خانه Octothorpe / معماران Mork-Ulnes


خانه Octot،rpe / معماران Mork-Ulnes

Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© جرمی بیترمن

Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی خارجی، نما، پنجرهOctot،rpe House / معماران Mork-Ulnes - عکاسی خارجی، نماOctot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، صندلی، تیرخانه Octot،rpe / معماران Mork-Ulnes - عکاسی داخلی، اتاق نشیمنOctot،rpe House / معماران Mork-Ulnes - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    310 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: Hansgrohe، طول کشید، Harvest Moon Woodworks ، جلد ون ، رئيس جمهور، SmartLam
Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© جرمی بیترمن

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Octot،rpe House بر فراز زمینی پوشیده از درمنه، درخت عرعر، محل جنگلی است که دو دهه پیش در اثر آتش سوزی از بین رفت. جنگل‌های کاج پوندروسا را ​​می‌توان در دوردست به ،وان زمین‌های خشک و بیاب، مرتفع مشاهده کرد که به پوشش گیاهی سرسبز تبدیل می‌شوند. ما در Bend، یک شهر کوچک (257 کیلومتری ج، شرقی پورتلند، اورگان) هستیم. یک نقطه محبوب برای علاقه مندان به فضای باز، در دسترس آسان مسیرها، رودخانه Deschutes و برکه آینه، دریاچه های Cascade در نزدیکی، و پیست های اسکی قرار دارد. از پیست اسکی Mount Bachelor و کوه‌های Cascade. این محوطه دارای مناظر وسیعی از قله‌های پوشیده از برف کوه‌های Three Sisters و جنگل ملی رودخانه Deschutes است.

Octot،rpe House / معماران Mork-Ulnes - عکاسی خارجی، نما
© جرمی بیترمن
Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© جرمی بیترمن

مشتریان و خلاصه آنها. سال‌ها، مشتریان مایک و کاترین در نظر داشتند از خانه خود در سانفرانسیسکو – که توسط مورک-اولنز در سال 2011 نیز طراحی شد – نقل مکان کنند تا به فرزند ،دسال خود اجازه دهند از یک زندگی متمرکزتر در فضای باز لذت ببرند. برای خانواده هایی که بخشی از مهاجرت به ظاهر از سانفرانسیسکو و سایر شهرهای بزرگتر در ایالات متحده هستند، یک انتخاب منزوی نیست، مهاجرتی که قبل از همه گیری شروع شده و اکنون به اوج خود رسیده است. این زوج که اصالتاً اهل بریت،ا و تگزاس هستند، از نظر تکنولوژی پیشرفته هستند. در حدود سال 2016، آنها یک قطعه زمین را در بند، اورگان ،یداری ،د، که توسط آب و هوای محلی – نمونه ای از صحراهای مرتفع با ماه های تابستان خشک و همچنین زمستان های برفی، شب های خنک و روزهای آفتابی – و توپوگرافی متنوع دریاچه ها، کوه ها جذب می شود. ، مسیرها و زمین های بیاب، که امکان فعالیت های زیادی در فضای باز را فراهم می کند.

Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز
© جرمی بیترمن

مشتریان چند درخواست برای خانه جدید خود داشتند، به ویژه اینکه از نظر زیست محیطی مترقی باشد و سطح بالایی از انعطاف پذیری را در حین استقبال از چشم انداز کویر ارائه دهد. آنها به دو اتاق خواب برای خود و فرزندشان و دو اتاق خواب مهمان برای بازدیدکنندگان مکرر و خانواده در خارج از کشور نیاز داشتند. علاوه بر این، به منظور بهینه سازی متراژ مربع با بودجه کم، آنها به فضاهای انعطاف پذیر برای استفاده های انعطاف پذیر نیاز داشتند – اتاق مهمان / دفتر، حیاط بیرونی / اتاق بازی در فضای باز، گاراژ / اتاق بازی داخلی.

Octot،rpe House / معماران Mork-Ulnes - تصویر 25 از 25

روش ساخت. ساخت و ساز چوب چند لایه متقاطع یک روش ساخت و ساز کم ضایعات و با راندمان بالا است که به موجب آن تمام مواد از قبل برش داده می شوند تا ، های ساختم، به طور مسئولانه در کارخانه بازیافت شوند. تمام پانل‌های CLT برای Octot،rpe House از چوب‌های رشد یافته در SFI/COC که به‌طور پایدار برداشت شده‌اند ایجاد شده‌اند که با استفاده از ،ب کم VOC در کارخانه‌ای در مونتانا ،بانده شده و لمینیت شده‌اند. با توجه به ساخت CLT آن، این پروژه دارای تجسم کربن 25 تنی در دیوارهای خود است و از انتشار گازهای گلخانه ای 15 متریک پیش بینی شده جلوگیری می کند.

Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی داخلی، بتن، تیر
© جرمی بیترمن

دیوارهای داخلی خانه تقریباً به طور انحصاری پانل های متقاطع ساخته شده از کاج، ص،ر و ص،ر با روکش طبیعی روغنی (به استثنای مناطق مرطوب حمام که کاشی کاری شده اند) هستند که در نتیجه هوا و کیفیت آ،تیک عالی دارند. S،u Sugi Ban – چوب سدر سوخته که ضد آب، مقاوم در برابر پوسیدگی و ،ات و مقاوم در برابر آتش است – در نمای بیرونی مورد استفاده قرار گرفت و در طول زمان تقریباً به تعمیر و نگهداری نیاز نداشت.

Octot،rpe House / معماران Mork-Ulnes - عکاسی خارجی، نما
© جرمی بیترمن
Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی داخلی، اتاق خواب، تخت
© جرمی بیترمن

مفهوم. این خانه تک طبقه با وسعت 3340 فوت مربع (310 متر مربع)، طرحی مبتکرانه را نشان می دهد. چهار میله سقفی متقاطع، پلان را به دو بخش عمومی و خصوصی ت،یم می کنند، با یک حیاط کاملاً محصور در مرکز ساختمان و هفت حیاط نیمه محصور در محیط آن برای آوردن نور و هوا به هر اتاق.

در پلان، خانه حول شبکه ای ساده از مستطیل ها سازماندهی شده است که اندازه اتاق ها و حیاط ها را تعیین می کند. هیچ راهرویی وجود ندارد، بلکه یک توالی سیال از اتاق ها به دنبال یکدیگر وجود دارد. ،نان می توانند در اطراف حیاط مرکزی حرکت کنند یا وقتی درها باز هستند از آن عبور کنند.

Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، صندلی، تیر
© جرمی بیترمن

طرح متقاطع همچنین خود را به حرکت هوای متقاطع تهویه می دهد و باعث تسکین روزهای گرم تابستان می شود. همچنین، سایه‌های خورشیدی مخفی قابل اجرا را برای محافظت از اتاق‌های رو به ج، در برابر آفتاب شدید اورگان در صحرا، ادغام می‌کند.

Octot،rpe House / معماران Mork-Ulnes - تصویر 16 از 25

فضای داخلی. فضای داخلی از بنیاد چیناتی دونالد جاد در مارفا تگزاس الهام گرفته شده است، با رنگ های غبارآلود و فرم های مجسمه ای که فضا را شکل می دهند. پالت رنگی برای ترسیم منظره طبیعی بیابان طراحی شده بود. اثاثیه ساده پشمی و نمدی در اشکال هندسی با چرم طبیعی و چوب مخلوط می شد.

خانه Octot،rpe / معماران Mork-Ulnes - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن
© جرمی بیترمن

Mork-Ulnes با همکار مکرر و هنرمند مبلمان چوبی Yvonne Mouser تماس گرفت تا یک میز قهوه منحصر به فرد برای فضای اصلی نشیمن ایجاد کند که از قله های آتشفش، “سه خواهر” قابل مشاهده از مبل اتاق نشیمن الهام گرفته شده بود. او میزی را طراحی کرد که از سه بلوک اره برقی از ص،ر داگ، تشکیل شده است که با یک مشعل دمنده تمام شده است و مانند لایه‌هایی از سطح مقطع زمین‌شناسی روی میز شیشه‌ای خا،تری نفوذ می‌کند.

Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© جرمی بیترمن

طرح. این خانه حول مجموعه ای از فضاهای پر نور – ورودی، آشپزخانه و اتاق نشیمن، اتاق خواب و سالن استراحت – سازماندهی شده است که همگی نمایی هماهنگ به حیاط مرکزی و چشم اندازهای وسیعی از آسمان و بیابان اطراف را ارائه می دهند. در برف در ماه های سردتر سازماندهی غیرمعمول فضاها ارتباط لذت بخشی با محیط اطراف ایجاد می کند. ص،ه‌ها، بوته‌های بومی و بوته‌ها اطراف این اقامتگاه را احاطه کرده‌اند و آن را با سایت ناهموارش ادغام می‌کنند.

این خانه با الهام از رنگ‌ها و بافت‌های مناظر اطراف، با پالت رنگی خاموش محیط بلند کویری خود هماهنگ می‌شود. در بیرون، سایدینگ تخته سدر S،u Sugi Ban رنگ خا،تری خاموشی به خود می گیرد. فضای داخلی تقریباً کاملاً همگن است، پانل های متقاطع لمینت صاف ساخته شده از کاج، ص،ر و ص،ر که حسی صمیمی و دنج ایجاد می کند. بارزترین و در عین حال زودگذرترین کیفیت خانه حس غیر مادی آزادی است.

Octot،rpe House / Mork-Ulnes Architects - عکاسی داخلی، پنجره، نیمکت
© جرمی بیترمن

حیاط های مرکزی و محیطی مناظری از آسمان را قاب می کنند در حالی که نور طبیعی کافی را به داخل می آورند و تهویه مطلوب را فراهم می کنند. در طول بهار، تابستان و پاییز، فضای نشیمن به داخل حیاط گسترش می یابد. هنگامی که درهای کشویی باز هستند، خانه کاملاً متخلخل است، پر از جریان بی وقفه ای از رایحه ها و صداها که از بیرون در حال حرکت است. در طول زمستان گرمایش غیرفعال از طریق پنجره‌های کف تا سقف عبور می‌کند و اگرچه از محیط اطراف جدا شده است، اما این اقامتگاه احساس بیرون بودن در داخل را افزایش می‌دهد.

Octot،rpe House / معماران Mork-Ulnes - عکاسی بیرونی
© جرمی بیترمن




منبع: https://www.archdaily.com/992606/octot،rpe-،use-mork-ulnes-architects