود به مدرسه در دود سمی گازوئیل نیز تنفس می کنند. کربن زدایی اتوبوس های مدرسه یک راه حل اقلیمی با مزایای سلامتی قابل توجه است. و با توجه به اینکه بسیاری از جوامع کم‌درآمد به اتوبوس‌های مدارس ،تی متکی هستند، این موضوع به عدالت نیز مربوط می‌شود.

مطابق با آزمایشگاه تغییر سیستم WRIاگر پیشرفت بیشتری در حصول اطمینان از دسترسی مطمئن و ایمن به حمل و نقل، کاهش سفرهای هوایی و وسایل نقلیه قابل اجتناب، تغییر مسیر به حمل و نقل عمومی و کربن زدایی صورت گیرد، حمل و نقل جه، به نقاط اوج مثبت دست خواهد یافت. “اما سرعت و مقیاس این همه باید بسیار سریعتر باشد.”

و با رخ دادن دگرگونی، تغییرات آب و هوایی چالش های بیشتری را به همراه خواهد داشت. انتظار می رود اثرات آب و هوایی “هزینه نگهداری جاده ها را 2.5 برابر افزایش دهد.” حتی دلایل بیشتری برای اینکه جوامع باید در خیابان های کامل با دسترسی عابر پیاده و دوچرخه و حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری کنند.

سایر نکات برجسته از بحث های گسترده در Transforming Transportation:

حمل و نقل عمومی

از مجموع آلاینده های مرتبط با حمل و نقل، 90 درصد از وسایل نقلیه جاده ای است. تقریبا نیمی از این گازهای گلخانه ای از خودروهای سواری است. و 70 درصد از حمل و نقل جاده ای شهری است. محمد مزغ،، دبیرکل، گفت: «ما در شهرها به افراد کمتری در اتومبیل، مالکیت ماشین کمتر، حمل‌ونقل عمومی بیشتر و بیشتر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسکوتر نیاز داریم». انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی.

من ترجیح می‌دهم یک اتوبوس دیزلی در مسیر اختصاصی خودش داشته باشم تا یک اتوبوس برقی که در ترافیک گیر کرده باشد. یک ترافیک تمیز همچنان یک ترافیک است.» نکته اساسی او: یک رویکرد یکپارچه برای کاهش فضای جاده‌ای که به خودروها اختصاص داده می‌شود، مزایای قابل‌توجهی از نظر آب و هوا، سلامت و زمان سفر خواهد داشت تا صرفاً برق‌رس، به وضعیت موجود. (همچنین حمل و نقل سریع اتوبوس [BRT] سیستم ها بسیار ارزان تر از خطوط مترو هستند و می توانند به کاهش ازدحام کمک کنند).

در طول کووید-19، ریودوژ،رو، برزیل شاهد فروپاشی سیستم اتوبوسر، خود بود و کارگران اتوبوس بارها اعتصاب ،د. شرکت های اتوبوسر، ورش،ت شدند. ماینا سلیدونیو، وزیر حمل و نقل ریو گفت: 50 درصد خطوط کار نمی ،د. برای بهبود انعطاف‌پذیری، «قراردادهای شهری با اپراتورهای اتوبوس را تغییر دادیم به طوری که اکنون به‌جای مسافر به ازای هر کیلومتر سفر پرداخت می‌شود. حمل و نقل اکنون یک خدمات عمومی است.»

بیست سال تحول در حمل و نقل: اکنون کجا هستیم؟  - تصویر 2 از 3
اتوبوس TransCarioca Rapid Transit، ریودوژ،رو، برزیل. تصویر © آندره لوئیز موریرا/ Shutterstock

زیرساخت دوچرخه

در لیما، پرو، بانک جه، از این توسعه حمایت کرده است بیش از 100 مایل خطوط دوچرخه محافظت شده، 13 مایل خطوط تله کابین و سیستم های ترافیک دیجیتال جدید. ،ن زده می شود که مسیرهای دوچرخه سواری شهر به تنهایی از 22000 تن آلایندگی وسایل نقلیه در سال جلوگیری می کند. این نشان دهنده پتانسیل پروژه های در مقیاس بزرگ برای کاهش استفاده از خودرو و آلایندگی است. اما با وجود باور ن،ی پروژه های مقرون به صرفه مانند این، که مزایای سلامتی قابل توجهی نیز دارند، دوچرخه سواری هنوز در جلسات آب و هوا COP در دستور کار نیست. برای نشان دادن نتایج کاهش انتشار به معیارهای بیشتری نیاز است.

را موسسه حمل و نقل و سیاست توسعه (ITDP) راه اندازی کرده است کمپین جه، دوچرخه سواری، هدر تام،، مدیر عامل ITDP، گفت: با هدف دسترسی 25 میلیون نفر بیشتر به مسیرهای دوچرخه محافظت شده در مجاورت تا سال 2025. 30 شهر بزرگ جه، امضا کرده اند. خطوط دوچرخه محافظت شده به ،وان مهمترین راه برای افزایش دسترسی دوچرخه سواران جوان و مسن تر از هر ،ت و توانایی در نظر گرفته می شود.

دسترسی داشته باشید

دسترسی به حمل و نقل و مقرون به صرفه بودن همچنان چالش های سرسخت است. جوامع محروم و از لحاظ تاریخی به حاشیه رانده شده دسترسی کمتر، زمان سفر طول، تر، هزینه های بالاتر و خطرات ایمنی بیشتر را در سراسر جهان تجربه می کنند. در بسیاری از شهرهای آمریکای لاتین، درصد زیادی (30 تا 45 درصد) هر روز کیلومترها تا محل کار پیاده روی می کنند، نه به دلایل بهداشتی، بلکه به این دلیل که توانایی پرداخت هزینه حمل و نقل را ندارند. پیاده روی در مناطق بدون پیاده روهای ایمن عامل اصلی تلفات و جراحات رانندگی است.

،ن، کودکان، سالمندان و افراد ناتوان نیز با موانع مهمی روبرو هستند. در دریای کارائیب، ،ن برای کار، مراقبت های بهداشتی و مراقبت از کودکان بیشترین وابستگی را به حمل و نقل عمومی دارند. تونی برادبر، نماینده دفتر ،ن سازمان ملل در چند کشور – کارائیب، گفت: اما به دلیل خشونت، آنها همچنین از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می ترسند. ملاحظات ،تی باید در تمام برنامه ریزی های حمل و نقل بافته شود.

وسایل نقلیه الکتریکی

تغییر جه، به سمت خودروهای الکتریکی در حال انجام است. به گفته الین باکبرگ، اقتصاددان ارشد جنرال موتورز، تا سال 2030، 50 درصد خودروها در چین، 60 درصد خودروها در اتحادیه اروپا و 45 درصد خودروها در ایالات متحده الکتریکی خواهند بود. هزینه باتری طی 10 سال 90 درصد کاهش یافته و همچنان رو به کاهش است، که به این م،ی است که قیمت خودروهای برقی همچنان کاهش خواهد یافت. مدل‌های مختلف EV برای شهرهای کشورهای در حال توسعه طراحی می‌شوند، با برد و سرعت کمتر که باتری‌های کم‌هزینه را به حدا،ر می‌رساند.

انقلاب EV به م،ای تغییرات قابل توجهی برای بخش برق خواهد بود. خودروهای الکتریکی تقاضای برق را افزایش می‌دهند، اما برای کمک به سیاره، این انرژی اضافی باید از منابع تجدیدپذیر باشد. انرژی و حمل و نقل باید به طور فزاینده ای به صورت یکپارچه مورد توجه قرار گیرند. یکی از ایده‌های هیجان‌انگیز استفاده از خودروهای الکتریکی پارک شده و متصل به برق به‌،وان منابع انرژی نیز است، بنابراین انرژی هم در داخل و هم از وسایل نقلیه خارج می‌شود.

هواپیماها

این ایده که افزودن 1 درصد روغن آشپزی بازیافتی به سوخت هواپیما باعث پایداری سوخت می شود، مضحک است. ما باید به سمت سوخت های هیدروژنی برویم. ایرباس در حال توسعه یک هواپیمای سبز هیدروژنی تا سال 2035“گفت برتراند پیکارد، یک کاشف و مخترع.

این مقاله بود در ابتدا منتشر شد که در خاک.




منبع: https://www.archdaily.com/999939/twenty-years-of-transforming-transportation-where-are-we-now