دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau


دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau

دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Andrés Flajszer

دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی بیرونی، جنگلدو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، چوب، تیردو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق خواب، پرتودو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی خارجی، نما، پنجرهدو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - تصاویر بیشتر+ 18


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی بیرونی، نما
© Andrés Flajszer

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این قطعه، واقع در خیابان Calle de la Font، دارای یک توپوگرافی سخت با بیش از چهار متر ناهمواری در محور شمال به ج، است. جاده، در نمای ج،ی، دارای شیب بیش از 20 درصد است و خانه را تا زم، که به یک فضای باز تقریباً صاف به سمت شمال ختم می‌شود، احاطه می‌کند و در تابستان فضای بسیار دلپذیری را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر، طرح از جهت گیری بسیار خوبی بهره می برد، با نور خورشید در تمام روز و چشم اندازهای ممتاز از چشم انداز اطراف. کوه های بیسائورا، شهر، و بالاتر از همه، کلیسا و برج ناقوس آن.

دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی بیرونی، جنگل
© Andrés Flajszer

این پروژه ای است که توسط Vivet de Vidrà Carpentry، صاحب سایت توسعه یافته است. اه، اصلی پروژه از یک سو دستیابی به اثرات زیست محیطی کم و راندمان انرژی بالا و از سوی دیگر ارائه محصولی با کیفیت بالا با هزینه رقابتی و در نهایت پیشنهاد معماری ادغام شده در منظر است.

دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی بیرونی، نما
© Andrés Flajszer
دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Andrés Flajszer
دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Andrés Flajszer

برای حل این هدف سه گانه، پیشنهاد این است که:
با این ایده که از ویژگی های هر ماده حدا،ر استفاده را ببرید و اثرات زیست محیطی در فرآیند ساخت و ساز را کاهش دهید، با مواد ، و خنثی کار کنید. بنابراین، یک پایه بتنی بزرگ پیش بینی می شود که ناهمواری های طرح را برطرف می کند. کل پروژه با ساخت و ساز خشک بر اساس ساختار چوبی چند لایه، پرداخت داخلی پانل های سه لایه ص،ر، عایق الیاف چوب، و نمای تهویه شده با پانل کامپوزیت چوب و سیمان توسعه یافته است. علاوه بر این، تعهد به حداقل رساندن دهانه ها و قرار دادن موارد ضروری به صورت استراتژیک برای دستیابی به تابش خورشیدی خوب است. به این ترتیب، ساختمان بسیار خوب رفتار می کند زیرا تقریباً هیچ پل حرارتی وجود ندارد و مصرف را در طول عمر مفید آنها به حداقل می رساند.

دو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، چوب، تیر
© Andrés Flajszer
دو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - تصویر 18 از 23
پلان طبقه – قطعه
دو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - تصویر 21 از 23
بخش
دو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، پنجره، تیر، سینک
© Andrés Flajszer

در مرحله دوم، استانداردسازی و مدل سازی BIM در اولویت قرار گرفته است. کل سازماندهی فضا به ماژول 1.25 پانل ها پاسخ می دهد. به این ترتیب از اتلاف مصالح جلوگیری می شود و هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و به سختی ضایعاتی در فرآیند ساختمان ایجاد می شود. از سوی دیگر، پلان زمین تمرینی برای کارایی برنامه ای است. حداقل مساحت ممکن بدون به خطر انداختن کیفیت فضایی ساخته شده است. هیچ فضای عبوری بلااستفاده ای وجود ندارد، کل پلان طبقه حول یک هسته مرطوب سازماندهی شده است که حمام، آشپزخانه، و کلیه خدمات (سرویس آب گرم، گرمایش، برق، زهکشی…) را گروه بندی می کند. به این ترتیب ما یک فضای مرکزی بسیار فنی پیدا می کنیم و بنابراین نماها از تعهدات فنی فراتر از انزوا رها می شوند.

دو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق خواب، پرتو
© Andrés Flajszer

در نهایت، استراتژی رسمی و مادیت نتیجه خوانش چشم انداز Bisaura است. نه تنها چوب، کاشی و پانل کامپوزیت نما منظره و مادی بودن آن را تداعی می کند، بلکه خود حجم نیز با بازشوهای کوچک و عمودی و سوراخ های بزرگ در نمای ج،ی خودنمایی می کند. قدرت حجمی یک قطعه تقریباً انتزاعی که به منظره متصل شده است، مانند خانه‌های کشاورزی بزرگ قرن نوزدهم، بسیار مشخصه ویدرا است.

دو خانه در Vidrà / Sau Taller d'Arquitectura - عکاسی داخلی، حصار، نرده، عرشه، تیر
© Andrés Flajszer

به طور خلاصه، این پروژه ای است که فراتر از ا،امات محیطی و هزینه های اجرایی، پاسخی کارآمد به نیازهای اساسی زندگی ارائه می دهد: پناهگاه کوچکی که ظرفیت عاطفی معماری را کنار نمی گذارد.

دو خانه در کارگاه معماری Vidrà / Sau - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Andrés Flajszer




منبع: https://www.archdaily.com/994401/two-،uses-at-vidra-sau-taller-darquitectur،