خانه خلاء / معماری مالک


خانه خلاء / معماری مالک

House of Voids / معماری مالک - عکاسی نما، پنجره، نما
© Bharath Ramamrutham

House of Voids / معماری مالک - عکاسی نما، پنجره، نماخانه خلا / معماری ملک - عکاسی نما، طاقHouse of Voids / معماری ملک - عکاسی داخلی، تیرآهن، نماHouse of Voids / معماری مالک - عکاسی داخلی، پنجره، تیرHouse of Voids / معماری مالک - تصاویر بیشتر+ 38


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

House of Voids / معماری مالک - عکاسی نما، پنجره، نما
© Bharath Ramamrutham

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. محله‌های موجود دهلی به‌طور سنتی توسط خانه‌های دو طبقه که از جاده درخت‌کاری‌شده عقب‌نشینی کرده‌اند و باغ جلویی از آن جدا شده‌اند، تعریف می‌شوند. این رابطه توسط مقررات برنامه‌ریزی جدید تغییر یافته است که به سازه‌های بلندتر اجازه می‌دهد که مساحت بیشتری را مصرف کنند و با عقب‌نشینی‌های کمتری مواجه شوند. وضعیت شهری حاصله باعث ایجاد حس تحمیل ساختمان ها در خیابان و داخل خانه می شود، عدم وجود پوشش سبز/حیاط و نور محسوس است. هواپیمای زمینی که قبلاً باغ و پاسیو/فضاهای نشیمن بود، به پارکینگ واگذار شده است و هرگونه ارتباط م،ی دار با خیابان بیرون را از بین می برد.

خانه خلا / معماری ملک - عکاسی نما، طاق
© Bharath Ramamrutham
خانه خلاء / معماری مالک - تصویر 42 از 43
آ،ونومتری منفجر شده
House of Voids / معماری ملک - عکاسی داخلی، تیر
© Bharath Ramamrutham

این پیشنهاد، گونه‌شناسی فرم ساختمان را که توسط دستورالعمل‌های فعلی تجویز می‌شود، دوباره ارزیابی می‌کند و آن را برای ایجاد دوباره احساس وضعیت شهری از قبل موجود، تطبیق می‌دهد. بخش‌های پایینی خانه بریده شده‌اند تا امکان ادامه خیابان از طریق خانه ایجاد شود و باغی عمیق ایجاد شود که از طریق یک سری از محوطه‌ها و شکاف‌های تکه تکه به سمت پایین به دفتر زیرزمین و به سمت بالا گسترش می‌یابد. حیاط مرکزی شبکه‌ای از حفره‌های ه،ویی است که به‌صورت جانبی و عمودی از داخل خانه عبور می‌کند و به ،وان یک نورگیر و متعادل‌کننده حرارتی کار می‌کند و به صورت ،یبی از فضاهای سبز، شکاف‌های عمیق و نورگیرها بیان می‌شود. یک دکل ساختاری غول‌پیکر یک محور باربر برای روبنای کنسولی است که زمینی سایه‌دار ایجاد می‌کند و زبان مؤسسات تاریخی دهلی را طنین‌انداز می‌کند.

House of Voids / معماری مالک - عکاسی داخلی، تیرآهن، پنجره
© Bharath Ramamrutham
House of Voids / معماری مالک - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© Bharath Ramamrutham
خانه خلا / معماری مالک - تصویر 39 از 43
طرح سه بعدی
House of Voids / معماری مالک - عکاسی بیرونی، حصار
© Bharath Ramamrutham

به‌،وان یک مفهوم، چهره غربی خانه را برای وارد ، نور کنترل‌شده از طریق سوراخ‌ها، صفحه‌نمایش‌ها و نورگیرهای شمالی بدون باز، هیچ نما به سمت غرب تطبیق داده‌ایم، زیرا خانه دیگری در فاصله 20 فوتی وجود دارد. این چیدمان به ما امکان می دهد حدا،ر نور را از ،مت های شمالی و شمال غربی خانه بیاوریم، جایی که سایت ما حدا،ر باز بودن را دارد.

House of Voids / معماری ملک - عکاسی داخلی، تیر
© Bharath Ramamrutham
خانه خلا / معماری مالک - تصویر 41 از 43
جمع ، جامدات در مقابل حفره ها
خانه خلا / معماری ملک - عکاسی داخلی، پله، پنجره، تیرآهن
© Bharath Ramamrutham
House of Voids / معماری مالک - عکاسی داخلی، پنجره، هندریل
© Bharath Ramamrutham

فضاهای نشیمن اصلی به تراس هایی با حجم های زیاد و پوسته های دوم قابل اجرا باز می شوند. سیستم‌های غربالگری ثابت و قابل اجرا، نسخه‌های اقتباس‌شده از «جعلی» سنتی هستند – یک دستگاه معماری معمولی در شمال هند. نور ج،ی از طریق یک شکاف عمودی و عمیق فرورفته به خانه وارد می شود که حجم ها را در ج، ت،یم می کند. با دراز ، و باریک ، هسته اصلی گردش، یک حجم باز پیوسته و بزرگ (32 فوت X 80 فوت) ایجاد می‌کنیم که می‌تو،م بیشتر مناطق زندگی را در آن قرار دهیم. به ما این امکان را می دهد که خانه را با یک زمین عمودی بدون به خطر انداختن ردپاهای قابل استفاده سوراخ کنیم و اجازه می دهد خانه از نظر بصری یکپارچه شود.

خانه خلا / معماری مالک - تصویر 34 از 43
پلان طبقه دوم
House of Voids / معماری مالک - عکاسی داخلی، پنجره، هندریل
© Bharath Ramamrutham

حیاط سطح زمین از ج،/غرب سایه‌دار است و نور کافی را از شمال دریافت می‌کند که به پایین‌زمین و از طریق حیاط مرکزی اصلی به سمت بالا امتداد می‌یابد (همچنین به ،وان یک دستگاه آب‌وهوا عمل می‌کند که در تابستان/زمستان سازگار است). با بالا بردن حجم اصلی به ارتفاع 18 فوت از سطح زمین می توان باغ بزرگی را در شمال باز کرد. یک بریدگی بزرگ نور را به زیرزمین می آورد و این فضا با فضای خالی عمودی که از خانه عبور می کند متصل می شود.

House of Voids / معماری ملک - عکاسی بیرونی، آجری، نما
© Bharath Ramamrutham




منبع: https://www.archdaily.com/999661/،use-of-voids-malik-architecture