جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند اهدا شد.


جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند اهدا شد.

جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند اهدا شد - تصویر 1 از 7
با حسن نیت از OPUS Architecture و Simon Mahringer

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

معماری Opus & سایمون ماهرینگر به تازگی جایزه اول را دریافت کرده اند رقابت آزاد برای موزه و مرکز علمی جدید در اولو، فنلاند. این مسابقه در سال 2022 برگزار شد و برندگان در 12 ژانویه 2023 از بین 95 پیشنهاد انتخاب شدند. این ساختمان در شهر ساحلی Oulu، درست در مرکز منطقه Myllytulli، جایی که مرکز علمی فعلی است، واقع شده است. دیتالند واقع شده است. پیشنهاد جدید مرکز علمی فعلی و امکانات موزه هنر اولو را در خود جای خواهد داد.

جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند اهدا شد - تصویر 2 از 7جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند - تصویر 3 از 7 اهدا شد.جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند - تصویر 4 از 7 اهدا شد.جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند - تصویر 5 از 7 اهدا شد.جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند اهدا شد - تصاویر بیشتر+ 2

ساختمان جدید امتداد نیروگاه تاریخی موجود خواهد بود که برای تشکیل یک موزه جدید و یک مرکز علمی به آن ملحق شده است. این ساختمان در شهر ساحلی Oulu، درست در مرکز منطقه Myllytulli واقع شده است. این ساختمان میزبان فضاهای نمایشگاهی، فضاهای رویداد، رستوران، کارگاه و فضاهای اداری برای همه کارکنان و عموم خواهد بود. برنامه تازه معرفی شده هم نیروگاه موجود و هم ،د جدید ساخته شده را اشغال خواهد کرد.

جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند اهدا شد - تصویر 2 از 7
با حسن نیت از OPUS Architecture و Simon Mahringer

این طرح که در اطراف ساختمان تاریخی متمرکز شده است، به جای اینکه به ،وان یک بنای تاریخی برجسته شود، تضمین می کند که با بافت شهری اطراف ،یب می شود. ساختمان جدید بلوک های مس، موجود در اطراف سایت و نقاط ورودی فعلی به سایت را در نظر می گیرد. گذشته از طریق برنامه، استفاده، گردش و ژست های معماری با آینده ادغام می شود. این پروژه نمایشی از پذیرفتن گذشته در زمان واقعی، پیوند مجدد آن به ،وان بخشی از یک کل جدید و افزودن به لایه‌بندی زندگی روزمره است.


مقاله مرتبط

سیلو آلوار ،و به مرکز تحقیقاتی برای ترویج حفظ معماری در اولو فنلاند تبدیل می شود


،د دو ساختمان از طریق یک ایوان یا گا،ی در فضای باز به نیروگاه متصل می شود. این ویژگی معماری برای همگام سازی دو ساختمان در کل ساخته شده است. یک برج جدید برای لنگر انداختن این دو ساختمان و سهولت تغییر بین ساختمان جدید و قدیمی ساخته خواهد شد. این به بیننده آزادی می دهد تا بین ساختمان تاریخی و دو محوطه جدید گردش کند. این الحاقات حجم های آجری هستند که شامل فضاهای اصلی نمایشگاهی هستند که می توانند با توجه به نیاز برنامه تغییر کنند.

جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند - تصویر 3 از 7 اهدا شد.
با حسن نیت از OPUS Architecture و Simon Mahringer
جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند - تصویر 4 از 7 اهدا شد.
با حسن نیت از OPUS Architecture و Simon Mahringer

به ،وان یک مرکز اجتماعی در قلب شهر، طراحی با هدف کشاندن گذشته به زمان حال است. نیروگاه موجود نه تنها مورد تحسین قرار می گیرد، بلکه به بخشی جدایی ناپذیر از کل جدیدی تبدیل می شود که روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. هدف این ساختمان یادگیری، رشد و گسترش از طریق احترام به گذشته است. این ساختمان قرار است در تابستان 2026 تکمیل شود و اولو به پایتخت فرهنگی کشور تبدیل شود.

جایزه اول به Opus Architecture و Simon Mahringer برای موزه علوم در Oulu، فنلاند - تصویر 5 از 7 اهدا شد.
با حسن نیت از OPUS Architecture و Simon Mahringer

یک تلاش تاثیرگذار در فنلاند وجود دارد که توسط آن حمایت می شود انجمن معماران پایان، در راستای حفظ میراث منحصر به فرد معماری کشور. جدیدترین نمونه استفاده مجدد، سیلوهای Alvar Aalto است که قرار است به یک مرکز تحقیقاتی برای تشویق حفاظت از معماری تبدیل شود. به طور مشابه، کلیسای ص،ه ای معروف هلسینکی یک کلیسای مدرنیستی است که با سنگی محکم ساخته شده و درست در منظره تعبیه شده است. اینها تنها نمونه هایی از تلاش های فراوان برای حفظ و فعال سازی مجدد بافت و میراث کشور است.




منبع: https://www.archdaily.com/995951/first-prize-awarded-to-opus-architecture-and-simon-mahringer-for-the-science-museum-in-oulu-finland