خانه بافت / استودیو بد


خانه بافت / استودیو بد

خانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی، نما
© پروژه ماهی

خانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی، نما، پنجرهخانه بافت / استودیو بد - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میزخانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی، میز، پنجره، چوب، صندلی، نورپردازیخانه بافت / استودیو بد - عکاسی خارجی، آجر، نماخانه بافت / استودیو بد - تصاویر بیشتر+ 23


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    6500 فوت مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: فنی، الوک، سیمان آمبوجا، دکور، دایکین، گرینلام، HIK VISION، لوازم جانبی، لگراند، آجر کریشنا بعدی






خانه بافت / استودیو بد - عکاسی خارجی، آجر، نما
© Noaidwin Studio

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. در حاشیه روستای عامری، در مجاورت رودخانه ،ا، در 40 کیلومتری شهر سورت، تعطیلات آ، هفته به نام خانه بافت قرار دارد. مشتری چشم انداز خاصی از خانه ای داشت که سبک زندگی ارگ،ک را به نمایش می گذارد، با فضاهایی که به طور خاص برای مراقبه و پوشیده شدن در فضای سبز سرسبز طراحی شده بودند. آن‌ها به دنبال خانه‌ای بودند که از آرامش، محیطی شبیه ذن و جری، پایدار از انرژی برخوردار باشد. این مفهوم برای ایجاد یکپارچه در هم آمیختگی هماهنگ از محیط ساخته شده و چشم انداز تکامل یافته است. برنامه ریزی فضایی با الهام از یک خانه سنتی با ،اصر و مصالح طراحی مدرن شده است تا یک خانه معاصر را بافته شده در یک س،تگاه روستایی تشکیل دهد. معماران به دنبال این بودند که سبک زندگی مشتری را در طراحی بگنجانند و از حرفه او در پارچه بافی الهام گرفتند تا از طراحی فضا مطلع شوند و ،اصری را که منع، کننده صنایع دستی در سراسر خانه هستند ادغام کنند.

خانه بافت / استودیو بد - عکاسی خارجی، آجر، نما
© پروژه ماهی
خانه بافت / The BAD Studio - تصویر 23 از 28
پلان – طبقه همکف
خانه بافت / استودیو بد - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز
© پروژه ماهی
خانه بافت / استودیو بد - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، تیر
© پروژه ماهی

سایت کشاورزی متمایز به شکل بومرنگ، طراحی خانه ای را که در منطقه کم کاشت در جلو پیشنهاد شده بود، هدایت کرد، از این رو دامنه وسیعی از باغ های انبوه در پشت آن حفظ شد. مفهوم طراحی از دو بلوک مستطیلی شکل گرفته شده است که برای مناطق خصوصی و عمومی اختصاص داده شده است، یکی از نظر استراتژیک به سمت باغ خصوصی منزوی و دیگری به سمت باغ میوه زیبا. حیاط مرکزی تزریق شده به ،وان یک نقطه کانونی عمل می کند و فضاهای عمومی را از فضاهای خصوصی جدا می کند. علاوه بر این، خانه از سطح زمین برای مق، با غرقابی احتمالی ناشی از نزدیکی رودخانه مرتفع می شود.

خانه بافت / استودیو بد - عکاسی داخلی، میز، صندلی، آجر
© پروژه ماهی
خانه بافت / استودیو بد - عکاسی داخلی، اتاق خواب، میز
© Noaidwin Studio

در ورودی، یک دیوار آجری سوراخ‌دار آبشاری، حریم خصوصی خانه و است، را فراهم می‌کند و در عین حال به ،وان پس‌زمینه‌ای زیبا برای گیاهان اطراف عمل می‌کند و آنها را به ،وان قهرمان طرح برجسته می‌کند. ورود به خانه از طریق یک راهروی محصور است که به سرسرا منتهی به در اصلی می‌شود، خانه در یک منطقه بزرگ و واحد باز می‌شود. دهانه ها و محوطه های وسیع اجازه نور طبیعی و تهویه را می دهند که به طور مداوم پویایی فضا را در طول روز تغییر می دهد و به حس سرزندگی می پردازد. مناطق کاربردی خانه، از جمله منطقه خانوادگی، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق خواب، همه به طور یکپارچه به باغ ها، حیاط ها و عرشه ها متصل هستند و ارتباط هماهنگ بین فضاهای داخلی و خارجی را تقویت می کنند.

خانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی
© پروژه ماهی

برای برجسته ساختن هنر و حذف لایه‌های اضافی لوازم آرایشی، هر فضا با وسایل چوبی مینیمال و انعطاف‌پذیر طراحی شده است که بر خلاف زیبایی‌شناسی خام و طبیعی دیوارها تنظیم شده است. مطابق با این مفهوم، زمین های کوچک در حمام ها برای پذیرش نور پراکنده روز و حفظ ارتباط داخل و خارج از منزل معرفی شده اند. دیوارهای آجری نمایان دارای ال،ای برجسته آجری و الماسی هستند که از ال،ای چاپ ایکات الهام گرفته شده است. دیوارهای بتنی درهم آمیختگی ظریفی از تارهای شبیه به آنهایی را که در پارچه ها یافت می شود، نشان می دهند. کفپوش در درجه اول از سنگ کوتا تشکیل شده است که از طریق استفاده از ال،ا و پرداخت های مختلف متمایز می شود.

خانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی، میز، پنجره، چوب، صندلی، نورپردازی
© پروژه ماهی
خانه بافت / The BAD Studio - تصویر 25 از 28
بخش
خانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی، نما، پنجره
© پروژه ماهی
خانه بافت / The BAD Studio - تصویر 28 از 28
نمودار پایداری
خانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی، آجر
© Noaidwin Studio

این خانه همچنین به ،وان یک نهاد پایدار و خودکفا طراحی شده است که انرژی را از صفحات خورشیدی فرو رفته و پنهان در پشت بام مهار می کند، در حالی که اجرای چاه های نفوذی در لبه ها به حفظ سطح آب زیرزمینی کمک می کند. آب باران برداشت شده و برای نیازهای چندگانه آب خانه استفاده می شود. این خانه بر اساس مفهوم همزیستی با طبیعت ساخته شده است، که امکان انتقال آرام را فراهم می کند و به ،نان آن یک خلوت آرام می دهد، جایی که آنها می توانند رها شوند و با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنند. این خانه توده های ساخته شده را می بافد که ،اصر و هنرهای سنتی هند را آغاز می کند و تعادل و هماهنگی بصری ایجاد می کند. فضاهایی با این طبیعت مراقبه از طریق پارچه پیچیده ای از لایه های سبز و مادیات درون بیرون بافته شده اند و خانه را واقعاً به ،وان یک کودک زمین تعریف می کنند.

خانه بافت / استودیو بد - عکاسی بیرونی، باغ
© Noaidwin Studio




منبع: https://www.archdaily.com/999218/the-weave-،use-the-bad-studio